Holdings
TIP
Re: Holdings
En aangezien "het niet goed doen" in de meeste uitspraken lijkt te slaan op de waarde van het aandeel ook misschien het onderscheid maken tussen 'extrinsiek' (op de beurs) en 'intrinsiek'. Zo ging de waarde van het aandeel Brederode bijvoorbeeld van begin van het jaar tot 30/09 een goeie 11% naar beneden maar ging het eigen vermogen wel 6% omhoog (telkens dividend meegerekend).
Is er hier iemand die kan zeggen AVI Global trust nog meer in portfolio heeft (de resterende 45 %)?
Ik krijg enkel het lijstje onderaan vast:
Oakley Capital Investments 7.3%
KKR 6.2%
FEMSA 6.1%
Princess Private Equity 6.1%
Aker ASA 5.8%
Apollo Global 5.0%
Pantheon International 5.0%
Brookfield Corporation 4.7%
Hipgnosis Songs Fund 4.6%
News Corp A 4.4%
Total 55.2%
Ik krijg enkel het lijstje onderaan vast:
Oakley Capital Investments 7.3%
KKR 6.2%
FEMSA 6.1%
Princess Private Equity 6.1%
Aker ASA 5.8%
Apollo Global 5.0%
Pantheon International 5.0%
Brookfield Corporation 4.7%
Hipgnosis Songs Fund 4.6%
News Corp A 4.4%
Total 55.2%
-
- Verbannen Gebruiker
Ook mogelijk: surfen naar theaic.co.uk
Zoek agt ofte avi global en bekijk tab documents.
Daar kun je oa factsheet, halfjaarlijks verslag en jaarlijks verslag nalezen.
Op deze site overigs ook mogelijk voor veel andere trusts.
Zoek agt ofte avi global en bekijk tab documents.
Daar kun je oa factsheet, halfjaarlijks verslag en jaarlijks verslag nalezen.
Op deze site overigs ook mogelijk voor veel andere trusts.
@huisjetuintjefiets & Nichiren : Heel nuttig, bedankt!
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat zijn jullie holding tips en verwachtingen voor 2024?
Ikzelf blijf een trouwe aanhanger van D’Ieteren en verwacht dat Sofina eindelijk eens wat verder doorstijgt. Van mijn buitenlandse holdings verwacht ik een remonte van Wendel.
Ik ben trouwens nog op zoek naar enkele buitenlandse holdings om mijn portefeuille uit breiden en kijk daarbij vooral naar Engeland en Scandinavië. Tips?
Ikzelf blijf een trouwe aanhanger van D’Ieteren en verwacht dat Sofina eindelijk eens wat verder doorstijgt. Van mijn buitenlandse holdings verwacht ik een remonte van Wendel.
Ik ben trouwens nog op zoek naar enkele buitenlandse holdings om mijn portefeuille uit breiden en kijk daarbij vooral naar Engeland en Scandinavië. Tips?
Scandinavische holdings zijn er in overvloed, maar goedkoop zijn ze niet, daarvoor zou de beurs eerst serieus moeten zakken. Kinnevik is aantrekkelijk gewaardeerd, maar daar is dan misschien ook een goeie reden voor.
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt. Kinnevik is een te grote gok voor mij. Ik kijk meer richting een Latour, maar die is te duur momenteel.
Ik heb qua Scandinavische holdings enkel Investor in portefeuille. Is al een goeie investering geweest.
Ik heb qua Scandinavische holdings enkel Investor in portefeuille. Is al een goeie investering geweest.
Investor AB is een scandinavische holding die al even op mijn watchlist staat, maar de discount is momenteel erg laag, dus zelf wacht ik nog even af. Je kan op deze website de kortingen/premies van zweedse holdings op de voet volgen: http://ibindex.se/ibi/#/index .
Als je ibindex ziet, staat toch meer als de helft met een korting... Lijkt me dan toch wat kort door de bocht om te zeggen dat Scandinavische holdings duur staan? Sowieso zijn er veel individuele verschillen:
Investor AB blijft voor mij een topholding, best wat spijt dat ik geen grotere positie genomen heb toen die onder de 200 SEK stond... Blijf ik opvolgen...
Kinnevik is inderdaad iets speculatiever met grotere beta en doet het momenteel inderdaad wel een stuk minder. Op langere termijn heeft Kinnevik zeker geen slechte trackrecord, hun recente belegging in H2Steel vind ik veelbelovend & de relatief recente toevoeging van James Anderson (ex-SMT) aan de BoD vind ik ook veelbelovend.
Maar laat gerust weten andere visies/argumenten hebt!
-
- Full Member
- Contacteer:
Aker ASA is een Noorse holding die ik in portefeuille. Is zeer afhankelijk van de olieprijs, maar wel goed geleide holding met mooie vooruitzichten. Zeker als de Noorse kroon ook wat hersteld.
Volgt er iemand nog: Cie du Bois Sauvage?
Cie du Bois Sauvage: Terugkoop van eigen aandelen – Week van 08/01/2024 tot 12/01/2024
Uitvoering van de machtigingen van de buitengewone algemene vergadering van 28 april 2021
Verklaring van de transacties op eigen aandelen van 08/01/2024 tot 12/01/2024:
In uitvoering van Artikel 8:4 van het Koninklijk Besluit van 29 april 2019 tot uitvoering van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen, verklaart Compagnie du Bois Sauvage volgende inkoopverrichtingen van eigen aandelen te hebben uitgevoerd op de gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussel. Per 12/01/2024, bedroeg het aantal sinds 2 oktober 2023 teruggekochte aandelen 5 988 (0,4 % van het totaal aantal aandelen) voor een bedrag van € 1 648 223,00. Het historische overzicht van de transacties is beschikbaar op www.bois-sauvage.be (rubriek «Financiële Informatie» - «Terugkoop van aandelen»).
Cie du Bois Sauvage: Terugkoop van eigen aandelen – Week van 08/01/2024 tot 12/01/2024
Uitvoering van de machtigingen van de buitengewone algemene vergadering van 28 april 2021
In uitvoering van Artikel 8:4 van het Koninklijk Besluit van 29 april 2019 tot uitvoering van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen, verklaart Compagnie du Bois Sauvage volgende inkoopverrichtingen van eigen aandelen te hebben uitgevoerd op de gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussel. Per 12/01/2024, bedroeg het aantal sinds 2 oktober 2023 teruggekochte aandelen 5 988 (0,4 % van het totaal aantal aandelen) voor een bedrag van € 1 648 223,00. Het historische overzicht van de transacties is beschikbaar op www.bois-sauvage.be (rubriek «Financiële Informatie» - «Terugkoop van aandelen»).
Ik heb het in port,weinig plezier aan beleeft.ward schreef: ↑16 januari 2024, 08:32 Volgt er iemand nog: Cie du Bois Sauvage?
Korting is waanzinnig hoog, maar blijkbaar klein-onzichtbaar...
Practisch geen analisten volgen nog Bois Sauvage ...
Zijn er nog believers die (nog) geloven in deze holding
Zijn er nog believers die (nog) geloven in deze holding
Ook ik heb het in portefeuille. Inderdaad niet het beste aandeel de afgelopen paar jaar.
Ik was al believer toen ze boven de 350 stonden, en aangezien er fundamenteel niet veel veranderd is (De chocolade is natuurlijk getroffen door Covid, maar goed, dat is inmiddels verwerks) ben ik logischerwijs nog steeds believer. Maar....
Over de jaren hebben analisten al opgemerkt dat ze lang niet genoeg info geven aan investeerders (zowel kwaliteit als kwantiteit), maar het is alleen maar slechter geworden over de jaren. Ik ben daardoor vooral gaan twijfelen aan het management: hebben die wel het beste met de investeerders voor? Als ik dus minder believer ben geworden is dat niet wegens de portefeuille, maar wegens het gebrek aan management (ten minste, zichtbaar management).
Ik blijf ze voorlopig houden, er zit gewoon te veel waarde in en blijf hopen op een ommekeer (meer/betere communicatie? van de beurs halen? Volgehouden NAV stijging zodat BS vanzelf weer op de radar van de analisten komt?), maar tevreden... nee.