Belfius fidelity spaar rekening: welke rente geld voor nieuwe periode van 1 jaar
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Belfius fidelity spaar rekening: welke rente geld voor nieuwe periode van 1 jaar
Mijn geld staat nu 1 jaar op deze rekening (0,15% + 0,65%) en de getrouwheid is juist verworven.
Ondertussen is de getrouwheid premie gevoelig gestegen (0,25%/1,75%). Ga ik daar voor het komende jaar van genieten als ik mijn geld gewoonweg laat staan.
Of wordt er verder gedaan met originele rentevoeten (rekening geopend 1 jaar geleden en geen nieuw kapitaal).
Mvg
Roland
Ondertussen is de getrouwheid premie gevoelig gestegen (0,25%/1,75%). Ga ik daar voor het komende jaar van genieten als ik mijn geld gewoonweg laat staan.
Of wordt er verder gedaan met originele rentevoeten (rekening geopend 1 jaar geleden en geen nieuw kapitaal).
Mvg
Roland
Re: Belfius fidelity spaar rekening: welke rente geld voor nieuwe periode van 1 jaar
Niet de originele rente (getrouwheidspremie) maar wel die nu van kracht is.
De getrouwheidspremie geldt meteen weer voor een jaar. Die zal gedurende 366 dagen niet wijzigen voor jouw inleg.
De basisrente is ook die die nu van kracht is maar wijzigt vanaf de dag dat de bank het tarief wijzigt.
De getrouwheidspremie geldt meteen weer voor een jaar. Die zal gedurende 366 dagen niet wijzigen voor jouw inleg.
De basisrente is ook die die nu van kracht is maar wijzigt vanaf de dag dat de bank het tarief wijzigt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Belfius fidelity spaar rekening: welke rente geld voor nieuwe periode van 1 jaar
Bedankt, dat dacht ik al. alhoewel bij sommige banken er sprake is dat dit enkel geld voor 'nieuw kapitaal' .
Mvg
Mvg
Ik zag vandaag nog een dergelijke formulering bij beobank :
""""""Getrouwheidspremie: rentevoet van toepassing op nieuwe stortingen
en bij hernieuwing van de premie, op jaarbasis. De premie wordt
toegekend op alle bedragen die gedurende 12 opeenvolgende
kalendermaanden op de rekening blijven.""""""
Ik denk niet dat ze daar mogen van afwijken want dat systeem is in België wettelijk bepaald.
Ik denk dat ze (de banken) daarmee bedoelen :
- Ze verhogen bv de getrouwheidspremie naar 2 procent op 1 maart 2023.
- Deze is geldig op een nieuwe storting van geld na 1 maart 2023. Geld dat je bv op 1 januari 2023 hebt gestort loopt 12 maanden aan de getrouwheidspremie die van kracht was op 1 januari 2023.
- Bij verlenging is voor de storting van 1 januari 2023 het tarief van kracht op 1 januari 2024.
Voor de storting van 1 maart 2023 is bij verlenging het tarief geldig van 1 januari 2024.
Ik denk niet dat ze daar mogen van afwijken want dat systeem is in België wettelijk bepaald.
- Ze verhogen bv de getrouwheidspremie naar 2 procent op 1 maart 2023.
- Deze is geldig op een nieuwe storting van geld na 1 maart 2023. Geld dat je bv op 1 januari 2023 hebt gestort loopt 12 maanden aan de getrouwheidspremie die van kracht was op 1 januari 2023.
- Bij verlenging is voor de storting van 1 januari 2023 het tarief van kracht op 1 januari 2024.
Voor de storting van 1 maart 2023 is bij verlenging het tarief geldig van 1 januari 2024.
Nee, voor de storting van 1 maart 2023 is bij verlenging het tarief geldig van 1 maart 2024.
Zoals al gezegd:
1) de stijgende basisrentes in 2023 heb je automatisch recht op zijnde:
0,15 sinds 02/01/2023
0,20 sinds 01/07/2023
0,25 sinds 01/11/2023
=> die kreeg je begin januari uitbetaald
je getrouwheidpremie van 0,65 die geldde sinds je storting op - of vlak na - 02/01/2023 is dezelfde gebleven: 0,65 en krijg je begin april gestort.
2)je nieuwe getrouwheid is 1,75
---------------------------------------
Weet echter dat je beter een 2e fidelity rekening had geopend. Als je dan:
-op 01/07/2023 alles rechtstreeks daar naartoe stortte behield je de 0,65 getrouwheid pro-rata maar werd deze erna 1,05
-op 01/11/2023 kom je dan alles terug naar de 1 rekening storten en steeg je erna naar 1,75
=> zo was in januari je getrouwheid ook verworven maar dan aan de 3 percentages, op pro-rata wijze, zijnde +- 1,1%
----------------------------------------
Maar nu je getrouwheid net binnen is, en je blijkbaar geen bijstortingen deed:
tijd om te verkassen misschien naar een beter renderende concurrent : https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
1) de stijgende basisrentes in 2023 heb je automatisch recht op zijnde:
0,15 sinds 02/01/2023
0,20 sinds 01/07/2023
0,25 sinds 01/11/2023
=> die kreeg je begin januari uitbetaald
je getrouwheidpremie van 0,65 die geldde sinds je storting op - of vlak na - 02/01/2023 is dezelfde gebleven: 0,65 en krijg je begin april gestort.
2)je nieuwe getrouwheid is 1,75
---------------------------------------
Weet echter dat je beter een 2e fidelity rekening had geopend. Als je dan:
-op 01/07/2023 alles rechtstreeks daar naartoe stortte behield je de 0,65 getrouwheid pro-rata maar werd deze erna 1,05
-op 01/11/2023 kom je dan alles terug naar de 1 rekening storten en steeg je erna naar 1,75
=> zo was in januari je getrouwheid ook verworven maar dan aan de 3 percentages, op pro-rata wijze, zijnde +- 1,1%
----------------------------------------
Maar nu je getrouwheid net binnen is, en je blijkbaar geen bijstortingen deed:
tijd om te verkassen misschien naar een beter renderende concurrent : https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Laatst gewijzigd door Lirec op 16 januari 2024, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Elke gereglementeerde spaarrekening moet voldoen aan de reglementen.
EarthNvstr1 schreef: ↑17 december 2022, 10:14 Reglementering:
...
* verbod op enkel voor "nieuwe klanten" of "vers geld"
...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Elke gereglementeerde spaarrekening moet inderdaad voldoen aan de reglementen.haelewyn schreef: ↑16 januari 2024, 16:34 Ik zag vandaag nog een dergelijke formulering bij beobank :
...
Ze bedoelen: "Getrouwheidspremie: rentevoet van toepassing op het moment dat de getrouwheidsperiode van 1 jaar start. De premie wordt toegekend op het bedrag dat gedurende 365/366 opeenvolgende dagen op de rekening blijft."