aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Dan moet je een bestaand huis kopen en beginnen renoveren. Dat zie ik niet zitten, en mijn ouders (rond de 80) willen dat wel coördineren, maar dat wil ik hun niet aandoen. Vandaar dat als ik iets anders koop, het een nieuwbouw moet zijn die voldoet aan de huidige eisen.
Dag Anneannetje schreef: ↑1 november 2023, 12:30 Aan het stagneren zijn ze zeker nog niet. Daarjuist voor de aardigheid nog eens een test gedaan bij Keytrade, ondertussen zit ik al aan 3.99%. Bij Belfius heb ik niet meer gekeken, want dat zat 2 weken terug al boven de 4%.
Omdat er een indexverhoging komt op mijn loon van december, heb ik daar al rekening mee gehouden en zou ik nu iets meer kunnen ontlenen. Maar nog blijft het te weinig . Zeker met de rente die nog altijd aan het stijgen is.
Ik baseerde me voornamelijk op de grafiek op de site:
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ml#results
Daar kan je zien dat er wel degelijk sprake is van een stagnatie, maar ik vrees dat jouw leeftijd inderdaad ook niet in jouw voordeel spreekt. Laat je sowieso niet leiden door simulaties en tariefpublicaties, er moet sowieso onderhandeld worden. Ik denk dat alles rond de 3,50% aanvaardbaar is en mits hard zoeken moet je dit misschien wel ergens kunnen vinden.
Groeten!
-
- Newbie
- Contacteer:
Hier net onder 3% gekregen op 25 jaar bij BNP Paribas
-
- Newbie
- Contacteer:
Zonder te onderhandelen (gewoon louter informatieve simulatie): 3.7% gekregen op 340k @ 30jaar: wat denken jullie? Ben nog op zoek naar een nieuwe woonst hoor, maar wou het maar even meedelen/informeren. Gekregen bij KBC.
Ik zou toch eens informeren naar:
-andere formule zoals variabel
-andere looptijden zoals 20 of 25 jaar (voor zowel vast als variabel)
mij lijkt 3,7 alleszinds aan de hoge kant. Weet ook dat je dan:
-223.000 intresten zal betalen (naast de kapitaalterugbetaling)
-van je 1560€ maandelijkse aflossing in het begin bestaat uit meer dan 1000€ rente en maar rond de 500€ afbetaling.
-pas na 11 jaar begin je maandelijks meer kapitaal dan intrest te betalen
-andere formule zoals variabel
-andere looptijden zoals 20 of 25 jaar (voor zowel vast als variabel)
mij lijkt 3,7 alleszinds aan de hoge kant. Weet ook dat je dan:
-223.000 intresten zal betalen (naast de kapitaalterugbetaling)
-van je 1560€ maandelijkse aflossing in het begin bestaat uit meer dan 1000€ rente en maar rond de 500€ afbetaling.
-pas na 11 jaar begin je maandelijks meer kapitaal dan intrest te betalen
Variabele lening zal zelf hoger uitkomen momenteel..
Wel kans dat je lager uitkomt na x jaar. Maar dan lijk vastklikken nu wel beter met op termijn een herziening als het weer zou dalen?
Wel kans dat je lager uitkomt na x jaar. Maar dan lijk vastklikken nu wel beter met op termijn een herziening als het weer zou dalen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja, 3.5% of 3.7% is zeker te hoog.
Ik denk te gaan lenen op 25 jaar of misschien zelfs 20 jaar (in theorie kan ik dat laatste aan, hoewel het een hogere maandlast is: maar eigenlijk zou ik dat moeten aankunnen). Dan moet ik in beide gevallen volgens mij kunnen uitkomen mits goed onderhandelen onder de 3%.
Wat denken jullie? Als ik zo op spaargids de laatst gedeelde woonlening voorwaarden bekijk....
Ik denk te gaan lenen op 25 jaar of misschien zelfs 20 jaar (in theorie kan ik dat laatste aan, hoewel het een hogere maandlast is: maar eigenlijk zou ik dat moeten aankunnen). Dan moet ik in beide gevallen volgens mij kunnen uitkomen mits goed onderhandelen onder de 3%.
Wat denken jullie? Als ik zo op spaargids de laatst gedeelde woonlening voorwaarden bekijk....
Hallo,
welke banken geven momenteel de beste rentevoeten?
Iemand een idee?
welke banken geven momenteel de beste rentevoeten?
Iemand een idee?
Zitbanken, die zijn gratis... Nee serieus, is sowieso een spel van banken tegen elkaar uitspelen, gewoon een drietal banken kiezen en die wat tegen elkaar uitspelen, kijken of jouw famillie (of jouw schoonfamilie) ergens met een aardige som geld zit en dat dan uitspelen eventueel...
Ik hoor via via dat BNP momenteel zeker niet slecht zit, misschien loont het de moeite om BNP, KBC en Argenta bv met elkaar te vergelijken via een fysieke afspraak en dan ook nog eens aftoetsen met de online module van Keytrade? Op die manier heb je veel referentiemateriaal...
De aankoopprijs was €200.000. Ik bracht €70.000 in. Ik leende €240.000 omdat er renovatiewerken waren. Ik kreeg een rente van 3,08% over 30 jaar voor mijn lening. Ik gebruikte krakenimmo[dot]com om het bedrag te schatten dat ik moest lenen.