Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
https://www.boerse-berlin.com/index.php ... 000BU25000
Ik neem deze als willekeurig voorbeeld.
De rendementen zijn de laatste maanden fel terug gelopen. Bij het voorbeeld zit je rond de 2%. Er is net een kleine heropflakkering bezig, maar ik zie de rendementen toch terug richting 3% gaan.
Als de looptijd nog langer als 2 jaar is, ben ik niet tevreden met 2% netto per jaar.
Tuurlijk kan je sffns met 7 voorbeelden afkomen waar je wel 2,6% haalt...
Ivm met valuta als USD en NOK, daar zou ik me niet laten afschrikken door het wisselrisico. Tenminste als je nog tijd zat hebt en ook kan speculeren op de valuta zelf.
De rendementen zijn de laatste maanden fel terug gelopen. Bij het voorbeeld zit je rond de 2%. Er is net een kleine heropflakkering bezig, maar ik zie de rendementen toch terug richting 3% gaan.
Als de looptijd nog langer als 2 jaar is, ben ik niet tevreden met 2% netto per jaar.
Ivm met valuta als USD en NOK, daar zou ik me niet laten afschrikken door het wisselrisico. Tenminste als je nog tijd zat hebt en ook kan speculeren op de valuta zelf.
Zijn alweer heel interessante obligaties in euro's net boven de 3% netto.pukkie007 schreef: ↑8 januari 2024, 11:23 https://www.boerse-berlin.com/index.php ... 000BU25000
-
- Verbannen Gebruiker
En we stijgen verder:huisjetuintjefiets schreef: ↑5 januari 2024, 16:07huisjetuintjefiets schreef: ↑28 december 2023, 09:26
PS: de rentes blijven maar zakken: OLO 10 jaar nog slechts 2,53%. Komen van 3,63% nog geen 2 maand geleden.
US nog slechts 3,8% en komt van 5%, 2 maanden geleden.En we stijgen verder.huisjetuintjefiets schreef: ↑3 januari 2024, 17:17 Rendementen weer aan het stijgen.
OLO 10 jaar: 2,70%
US 10 jaar: 3,97%
Zouden de rendementen al de voorspelde klim hebben ingezet?
OLO 10 jaar: 2,81% ==> komt dus van 2,53% op 28/12
US 10 jaar: 4,04% ==> komt dus van 3,80% op 28/12
OLO 10 jaar: 2,91% ==> komt dus van 2,53% op 28/12
US 10 jaar: 4,08% ==> komt dus van 3,80% op 28/12
Iedereen gaat er van uit dat de rente zal dalen. En dat maakt mij nerveus.
-
- Verbannen Gebruiker
De economie in de US blijft sterk. Als de FED minder snel de rente laat zakken, zal dat zijn omdat de economie sterk blijft. De economie kan dus de hoge rente dragen. Zeer mooi. Want tegelijk blijven de beurzen sterk.
Dus minder snel laten dalen: geen probleem.
Van zodra het duidelijk zal zijn dat inflatie beheerst is, zullen ze de rente echt laten dalen, in kleine stapjes. Nog meer goed nieuws voor de beurzen !!!!
Als er geen onbekende ramp gebeurt, wordt 2024 een topjaar voor de beurzen, vooral de Amerkaanse dan. Europa blijft een puinhoop.
Jammer genoeg weinig of geen interessantpukkie007 schreef: ↑8 januari 2024, 11:23 https://www.boerse-berlin.com/index.php ... 000BU25000
0% papier in Noorse Kroon...
Heb juist zero obligatie aangekocht van EONJOKER247 schreef: ↑8 januari 2024, 13:18Zijn alweer heel interessante obligaties in euro's net boven de 3% netto.pukkie007 schreef: ↑8 januari 2024, 11:23 https://www.boerse-berlin.com/index.php ... 000BU25000
(Duitse energiereis),wel BBB-rating,loopt tot
eind augustus 2024, rendement zal rond 3,5%
zijn.(korte looptijd maar heb hem aangekocht i.v.m. transactietegoed bolero.).
Dat is tenminste nog eens een goede reden.
Ik ben ook mijn eerste obligaties aan het aankopen. Die liquiditeit is wel een ander paar mouwen vind ik. Hoewel ik maar voor kleine bedragjes koop bij Mexem (3,5K), gaat het heel moeizaam. Of geven jullie gewoon altijd ineens de ask-prijs ? Gaat het dan vlot?
DE0001141810
Deze bvb, wat maakt het uit dat je gelijk voor de ask-prijs gaat? Als je 10 obligaties wil kopen, dan zou ik onder de ask-prijs zetten. Maar voor 1?
Deze bvb, wat maakt het uit dat je gelijk voor de ask-prijs gaat? Als je 10 obligaties wil kopen, dan zou ik onder de ask-prijs zetten. Maar voor 1?
Ik zet mijn prijs zo halverwege de spread, maar dan blijft mijn order gewoon staan of er wordt voor een bedrag van 153 euro aangekocht , waarop Mexem dan de hele commissie aanrekent.
Als ik klaag, zetten ze dat dan wel recht, wat al een hele verbetering is tegenover vroeger. Je moest gewoon hopen dat alles goed liep, want fouten rechtzetten deden ze gewoon niet .
Maar is het bij obligaties zo dat ook met een goede prijs je gewoon een week of meer moet wachten tot het eens lukt of zo?
Als ik klaag, zetten ze dat dan wel recht, wat al een hele verbetering is tegenover vroeger. Je moest gewoon hopen dat alles goed liep, want fouten rechtzetten deden ze gewoon niet .
Maar is het bij obligaties zo dat ook met een goede prijs je gewoon een week of meer moet wachten tot het eens lukt of zo?
-
- Verbannen Gebruiker
Als de spread groot is, dan is het een beetje gokken waar je de limiet zet. Ik begin ook ongeveer aan de helft, en dan kruip ik beetje bij beetje hoger. Ik koop alleen obligaties met hoge spread wanneer de resterende looptijd hoog is. Soms is er geen andere keus dan aan ask te kopen.
Bij kleine spread heeft het weinig belang.
De koersen kunnen in een week snel bewegen. Een plotse verhoging van de obligatierentes kan de prijs snel laten zakken.
Maar het is gokken. Ik wil graag mijn orders snel uitgevoerd zien (binnen een paar minuten), daarom gok ik niet op prijsschommelingen. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Globaal maakt het weinig verschil. Zeker als je de bonds tot vervaldag bijhoudt zoals ik.
Zie bijvoorbeeld plotse daling van de rentevoeten tussen begin oktober en begin januari: de koersen van obligaties schoten met meerdere percenten omhoog. Ik had er die 12% stegen in waarde in 2 maand tijd. Neen, ik heb ze niet verkocht. Ik houd alles bij tot vervaldag.
Ik heb veel tijd gestoken in het selecteren van goede obligaties. Van zodra er geld beschikbaar komt, beleg ik het weer dezelfde dag. Dit prille jaar al meer dan 100K of 100k of 100 kilo€ ( ) vrijgekomen. Was dezelfde dag alweer belegd in mix van obligaties (op 7 maanden, 2 jaar en 9 jaar).
Bedankt @fiets !!
De ask prijs geef ik nooit. Ik kijk eerst even naar de koersen van de afgelopen week en hoeveel er in de bid liggen en of die van de MM zijn of niet.
Dan kijk ik nog even of de rente stijgend of dalend is op investing.com en bepaal dan mijn biedprijs. Afhankelijk van dat kan mijn biedprijs net boven de biedprijs van de MM zijn of niet.