Wat kan en mag men nog met je eigen geld
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat kan en mag men nog met je eigen geld
Stond je toen op de markt?
[/quote]
7 Serie BMW
[/quote]
Azo , een brommer dus.
7 Serie BMW
[/quote]
Azo , een brommer dus.
Daarom mijn post.
Nee, markten deed ik niet, Joker. '70- 2002 was quasi alles cash. Dus hup 's avonds nog snel wat in de automaat duwen. Voor dat de automaten geld aannamen, dropten we alles in hun nachtkluis. Welke leden hebben die tijden nog meegemaakt? ( Je moet daar geen 65 jaar voor zijn btw )
Wat is Brembos weer aan het uithalen?
2021 bij KBC ,trouwens bij Axa een bedrag afgehaald van 40000 € in contanten dezelfde week .
Als je dit de dag voordien vraagt ligt dit klaar om mee te nemen .
Is dit zo raar
Ik betaal bijna altijd in contanten en loop maar om de zoveel jaar naar de bank achter geld.
Is nog altijd niet verboden dacht ik
En trouwens het gemiddelde aan cash geld bij de mensen thuis ligt op 4200 €
Waarom zou je dan geen 4000 krijgen
Conclusies trekken zonder het hele verhaal te kennen is gevaarlijk .
Het bedrag in context zetten eveneens .
Je kent de feiten niet
Je kent deze mens niet schulden vermogen
Kan wel geloven als je saldo 10000€ negatief staat en je 4000 € vraagt aan cash van je spaarrekening waarop er maar 4200 € staat je dit niet zult krijgen .
Bij Belfius maken ze gewoon een kaart aan waar je mee naar de automaat kunt gaan voor eenmalig gebruik .
Als je grote bedragen wenst af te halen .
Nog nooit nergens problemen ondervonden , KBC , ING , AXA , Belfius , Argenta , Crelan .
Denk dat het altijd dezelfde zijn die problemen hebben , je kan je de vraag stellen waarom
Denk dat dit een beter antwoord zal opleveren dan naar de bank in kwestie te kijken .
We zijn niet allemaal stokoud zoals jij hoor
En voor wat ik weet was het onmogelijk om cash stortingen te doen aan een automaat in de jaren 70 .
Je had alleen de nachtkluis
Maar ik was nog niet eens geboren toen .
Maar ben opgevoed met alles cash , toen mijn ouders een nieuwe auto gingen kopen was dit met een enveloppe mee .
Toen ik 5 jaar geleden mijn toen nieuwe auto ging kopen kreeg ik de vraag hoe ga je die betalen
Ze keken nogal raar toen ik mijn portefeuille uithaalde
Ze aanvaarden maar die 3k maar die vraag die ik kreeg zegt veel over de tijd in waar we leven .
40 % kan niet eens zijn auto betalen en moet hiervoor gemiddeld 24k lenen .
Arme ,rijke Belgen
Het is veel verbeterd vergeleken bij vroeger , toen gingen ze er geen kopen als ze geen geld hadden .
Alles digitaal zodat er geen zicht meer is op hun toestand alleen maar elke maand betalen .
500 € voor een auto
meer dan 1000 € voor een huis en je bent zeker dat je slaaf bent van de maatschappij voor de rest van je leven .
Ja alles is veel beter geworden maar voor wie
Het is triestig geworden .
Laatst gewijzigd door lop op 18 januari 2024, 04:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kilo's (1000 tallen) bestaan pas sinds de euro?
Die term werd wel degelijk gebruikt ver voor de euro
Die term werd wel degelijk gebruikt ver voor de euro
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
je hebt gelijk.
Bij nader inzicht heeft die 3000 eur maximum betrekking op aankoop/verkoop met handelaars en enkele andere bepaalde handelingen.
Staat zelfs uitvoerig beschreven op website van KBC. Zal wel kloppen zeker.
https://www.kbcbrussels.be/ondernemen/n ... angen.html
Dit neemt niet weg dat in het kader van fraudebestrijding een bank vragen mag stellen. De nationale bank heeft de opdracht om witwas operaties op te sporen en dubieuze gevallen te melden. En op hun beurt geven ze banken de opdracht om iets dubieus te melden. Banken werken mee want voor fraude of witwas operaties riskeren ze hoge boetes.
In mijn omgeving werd voor grote bedragen de eurocheque gebruikt. Tenzij het in het zwart was.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurocheque
De 'brommers' heten /7
https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_/7-serie
Maar leuk om daar eens aan herinnerd te worden. Nostalgie
Dat is ook nog eens nostalgie.. de eurocheque.J Lawieck schreef: ↑18 januari 2024, 08:35 In mijn omgeving werd voor grote bedragen de eurocheque gebruikt. Tenzij het in het zwart was.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurocheque
Een systeem dat vergeleken met de huidige nog zo lek was als een zeef maar waar ik geen last mee heb gehad. Dat kan je van de kredietkaarten niet zeggen... daar is al vaker iets mee fout gegaan, naar mijn gevoel.
Ik heb thuis niet vaak 100 euro in huis. Alles staat op de rekening.lop schreef: ↑18 januari 2024, 02:01
Ik betaal bijna altijd in contanten en loop maar om de zoveel jaar naar de bank achter geld.
Denk dat dit een beter antwoord zal opleveren dan naar de bank in kwestie te kijken .
Alles wat ik aan de bank vraag krijg ik ook..
Er zijn er hier een paar die graag met anderen lachen die in veel slechtere papieren zitten dan den deze
Ik zou op mijn leeftijd ook al niet meer lenen voor een huis zelfs.
Als ik het niet kan betalen, wordt het niet gekocht.
Wat wel een feit is : de kredietwaardigheid van iemand met een inkomen van 2500 per maand en een gat in zijn hand, is voor de bank vaak groter dan iemand met 1400 euro die 500.000 euro spaargeld heeft.
Dar moeten ze toch nog eens bekijken.
Dat zullen ze nooit doen.haelewyn schreef: ↑18 januari 2024, 10:43Ik heb thuis niet vaak 100 euro in huis. Alles staat op de rekening.lop schreef: ↑18 januari 2024, 02:01
Alles wat ik aan de bank vraag krijg ik ook..
Er zijn er hier een paar die graag met anderen lachen die in veel slechtere papieren zitten dan den deze
Ik zou op mijn leeftijd ook al niet meer lenen voor een huis zelfs.
Als ik het niet kan betalen, wordt het niet gekocht.
Wat wel een feit is : de kredietwaardigheid van iemand met een inkomen van 2500 per maand en een gat in zijn hand, is voor de bank vaak groter dan iemand met 1400 euro die 500.000 euro spaargeld heeft.
Dar moeten ze toch nog eens bekijken.
Nou Lop, je bent blijkbaar niet oud genoeg om alles meegemaakt te hebben. Geen erg, want je kan ook lezen over het verleden. Dat heb je blijkbaar toch niet genoeg gedaan want de k, die staat voor 1000 alsook voor kilo (1000 gram), die wordt al tientallen jaren gehanteerd. Als je een oudere Nederlander tegenkomt, kan je het daar ook aan vragen. Kwestie van meerdere klokken ( zoals Henkie bvb) te horen luiden.
Begrijp ook niet waarom je steeds met 2 voeten vooruit op een post moet reageren.
Verder sloeg je de bal ( vanavond GS )ook mis met je reactie op cashstortingen en de nachtkluis. Je leest berichten blijkbaar maar half en geeft dan foutieve antwoorden. Ik schreef 'net voor de invoering van de euro' en jij reageert 'dat dit onmogelijk kon in de jaren '70' ... Zo geraken de pagina's op SG snel volgeschreven natuurlijk.
De financiële term K bestaat maar sinds de invoering van de eenheidsmunt pukkie .pukkie007 schreef: ↑18 januari 2024, 18:14Nou Lop, je bent blijkbaar niet oud genoeg om alles meegemaakt te hebben. Geen erg, want je kan ook lezen over het verleden. Dat heb je blijkbaar toch niet genoeg gedaan want de k, die staat voor 1000 alsook voor kilo (1000 gram), die wordt al tientallen jaren gehanteerd. Als je een oudere Nederlander tegenkomt, kan je het daar ook aan vragen. Kwestie van meerdere klokken ( zoals Henkie bvb) te horen luiden.
Begrijp ook niet waarom je steeds met 2 voeten vooruit op een post moet reageren.
Verder sloeg je de bal ( vanavond GS )ook mis met je reactie op cashstortingen en de nachtkluis. Je leest berichten blijkbaar maar half en geeft dan foutieve antwoorden. Ik schreef 'net voor de invoering van de euro' en jij reageert 'dat dit onmogelijk kon in de jaren '70' ... Zo geraken de pagina's op SG snel volgeschreven natuurlijk.
Dat k ook staat voor kilo weet iedereen , maar weet niet wat de term kilo zou doen op een financieel forum .
Dus nee je hebt geen gelijk .
Als je zo begint kun je van elke zin iets anders maken .
Je mag aan gelijk wie vragen waar de financiële term K voor stond 30 jaar geleden niemand zal je kunnen antwoorden ook geen oude Nederlander .
Want voor de invoering van de Euro was de term mln .
Waarom zie je er kilo in
Kon ook de K zijn voor Cambodja = landcode
K voor kalium
Kilobyte
kelvin
karaat
K staat zelfs voor oké
K is ook een moterfietsmerk
K in de scheikunde = evenwicht
K voor cirkel
hoeveel moet je er hebben .
Er bestaan er honderden .
Maar zo schrijf je vlug pagina's vol inderdaad
En als jij en henkie slim willen overkomen door zulke zaken te verkondigen tja.
Ging nog dommer overkomen als je dacht dat ik 100 karaat was gaan afhalen in de bank
LMAO