Wie ervaring met broker Mexem
TIP
Re: Wie ervaring met broker Mexem
Wat wordt er bedoeld met rente tarieven. Is dat op het niet belegd bedrag op je rekening?Ani_Debacker schreef: ↑15 juli 2019, 11:55 Ik ben persoonlijk zeer ontgoocheld in Mexem. Mijn man is overgestapt door de vergelijkingsreclame op de website.
Maar nu komen we erachter dat Mexem torenhoge rentetarieven aanrekent!! Schandalig. Voor Euro en dollar wordt bijna 10 %! aangerekend.
Daar zat het addertje dus.
Jammer dat bovenstaande vraag niet beantwoord werd. Ik denk eerder dat dit gaat over debetrente bij margin accounts ??
Maar Mexem vermeldt ook : "er zijn mogelijk kosten voor een positief saldo door de rente van centrale banken over de gehele wereld." Betekent dit dat zij ook effectief (zoals DeGiro soms) kosten aanrekenen voor geld dat gewoon op je rekening staat ? Het is ook zo vaag wat die kosten dan zijn, zowel bij Mexem als DeGiro. Bovendien kunnen bij Mexem de kosten ook elk moment veranderd worden zonder notificatie, lees ik.
Maar Mexem vermeldt ook : "er zijn mogelijk kosten voor een positief saldo door de rente van centrale banken over de gehele wereld." Betekent dit dat zij ook effectief (zoals DeGiro soms) kosten aanrekenen voor geld dat gewoon op je rekening staat ? Het is ook zo vaag wat die kosten dan zijn, zowel bij Mexem als DeGiro. Bovendien kunnen bij Mexem de kosten ook elk moment veranderd worden zonder notificatie, lees ik.
In de Tarieven van Mexem vind ik onder andere volgende punten:
- Debetrente: EUR EONIA + 6.5% / USD Fed Funds Effective + 6.5%
- Er zijn mogelijk kosten voor een positief saldo door de rente van centrale banken over de gehele wereld. > hier geen verdere uitleg
- De tarieven voor aandelen worden opgesomd per Land (Valuta), zo bvb Duitsland (EUR): 0,06% en idem voor België (EUR): 0,06% en Nederland (EUR): 0,06%
Is dit nu voor Duitse aandelen op Euronext of op Xetra ? > vind ik onduidelijk.
- Debetrente: EUR EONIA + 6.5% / USD Fed Funds Effective + 6.5%
- Er zijn mogelijk kosten voor een positief saldo door de rente van centrale banken over de gehele wereld. > hier geen verdere uitleg
- De tarieven voor aandelen worden opgesomd per Land (Valuta), zo bvb Duitsland (EUR): 0,06% en idem voor België (EUR): 0,06% en Nederland (EUR): 0,06%
Is dit nu voor Duitse aandelen op Euronext of op Xetra ? > vind ik onduidelijk.
Ik vind Mexem ondertussen een hele handige broker. Na MeDirect dat verschillende keren na elkaar gewoon niet bereikbaar was tijdens de beursuren en je om de 10 minuten uitlogt, lag de lat natuurlijk niet erg hoog ...
Maar één minpunt tot nu toe. Blijkbaar rekenen ze de beurstaks voor een GVV als Aedifica verkeerd aan (0,35 % i.p.v. 0,12 %). Op mijn vraag om dit recht te zetten tot nu toe geen reactie.
Heeft nog iemand hier problemen mee (gehad) ?
Hoeveel Belgische klanten of klanten die met Belgische aandelen bezig zijn kunnen zij hebben als dit zo nog foutief in hun systeem staat ?
Maar één minpunt tot nu toe. Blijkbaar rekenen ze de beurstaks voor een GVV als Aedifica verkeerd aan (0,35 % i.p.v. 0,12 %). Op mijn vraag om dit recht te zetten tot nu toe geen reactie.
Heeft nog iemand hier problemen mee (gehad) ?
Hoeveel Belgische klanten of klanten die met Belgische aandelen bezig zijn kunnen zij hebben als dit zo nog foutief in hun systeem staat ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo, Heeft er iemand Amerikaanse ETFs bij Mexem?
Ik zou er graag kopen als lange termijn investering.
Is Mexem daar goed voor of raden jullie een andere broker aan?
Ik zou er graag kopen als lange termijn investering.
Is Mexem daar goed voor of raden jullie een andere broker aan?
-
- Full Member
- Contacteer:
Normaal kun je als Europeaan geen Amerikaanse etf’s kopen. Daarom dat er voor vele etf’s Europese varianten bestaan.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Het lijkt toch dat ik er bij Lynx wel kan aankopen.koenvhaver schreef: ↑15 januari 2024, 21:16 Normaal kun je als Europeaan geen Amerikaanse etf’s kopen. Daarom dat er voor vele etf’s Europese varianten bestaan.
Voorbeeld : Advisor Shares FOCUSED EQUITY ETF (USD) (CWS, US00768Y5603).
-
- Newbie
- Contacteer:
Vanochtend heb ik gemaild met Lynx en blijkbaar kunnen we alleen als professionele belegger investeren in Amerikaanse ETFs.koenvhaver schreef: ↑15 januari 2024, 21:16 Normaal kun je als Europeaan geen Amerikaanse etf’s kopen. Daarom dat er voor vele etf’s Europese varianten bestaan.
Dit stond ook te lezen op hun website.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan het zijn dat MEXEM/IB een filiaal heeft in Knokke-Heist?
Of is dat hun thuisbasis?
Bernard Busschaert
Docent & bestuurder Mexem (BE) voor adviesbeheer en assets allocation.
Piers de Raveschootlaan 113, B- 8300 Knokke-Heist
Bernard Busschaert
Docent & bestuurder Mexem (BE) voor adviesbeheer en assets allocation.
Piers de Raveschootlaan 113, B- 8300 Knokke-Heist
Dat klopt ! Geeft u zelfs een hele goede service...
Is een "oud Leleux agentschap". Werkt nu op commissie van Mexem.
Je kunt er ook terecht voor fysiek goud .
Is een heel bekende naam in Knokse kringen.
Is een "oud Leleux agentschap". Werkt nu op commissie van Mexem.
Je kunt er ook terecht voor fysiek goud .
Is een heel bekende naam in Knokse kringen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee. Wat je gevonden hebt, is "Mexem BE".Timoootjex schreef: ↑23 januari 2024, 13:24 Kan het zijn dat MEXEM/IB een filiaal heeft in Knokke-Heist?
Voor de rest zie post van Divi.
Mexem heeft momenteel een 'vriendenactie' lopen, waar nieuwe klanten 50 EUR cash op hun rekening krijgen als ze via de link van een huidige klant een nieuwe rekening openen. De huidige klant krijgt hier eveneens een beloning voor.
Moest er dus iemand interesse hebben om een Mexem-rekening te openen via mij en dus te profiteren van deze actie mag je mij gerust een PB sturen.
(mods: als dit niet zou zijn toegelaten hoor ik het graag)
Moest er dus iemand interesse hebben om een Mexem-rekening te openen via mij en dus te profiteren van deze actie mag je mij gerust een PB sturen.
(mods: als dit niet zou zijn toegelaten hoor ik het graag)
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb ook een code voor nieuwe klanten in het kader van deze 'vriendenactie'. Wie interesse heeft, stuur maar een PB.