Problemen met fondsen
Problemen met fondsen
Hallo,
Ik ondervind laatste tijd regelmatig problemen met aankopen van fondsen. Ik heb eens al mijn fondsen overlopen, en voor 4 van de 20 fondsen kan ik zelfs geen info meer opladen.
Zijn er algemene problemen met het platform? Ik tracht steeds maandelijks een beetje te beleggen. Maar als ik er niet op kan vertrouwen dat ik in fondsen op regelmatige tijdstippen kan beleggen, weet ik niet of ik mijn effectenrekening zal houden.
Ik stel de vraag hier. Ik heb de indruk dat het probleem groter wordt met de tijd. Zijn er andere forumleden die ook meer problemen ondervinden met het aankopen van fondsen via MeDirect?
Ik ondervind laatste tijd regelmatig problemen met aankopen van fondsen. Ik heb eens al mijn fondsen overlopen, en voor 4 van de 20 fondsen kan ik zelfs geen info meer opladen.
Zijn er algemene problemen met het platform? Ik tracht steeds maandelijks een beetje te beleggen. Maar als ik er niet op kan vertrouwen dat ik in fondsen op regelmatige tijdstippen kan beleggen, weet ik niet of ik mijn effectenrekening zal houden.
Ik stel de vraag hier. Ik heb de indruk dat het probleem groter wordt met de tijd. Zijn er andere forumleden die ook meer problemen ondervinden met het aankopen van fondsen via MeDirect?
Re: Problemen met fondsen
Een aanrader om te lezen:
medirect-doet-tienduizenden-klanten-fin ... ml#p603350
medirect-doet-tienduizenden-klanten-fin ... ml#p603350
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit probleem (de berekening van taksen) is voor mij hier niet van toepassing, ik heb me gefocust op enkel aandelenfondsen. Mijn probleem is dat er redelijk wat fondsen zijn waar ik niet meer in kan. Ze staan wel in mijn overzicht, maar als ik er op klik, verschijnt er een foutmelding.
Als dat blijft duren dan zou ik MeDirect telefonisch hierover contacteren.
Misschien hebben ze die fondsen uit hun aanbod gehaald. Kun je ze nog verkopen?
Het is begonnen bij een bepaald fonds van BNP. Dat heb ik aangekaart, na een tijdje was dit opgelost (niet in 1 keer, maar soit, het was opgelost). Was, want nu geraak ik er weer niet in.
Daarna is er een fusie geweest van een fonds van Goldman Sachs fonds. De fusie is ondertussen al een tijdje afgerond, verkopen kon ik, online aankopen niet (dit was een ander probleem). Nu kan ik helemaal niet meer in het fonds, zowel de USD als de EUR versie niet. EUR versie had ik al, de USD versie is er gekomen door de fusie met een ander fonds.
Als laatste is nu een Pictet fonds ook onbeschikbaar.
Ofwel doen ze een zeer grote kuis in hun aanbod (wat me straf lijkt, als ze DE aanbieder van fondsen willen blijven), ofwel ligt hun systeem half plat en zijn er grotere problemen aan de hand...
Daarmee dat ik de vraag eens hier stel. Als dit blijft duren neem ik contact op met hen. Momenteel ben ik nog aan het wachten op het antwoord voor het fonds van Goldman Sachs (kwestie om niet teveel problemen tegelijkertijd aan hen te vragen)
Daarna is er een fusie geweest van een fonds van Goldman Sachs fonds. De fusie is ondertussen al een tijdje afgerond, verkopen kon ik, online aankopen niet (dit was een ander probleem). Nu kan ik helemaal niet meer in het fonds, zowel de USD als de EUR versie niet. EUR versie had ik al, de USD versie is er gekomen door de fusie met een ander fonds.
Ofwel doen ze een zeer grote kuis in hun aanbod (wat me straf lijkt, als ze DE aanbieder van fondsen willen blijven), ofwel ligt hun systeem half plat en zijn er grotere problemen aan de hand...
Daarmee dat ik de vraag eens hier stel. Als dit blijft duren neem ik contact op met hen. Momenteel ben ik nog aan het wachten op het antwoord voor het fonds van Goldman Sachs (kwestie om niet teveel problemen tegelijkertijd aan hen te vragen)
Correctie: het fonds van BNP waar ik oorspronkelijk niet in kon, lukt wel. Het is een ander fonds van BNP dat nu problemen geeft (ter info)
Verkopen lukt niet, want er komt steeds een foutmelding als ik het fonds wil raadplegen.
Even polsen bij andere forumleden is blijkbaar uit den boze. Een klantendienst opbellen, die het wss al veel te druk heeft, met een vraag over een probleem waarvan ze mss al op de hoogte zijn, is dus een betere oplossing volgens jou.
Ik ben in het algemeen tevreden over MeDirect. Indien er technische problemen zouden zijn (IT aanpassingen of iets anders), veronderstelde ik dat de kans groot was dat er andere forumleden hier ook problemen zouden ondervinden. Om een overbezette helpdesk wat te sparen, plaatste ik hier de vraag.
Alvast bedankt voor de mensen die hier nuttig wilden helpen.
Ik ben in het algemeen tevreden over MeDirect. Indien er technische problemen zouden zijn (IT aanpassingen of iets anders), veronderstelde ik dat de kans groot was dat er andere forumleden hier ook problemen zouden ondervinden. Om een overbezette helpdesk wat te sparen, plaatste ik hier de vraag.
Alvast bedankt voor de mensen die hier nuttig wilden helpen.
Gelijk heb je, lch. Ik heb die reactie al meer gelezen op vragen hier: "Wat zegt de helpdesk?" Waarvoor bestaat er een financieel forum? Toch niet om te zeggen: "Hoepel op en stel je vraag maar aan de bank"?
BNP-fondsen zijn fondsen van een grootbank, en ik vermoed dat een grootbank niet graag ziet dat de eigen fondsen verkocht worden door een bank als Medirect. Ik herinner mij dat in het begin, bij Medirect, men ook fondsen van Belfius kon kopen, maar dit is al een hele tijd niet meer mogelijk.
Ik zou denken dat een grootbank juist heel blij is dat haar fondsen ook bij andere banken te koop zijn. Anyway, een bank kan geen fondsen van derden aanbieden zonder toestemming van die derden.
lch schreef: ↑18 januari 2024, 11:53 Het is begonnen bij een bepaald fonds van BNP. Dat heb ik aangekaart, na een tijdje was dit opgelost (niet in 1 keer, maar soit, het was opgelost). Was, want nu geraak ik er weer niet in.
Is het dit fonds :
Transactienummer: 27295943 Fusie Voor u gelicht: 140 stuk(s) GS Eurozone EQ G&I P Dis EUR Investment Funds Own Lux Dis ISIN-code: LU0228636220 Valutadatum: 27-11-2023
Transactienummer: 27295944 Fusie Voor u gedeponeerd: 10,6446 stuk(s) GS Eurozone EQ Inc P Dis EUR Investment Funds Own Lux Dis ISIN-code: LU0127786605 Valutadatum: 27-11-2023
Dat fonds was vroeger van N.N. en alle fondsen van N.N. zijn overgenomen door Goldman Sachs. Ik heb dit fonds bij ING en heb er geen enkel probleem mee. En ongelooflijk ik stond met dit fonds op een verlies van ongeveer eur 8000 en na de fusie is mijn nieuw fonds gedaald naar een verlies van ong. eur 500.
https://www.tijd.be/markten-live/fondse ... d=60163903
Het gaat over volgend fonds: LU0119200128 GOLDMAN SACHS GLOBAL SOCIAL IMPACT EQUITY - P CAP USD. Een ander fonds is gefuseerd met dit fonds als resultaat. De EUR versie had ik al, met dat fonds is er geen probleem.
Ondertussen kan ik terug aan de meeste fondsen, wss zijn ze aan het werken aan hun platform.
De aankoopproblemen van het Goldman Sachs fonds is gemeld, maar heb hierover nog geen antwoord van. Als de USD versie problemen blijft geven, houd ik enkel de EUR versie over.
Ondertussen kan ik terug aan de meeste fondsen, wss zijn ze aan het werken aan hun platform.
De aankoopproblemen van het Goldman Sachs fonds is gemeld, maar heb hierover nog geen antwoord van. Als de USD versie problemen blijft geven, houd ik enkel de EUR versie over.