Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Goede info, maar jij lijkt mij al meer advanced. Ik ben een noob. Hoe weet jij bv. welke die van de MM zijn (sorry als dat een stomme vraag is )?JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 14:54De ask prijs geef ik nooit. Ik kijk eerst even naar de koersen van de afgelopen week en hoeveel er in de bid liggen en of die van de MM zijn of niet.
Dan kijk ik nog even of de rente stijgend of dalend is op investing.com en bepaal dan mijn biedprijs. Afhankelijk van dat kan mijn biedprijs net boven de biedprijs van de MM zijn of niet.
Deze doet momenteel 97,431 om 97,441(beiden MM).
Afgelopen week gedaan van van 96.541 tot 96,40.
Duitse rente op 9mnd ietsje stijgend.
Ik zou hem zelf inleggen ergens tussen de 96,40 en 96,42
Bedankt voor de info maar bij Mexem kan ik hem niet kopen .
-
- Verbannen Gebruiker
Er is geen "de" bid, en "de" ask. Er is een bid en ask per beurs of per broker. Bij Bolero ben je zeker dat jouw order rechtstreeks naar de beurs van Frankfurt gaat. Je ziet jouw eigen order op de website van de beurs van Frankfurt letterlijk staan als je een limietprijs tussen de laatste bid en ask geeft. En als je order wordt uitgevoerd, zie je het ook letterlijk staan op de website van de beurs van Frankfurt.JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 14:54De ask prijs geef ik nooit. Ik kijk eerst even naar de koersen van de afgelopen week en hoeveel er in de bid liggen en of die van de MM zijn of niet.
Dan kijk ik nog even of de rente stijgend of dalend is op investing.com en bepaal dan mijn biedprijs. Afhankelijk van dat kan mijn biedprijs net boven de biedprijs van de MM zijn of niet.
Bij andere brokers zitten er tussenpartijen die hun graantje meepikken. Ik koop mijn meeste obligaties bij Bolero omwille van de transparantie. Ik koop ook obligaties bij DB, Keytrade en Saxo, maar ik kijk steeds naar de bid/ask op de beurs van Frankfurt als het over obligaties gaat.
Bij DB en Keytrade zie je geen bid/ask. Je springt in het duister, dus limietkoers is belangrijk.
Saxo afficheert een bid/ask maar jouw order wordt niet op de beurs van Frankfurt uitgevoerd, en de bid/ask is, telkens ik het checkte, minder interessant dan op de beurs van Frankfurt.
Ik zou er niet vanuit gaan dat het bij andere brokers anders is. De giro laat zich zelfs letterlijk betalen om orders naar specifieke brokers te sturen. Wat de beleggers veel geld kan kosten (eentje heeft vorig jaar een schadevergoeding gekregen van enkele tienduizenden euro).
huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 17:42De giro heeft aan 1 enkele klant 31.500€ schadevergoeding moeten geven, om de klant te compenseren voor het verlies dat hij gemaakt heeft omdat zijn orders niet aan de beste prijs werden uitgevoerd.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 15:14
De boete was opgelegd door de Nederlandse toezichthouder, voor de Duitse overname.
Nu kan de Nederlandse toezichthouder geen boetes meer geven.
Maar het gebeurt nog altijd. Ik ben benieuwd of degene die obligaties gekocht hebben bij de giro hun prijs vergeleken hebben met de beurskoers op dat moment. Het zou interessant zijn te weten of ze de beste prijs krijgen of niet.
Je betaalt dan wel 3€ per order, maar maakt eigenlijk 31.500€ verlies.
Broker DeGiro krijgt tik op de vingers: misleiding klanten bij uitvoeren orders
24 jul. 2023in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - DeGiro moet een klant een schadevergoeding van in totaal ruim 31.500 euro betalen vanwege misleiding over de wijze waarop zijn beleggingsorders zijn uitgevoerd.
© ANP / HH
Dat blijkt uit een uitspraak van financiële geschillencommissie Kifid. Volgens de Commissie van Beroep zijn de orders namelijk niet uitgevoerd zoals overeengekomen en heeft de onlinebroker daarover onjuiste informatie verstrekt om de klant te misleiden.
Volgens de overeenkomst zouden de orders namelijk direct via beursuitbater Euronext worden uitgevoerd. Zonder de klant te informeren zijn de orders echter vanaf februari 2020 via Morgan Stanley geplaatst in plaats van direct op Euronext, oordeelt de commissie. Volgens de klant is daardoor een slechter resultaat bereikt.
De Commissie van Beroep stelt dat de klant mocht verwachten dat de DeGiro zoals gebruikelijk zijn orders direct op Euronext zou plaatsen en dat de orders dus anders zijn uitgevoerd dan overeengekomen. De onlinebroker is dan ook tekortgeschoten in zijn verplichting tegenover de klant en moet de schade als gevolg hiervan, in totaal 7500 euro, vergoeden.
Euronext
De geschillencommissie concludeert daarnaast dat de broker haar klanten niet persoonlijk en niet via de website heeft geïnformeerd over het feit dat orders niet meer direct op Euronext werden geplaatst. Op de orderoverzichten bleef de broker namelijk vermelden dat dit wel het geval was.
BEKIJK OOK:
’Kosten bij beleggen vaak verstopt’
Ook bleef de broker na vragen van de klant beweren dat de orders direct via Euronext waren uitgevoerd, terwijl dit onwaar was. DeGiro heeft daarmee de klant willen misleiden over de werkelijke gang van zaken. De Commissie van Beroep stelt vast dat de broker hiervoor 24.000 euro aan de klant moet vergoeden.
De uitspraak kan mogelijk leiden tot meer schadevergoedingseisen van klanten van DeGiro die zijn benadeeld. Matthijs van den Broek, de DeGiro-klant die de zaak aanspande bij Kifid, laat in een reactie weten dat hetgeen waar DeGiro in zijn zaak voor is veroordeeld namelijk voor alle klanten geldt.
En kijken naar de koers van vorige week ... dat is zover in het verleden dat het niet veel meer zegt. Stijgende of dalende rentevoeten ... het verandert van uur tot uur
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 19 januari 2024, 15:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Geen stomme vraag hoor. DE MM legt altijd een bepaald aantal in.mver schreef: ↑19 januari 2024, 14:57Goede info, maar jij lijkt mij al meer advanced. Ik ben een noob. Hoe weet jij bv. welke die van de MM zijn (sorry als dat een stomme vraag is )?JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 14:54
De ask prijs geef ik nooit. Ik kijk eerst even naar de koersen van de afgelopen week en hoeveel er in de bid liggen en of die van de MM zijn of niet.
Dat is b.v. bij de DE00011810 voor 5.000.000 nominal
Idem bij de AT0000A28KX7
Bij de EU000A1Z99M6 is het b.v. 500.000 nominal (die laatste ligt nu een bid van 99.000 nominal op 96,90 en laat van 500.000 op 97,22)
96,90 is de laagste koers van deze week (hoogste was maandag 97,40).
Interessant dus om momenteel bij die met dat bod van 96,90 te gaan liggen.
0.1% op 10000 Euro is 10 Euro.
Die 10 Euro zal geen wezenlijk verschil maken in je totaal rendement.
Wil je de aankoop van een gewenste obligatie missen voor 10 Euro.
Die 10 Euro zal geen wezenlijk verschil maken in je totaal rendement.
Wil je de aankoop van een gewenste obligatie missen voor 10 Euro.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik kijk altijd r.t. op de beurs van Frankfurt via investing.com
Ik wil gewoon weten hoe andere mensen dat aanpakken en hoe ik de beste deal kan krijgen. (Vele kleintjes maken ook een groot uiteindelijk.)
Beste huisjetuintjefiets,huisjetuintjefiets schreef: ↑19 januari 2024, 15:24Er is geen "de" bid, en "de" ask. Er is een bid en ask per beurs of per broker. Bij Bolero ben je zeker dat jouw order rechtstreeks naar de beurs van Frankfurt gaat. Je ziet jouw eigen order op de website van de beurs van Frankfurt letterlijk staan als je een limietprijs tussen de laatste bid en ask geeft. En als je order wordt uitgevoerd, zie je het ook letterlijk staan op de website van de beurs van Frankfurt.JOKER247 schreef: ↑19 januari 2024, 14:54
De ask prijs geef ik nooit. Ik kijk eerst even naar de koersen van de afgelopen week en hoeveel er in de bid liggen en of die van de MM zijn of niet.
Bij andere brokers zitten er tussenpartijen die hun graantje meepikken. Ik koop mijn meeste obligaties bij Bolero omwille van de transparantie. Ik koop ook obligaties bij DB, Keytrade en Saxo, maar ik kijk steeds naar de bid/ask op de beurs van Frankfurt als het over obligaties gaat.
Bij DB en Keytrade zie je geen bid/ask. Je springt in het duister, dus limietkoers is belangrijk.
Saxo afficheert een bid/ask maar jouw order wordt niet op de beurs van Frankfurt uitgevoerd, en de bid/ask is, telkens ik het checkte, minder interessant dan op de beurs van Frankfurt.
Ik zou er niet vanuit gaan dat het bij andere brokers anders is. De giro laat zich zelfs letterlijk betalen om orders naar specifieke brokers te sturen. Wat de beleggers veel geld kan kosten (eentje heeft vorig jaar een schadevergoeding gekregen van enkele tienduizenden euro).
huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 17:42
De giro heeft aan 1 enkele klant 31.500€ schadevergoeding moeten geven, om de klant te compenseren voor het verlies dat hij gemaakt heeft omdat zijn orders niet aan de beste prijs werden uitgevoerd.
Je betaalt dan wel 3€ per order, maar maakt eigenlijk 31.500€ verlies.
Broker DeGiro krijgt tik op de vingers: misleiding klanten bij uitvoeren orders
24 jul. 2023in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - DeGiro moet een klant een schadevergoeding van in totaal ruim 31.500 euro betalen vanwege misleiding over de wijze waarop zijn beleggingsorders zijn uitgevoerd.
© ANP / HH
Dat blijkt uit een uitspraak van financiële geschillencommissie Kifid. Volgens de Commissie van Beroep zijn de orders namelijk niet uitgevoerd zoals overeengekomen en heeft de onlinebroker daarover onjuiste informatie verstrekt om de klant te misleiden.
Volgens de overeenkomst zouden de orders namelijk direct via beursuitbater Euronext worden uitgevoerd. Zonder de klant te informeren zijn de orders echter vanaf februari 2020 via Morgan Stanley geplaatst in plaats van direct op Euronext, oordeelt de commissie. Volgens de klant is daardoor een slechter resultaat bereikt.
De Commissie van Beroep stelt dat de klant mocht verwachten dat de DeGiro zoals gebruikelijk zijn orders direct op Euronext zou plaatsen en dat de orders dus anders zijn uitgevoerd dan overeengekomen. De onlinebroker is dan ook tekortgeschoten in zijn verplichting tegenover de klant en moet de schade als gevolg hiervan, in totaal 7500 euro, vergoeden.
Euronext
De geschillencommissie concludeert daarnaast dat de broker haar klanten niet persoonlijk en niet via de website heeft geïnformeerd over het feit dat orders niet meer direct op Euronext werden geplaatst. Op de orderoverzichten bleef de broker namelijk vermelden dat dit wel het geval was.
BEKIJK OOK:
’Kosten bij beleggen vaak verstopt’
Ook bleef de broker na vragen van de klant beweren dat de orders direct via Euronext waren uitgevoerd, terwijl dit onwaar was. DeGiro heeft daarmee de klant willen misleiden over de werkelijke gang van zaken. De Commissie van Beroep stelt vast dat de broker hiervoor 24.000 euro aan de klant moet vergoeden.
De uitspraak kan mogelijk leiden tot meer schadevergoedingseisen van klanten van DeGiro die zijn benadeeld. Matthijs van den Broek, de DeGiro-klant die de zaak aanspande bij Kifid, laat in een reactie weten dat hetgeen waar DeGiro in zijn zaak voor is veroordeeld namelijk voor alle klanten geldt.
En kijken naar de koers van vorige week ... dat is zover in het verleden dat het niet veel meer zegt. Stijgende of dalende rentevoeten ... het verandert van uur tot uur
de koers van de afgelopen week is van maandag 15/01/2024 tot op heden. Dat lijkt me niet zo lang geleden.
De koers van vorige week was van 08 - 12 jan. 2024. Die vind ik ook wat oud.
Ik heb er geen probleem mee als je de bied- en laatkoers op de/een beurs van Frankfurt een bied- en laatkoers wilt noemen i.p.v. de bied- en laatkoers hoor.
-
- Verbannen Gebruiker
Voor een obligatie die ik vandaag gekocht heb, heb ik mijn limiet hoger dan de ask koers van Frankfurt moeten zetten . Order werd gewoon niet uitgevoerd anders.
Het was bij Saxo, waar het order niet op de beurs van Frankfurt wordt uitgevoerd. Bid/ask geafficheerd door Saxo minder goed dan Frankfurt (grotere spread).
Het was een obligatie op 7 maand die ik direct wou kopen. Een paar extra euro betalen (0,02% boven de ask voor 35.000 euro) om ervan af te zijn, vond ik niet erg. Had ik de obligatie bij Bolero gekocht, had ik ze misschien 0,05% of 0,1% onder de ask kunnen kopen. Maar ik wou bij Saxo omdat ik wil spreiden.
Voorbeeld illustreert dat hogere kosten bij Bolero niet erg zijn, zeker niet voor langere obligaties. Je hebt het er snel uit door een (dikwijls) betere koers.
Ik snap dat je wil spreiden, HTF. Maar zo laat je een (allicht) betere koers schieten, én maak je geen gebruik van de Bolero actie. Dat is toch al 'one free meal' gemist.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wil er iemand in mensentaal eens uitleggen waarom ik bv. zo'n nulcoupon zou moeten kopen en hoe ik dit moet doen ? En liefst starten van euh ... nul ... Ik heb een beetje geld op overschot en zou op dit moment liever een beetje de kat uit de boom kijken, ik ben namelijk goed in aandelen kopen die vervolgens zakken ;-)
Wat bedoel je met die Bolero-actie Pukkie ?
Wat bedoel je met die Bolero-actie Pukkie ?
https://www.bolero.be/nl/lp/2024-actiev ... rugbetaald
@ mod: dit is geen spam. Ik help een vriend ...
Voorbeeld: Een bedrijf geeft een nulcouponobligatie uit met een nominale waarde van € 10.000 en een korting van 5%. Dit betekent dat de uitgevende partij van de obligatie € 9.500 aan financiering beschikbaar heeft en op het einde van de looptijd van de obligatie de hoofdsom van € 10.000 moet terugbetalen aan de obligatiehouder. In dit geval is de winst van de obligatiehouder, exclusief reële waarden, gelijk aan € 500,-. Bij dit voorbeeld koop je de obligatie aan 95,24% ( sommigen denken aan 95% maar dat is niet waar). Je betaalt nog wel een beurstaks en makelaarskost bij aankoop.
Voorbeeld: Een bedrijf geeft een nulcouponobligatie uit met een nominale waarde van € 10.000 en een korting van 5%. Dit betekent dat de uitgevende partij van de obligatie € 9.500 aan financiering beschikbaar heeft en op het einde van de looptijd van de obligatie de hoofdsom van € 10.000 moet terugbetalen aan de obligatiehouder. In dit geval is de winst van de obligatiehouder, exclusief reële waarden, gelijk aan € 500,-. Bij dit voorbeeld koop je de obligatie aan 95,24% ( sommigen denken aan 95% maar dat is niet waar). Je betaalt nog wel een beurstaks en makelaarskost bij aankoop.
Ik vind dat geen goed voorbeeld, want dan betaal je wel RV over het verschil tussen die 9.500 en 10.000.pukkie007 schreef: ↑19 januari 2024, 19:18 https://www.bolero.be/nl/lp/2024-actiev ... rugbetaald
Een beter voorbeeld lijkt me: ze geven die 0% obligatie uit tegen 10.000 of 10.100. De rente stijgt en de waarde van de obligatie daalt 5%. Jij koopt de obligatie dan tegen 9.500 en krijgt bij afloop 10.000 zonder R.V.