Aandelen BUX
TIP
Re: Aandelen BUX
De TOB doet bux zelf. Maar de belastingen over het dividend doen ze voor zover ik weet nog steeds niet. Dus ja dat gedeelte moet je zelf doen. Bux houd enkel het deel in van het land waar het aandeel van is. Bijvoorbeeld koop je een frans aandeel dan zal bux wel de belastingen inhouden om aan Frankrijk te betalen, maar niet het Belgische gedeelte dat jij aan de staat moet betalen.
De bronbelasting wordt ingehouden door het bedrijf zelf.
Dus Bux (net als elke broker in de hele wereld) houdt die niet in, maar dat wordt gedaan door het bedrijf.
Daaruit volgt dat voor Belgische aandelen de RV volledig wordt ingehouden, en voor buitenlandse aandelen enkel nog de Belgische RV verschuldigd in.
(ja ,ik weet dat het hetzelfde is dan wat je net zei, maar mensen moeten leren dat bronbelastingen door bedrijven worden ingehouden...)
Dus Bux (net als elke broker in de hele wereld) houdt die niet in, maar dat wordt gedaan door het bedrijf.
Daaruit volgt dat voor Belgische aandelen de RV volledig wordt ingehouden, en voor buitenlandse aandelen enkel nog de Belgische RV verschuldigd in.
(ja ,ik weet dat het hetzelfde is dan wat je net zei, maar mensen moeten leren dat bronbelastingen door bedrijven worden ingehouden...)
Bedankt , maar als het een belgisch aandeel is , zou alles in orde zijn verneem ik . Behalve dat je RV 30 procent toch ook terug moogt inbrengen he .C2s201 schreef: ↑20 januari 2024, 10:28De TOB doet bux zelf. Maar de belastingen over het dividend doen ze voor zover ik weet nog steeds niet. Dus ja dat gedeelte moet je zelf doen. Bux houd enkel het deel in van het land waar het aandeel van is. Bijvoorbeeld koop je een frans aandeel dan zal bux wel de belastingen inhouden om aan Frankrijk te betalen, maar niet het Belgische gedeelte dat jij aan de staat moet betalen.