De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Wat verwachten jullie van Atenor in 2024?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Top bedankt!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zeer zeker! Ik kan er tegen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lees dit eens:
https://simplywall.st/stocks/be/real-es ... -alleviate
Ik denk dat ze er wel door zullen geraken en dan zal de reward voor het risico wel ok zijn.
Desalniettemin ga ik daar niet al mijn paarden op inzetten uiteraard. Dat doe ik overigens nooit.
Bedankt voor het artikel. Heb mij ondertussen wat ingekocht. Ook zeker niet te ruim. Maar kan zeker een mooie worden als ze dit jaar alles weer op orde krijgen. Opzich hebben ze heel wat mooie projecten lopen en staan er ook enkel te koop die de druk op hun cashflow toch al een pak rooskleuriger kunnen laten verlopen.
Vanmorgen gingen de beurzen weer fel omhoog. Benieuwd wat de US beurzen doen vanmiddag.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Rente op obligaties loopt recht evenredig met het risico.
M.a.w. in dit geval: ze kunnen dus geen banklening meer krijgen
AGFA Gevaert. Een verdronken schip?
Het zal aan mij liggen, maar elke keer ik die naam lees bedenk ik: "ah, die bestaan nog?"
Was het niet al vele jaren geleden gezonken?
Was het niet al vele jaren geleden gezonken?
Vanmorgen aan €14 laatste JET buiten en gewisseld voor Solvay. Die rollercoaster goed beu. Bij Solvay 10% bruto dividend rendement (Belgisch bedrijf = 10% netto met recup. RV), al 30 jaar niet verlaagd. Met een gemiddelde return van 8% per jaar voor een breed gespreide aandelenportefeuille is dit een absolute nobrainer, zeker als je nog geen RV terugtrekt. Volgens mij zit er ook heel wat koers potentieel in, want dat 10% rendement (dat perfect houdbaar is) kan niet blijven duren als de rente daalt. De (Europese) chemie zit momenteel in crisismodus, maar Solvay heeft zijn marges en cashflows nog goed op orde. Vergelijk met bv zoveelste winstwaarschuwing BASF vorige week. Als de industriële recessie achter de rug is gaan die nog een pak omhoog. Het 'nieuwe oude' Solvay moet nog herontdekt worden door beleggers. Zeer goede zet van Ilham Kadri imo.
F**k it, all in met resterende cash
F**k it, all in met resterende cash
Laatst gewijzigd door Rise op 22 januari 2024, 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.