Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Een ‘het is altijd de schuld van iemand anders’ partij ? Het Blok of N-va dus , nee dank u.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een voorbeeldje van "hadden we het maar bij het oude gelaten" :
Artikel in Humo van deze week :
HUMO Je bent ambassadeur van Klimaatzaak. Wat doet Het Zesde Metaal om de voetafdruk te verkleinen?
CAPPELLE «Wat we kunnen, maar het is een complexe kwestie. Onlangs hebben we bijvoorbeeld onze merchandising bekeken en vastgesteld dat we zakjes moeten hebben voor de mensen die iets kopen. De voor de hand liggende optie is dan: totebags. Maar dan ga je even googelen en blijkt dat je zo’n katoenen zak duizenden keren moet hergebruiken als je een kleinere CO2-voetafdruk wilt, dan wanneer je plastic zakjes gebruikt. Iedereen zou bij wijze van spreken een totebag voor het leven moeten hebben. En je kunt niet vóór elk concert op je social media zetten: ‘Denk eraan, mensen, breng uw zakske mee!’
En je moet dus weten dat iedereen vele tientallen van die katoenen zakken liggen hebben ... just saying ...
en dat is maar één voorbeeldje van het zogezegde "'t is beter voor het milieu" ... terwijl het niet zo is.
Ik zou bv. wel eens een studie willen zien (die niet betaald is door de groene jongens of de auto-industrie) of de goede oude dieselauto nu zoveel slechter is voor het milieu dan de elektrische auto die nu door onze strot wordt geduwd ... en dus rekening houdende met ALLE aspecten dus bv. ook de kinderarbeid in Afrika voor de productie van die batterijen, enzovoorts.
... of terug naar het stenen tijdperk. Groen is ideologisch geënt. Geen verstand, geen opleiding, geen "out of the dobbelsteen denken" capaciteit".m-peeters schreef: ↑20 januari 2024, 16:10Heb ik nooit gezegd maar dat kan wel tellen als teken van zwart-wit polarisatie
Ik heb geen houtkachel en gooi er dus ook geen plastiek in
Ik heb wel een zonnepaneleninstallatie en vooral een gezonde portie verstand. Een portie die me niet klakkeloos alle groene verhaaltjes zomaar doet slikken. Gelukkig maar want als we allemaal Groen zomaar zouden volgen in alles wat ze beweren, dan zaten we volgend jaar zonder kernenergie, en vermoedelijk ook regelmatig zonder elektriciteit.
Moet ik de moeite doen om op zoek te gaan naar die studies?
Of weet je nu al dat je zal antwoorden met: 'die wetenschappers zijn toch allemaal groene linkse rakkers'?
Of weet je nu al dat je zal antwoorden met: 'die wetenschappers zijn toch allemaal groene linkse rakkers'?
Het is blijkbaar niet zo gemakkelijk om debat te voeren over inhoudelijke zaken..
Laten we even bij het begin beginnen:
Wat zijn vandaag concreet de problemen die jullie ervaren in de samenleving?
Laten we even bij het begin beginnen:
Wat zijn vandaag concreet de problemen die jullie ervaren in de samenleving?
Ik ervaar momenteel geen problemen in de samenleving en voel me perfect gelukkig.
Van die plastiek ben ik tenminste zeker dat ze niet in de oceaan of op een of andere stortplaats terecht komt. Het veroorzaakt geen verdere fossiele uitstoot door ophaling, recyclage, transport en verwerking, het veroorzaakt ook geen microplastics die via het spoelwater in het milieu terecht komen. Het komt ook niet terecht in composiet mengsels voor tuinpalen, banken, terrasplanken enz... die in het beste geval bij end of life ook de verbrandingsoven in gaan. Nee, de korte keten met propere verbranding en warmte recuperatie is onder de streep het minst schadelijk. Wat denk je trouwens wat er met het recycleerbaar plastic gaat gebeuren nu het dubbel zo duur blijkt te zijn dan betere kwaliteit nieuw? Misschien eens Googlen op REDcycle om een idee te krijgen. Maar we kunnen misschien Europese plastic fabrikanten verplichten om 25% gerecycleerd plastic te verwerken en vervolgens stom verbaasd zijn dat die fabrieken hier sluiten omdat ze niks meer verkopen wegens te duur en China de markt over neemt. Of we kunnen het net zoals ons textiel en autobanden naar Afrika transporteren zodat het daar in open lucht verbrand wordt. Of we kunnen statie geld invoeren zodat er extra uitstoot ontstaat door transport en nog meer te recycleren plastic waar geen markt voor is.
Te veel belastingen! Te weinig tewerkstelling; ontploffende sociale begroting,... vul zelf aan. Tenzij jij geen problemen ziet en "ontvanger" bent?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Begin niet zelf over "het klimaat" aub!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Thanks.EarthNvstr1 schreef: ↑20 januari 2024, 20:23Geen probleem, ik laat Woz beginnen (of desgevallend verderzetten) over het topic.