Naberekenen basisrente en getrouwh.premie Keytrade 2023
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Naberekenen basisrente en getrouwh.premie Keytrade 2023
Ik hou als erfgenaam geen rekening met eventuele erfenissen.
Zodoende hoef ik mij er ook niet ongemakkelijk bij te voelen, ongeacht hoeveel de erflater eventueel op een spaarrekening heeft staan.
Zodoende hoef ik mij er ook niet ongemakkelijk bij te voelen, ongeacht hoeveel de erflater eventueel op een spaarrekening heeft staan.
Ik wil even meegeven dat ik uiteindelijk toch de correcte GP heb ontvangen na een interne overschrijving tussen mijn Keytrade-spaarrekeningen. Eerder vorig jaar leek het erop dat Keytrade de regel m.b.t. behoud getrouwheidspremie niet had toegepast, maar bij de recente intrestafrekening stel ik vast dat het toch in orde is. Oef!
Na mijn mail hierover gisterochtend naar het Qualitycare-mailadres van Keytrade in de namiddag in een tijdsspanne van 10 minuten plots 3 mails ontvangen, alle van dezelfde persoon bij Keytrade.
De eerste: eindelijk antwoord inzake de trage verwerking van overschrijvingen als antwoord op mijn mail van 21 november 2023 hierover
zie ook mijn posts van 21 november 2023, 30 november 2023 en 7 december 2023 hierover in een ander topic:
duurtijd-transacties-tussen-banken-t1355-465.html )
Het povere antwoord van Keytrade:
"Ik moet u helaas meedelen dat een instant betaling bij Keytrade Bank niet mogelijk is. Hieronder vat ik voor u kort samen wat wel mogelijk is.
Elke overschrijving die u van uw Keytrade Bank rekening maakt naar een rekening bij een ander Belgische bank, staat binnen 1 à 2 werkdagen op de rekening van de begunstigde. Voor internationale overschrijvingen geldt er een verwerkingstijd van 2 à 4 werkdagen.
Ik heb hierop dan geantwoord dat het bij Argenta, ook zonder instant-overschrijving, veel sneller gaat: 24 u sneller op dezelfde rekening bij Europabank!
Dus, als Keytrade het echt zou willen, dan kan het ook sneller zonder instant.
De tweede: dan ook antwoord op mijn mail van 9 december 2023 betreffende de niet-uitbetaling van getrouwheidsintresten waar ik nog recht op heb.
Het antwoord naast de kwestie van Keytrade:
"U kan alle nodige informatie omtrent uw spaarrekening terugvinden op de publieke website van Keytrade Bank.
Surf naar onze website en druk op “documenten” helemaal onderaan de pagina onder de rubriek ‘hulp’.
U kan hier, per type spaarrekening, de essentiële spaardersinformatie documenten terugvinden onder de rubriek ‘openen en beheren van een rekening".
Nou moe, ik heb hen 's avonds laten weten dat ze zich er niet aldus moeten vanaf maken en ik concreet en duidelijk antwoord + rechtzetting (= uitbetaling van nog verschuldigde getrouwheidsintresten) hierover van hen verwacht tegen begin volgende week.
De derde: inzake dezelfde aangelegenheid waarop hun tweede mail een antwoord was:
"Hartelijk dank voor uw bericht.
Het betrokken departement is reeds op de hoogte van uw voorgaande communicatie.
Wij koppelen hierover zo snel als mogelijk terug."
Raar dat dezelfde medewerker 6 minuten na zijn tweede antwoordmail dan dit antwoord geeft. Zou hij bijgevolg wel weten waarover het feitelijk gaat? Ik denk eerder dat hij betreffende het onderwerp overdagen van getrouwheid(speriode) bij transfer tussen twee spaarrekeningen het eigenlijk in Keulen hoort donderen.
Wordt dus vervolgd...
De eerste: eindelijk antwoord inzake de trage verwerking van overschrijvingen als antwoord op mijn mail van 21 november 2023 hierover
zie ook mijn posts van 21 november 2023, 30 november 2023 en 7 december 2023 hierover in een ander topic:
"Ik moet u helaas meedelen dat een instant betaling bij Keytrade Bank niet mogelijk is. Hieronder vat ik voor u kort samen wat wel mogelijk is.
Elke overschrijving die u van uw Keytrade Bank rekening maakt naar een rekening bij een ander Belgische bank, staat binnen 1 à 2 werkdagen op de rekening van de begunstigde. Voor internationale overschrijvingen geldt er een verwerkingstijd van 2 à 4 werkdagen.
Ik heb hierop dan geantwoord dat het bij Argenta, ook zonder instant-overschrijving, veel sneller gaat: 24 u sneller op dezelfde rekening bij Europabank!
De tweede: dan ook antwoord op mijn mail van 9 december 2023 betreffende de niet-uitbetaling van getrouwheidsintresten waar ik nog recht op heb.
"U kan alle nodige informatie omtrent uw spaarrekening terugvinden op de publieke website van Keytrade Bank.
Surf naar onze website en druk op “documenten” helemaal onderaan de pagina onder de rubriek ‘hulp’.
U kan hier, per type spaarrekening, de essentiële spaardersinformatie documenten terugvinden onder de rubriek ‘openen en beheren van een rekening".
Nou moe, ik heb hen 's avonds laten weten dat ze zich er niet aldus moeten vanaf maken en ik concreet en duidelijk antwoord + rechtzetting (= uitbetaling van nog verschuldigde getrouwheidsintresten) hierover van hen verwacht tegen begin volgende week.
De derde: inzake dezelfde aangelegenheid waarop hun tweede mail een antwoord was:
Raar dat dezelfde medewerker 6 minuten na zijn tweede antwoordmail dan dit antwoord geeft. Zou hij bijgevolg wel weten waarover het feitelijk gaat? Ik denk eerder dat hij betreffende het onderwerp overdagen van getrouwheid(speriode) bij transfer tussen twee spaarrekeningen het eigenlijk in Keulen hoort donderen.
Wordt dus vervolgd...
Hoeft niet vervolgd te worden hoor.jeff schreef: ↑5 januari 2024, 18:24 Na mijn mail hierover gisterochtend naar het Qualitycare-mailadres van Keytrade in de namiddag in een tijdsspanne van 10 minuten plots 3 mails ontvangen, alle van dezelfde persoon bij Keytrade.
Wordt dus vervolgd...
Wat mij nu ook opvalt bij KT : de verworven getrouwheidspremie wordt bij mij sinds oktober 2013 ieder jaar begin oktober en begin april uitbetaald.
DWZ zesmaandelijks ipv de (wettelijk?) voorziene driemaandelijkse stortingen.
DWZ zesmaandelijks ipv de (wettelijk?) voorziene driemaandelijkse stortingen.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Als er tijdens die andere 3-maandelijkse perioden geen stortingen zijn die er intussen 12 maanden opstaan, dan is het normaal dat je voor die periode geen geen getrouwheidspremies kreeg.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij MeDirect houden de uiteindelijke intrestUITBETALINGEN (getrouwheidspremie 4Kw) ook rekening met tussentijdse switchen, hoewel het niet vermeld werd op de voorafgaande informatieve overzichten.spaarfreakje schreef: ↑4 januari 2024, 10:23Ook NIBC werkt correct.
(Ook wat betreft het fiscale aspect: de basisrente over 2023 wordt bij NIBC samengevoegd met de 4 getrouwheidsrentes van 2023!)
Zelfde geval dus als wat Lirec post over ING en BELFIUS
-
- Hero Member
- Contacteer:
intrest op intrest
...
[EDIT]: ik heb me vergist, er stonden 2 identieke intrestbedragen in de lijst, excuus.
Het illustreert wel dat die getrouwheidspremie-berekening zeer ingewikkeld is.
...
[EDIT]: ik heb me vergist, er stonden 2 identieke intrestbedragen in de lijst, excuus.
Het illustreert wel dat die getrouwheidspremie-berekening zeer ingewikkeld is.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 21 januari 2024, 11:17, 5 keer totaal gewijzigd.
Interest op interest die niet zou kloppen. Over hoeveel euro gaat het hier? Waar mensen zich druk over maken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is een bezigheid hé Yaris.
Het geeft wel aan dat het eigenzinnig Belgisch systeem van basis en getrouwheid in de praktijk zéér ingewikkeld is en dat het dus beter vervangen zou worden door het veel efficiëntere LIVRET A van Frankrijk!
Het geeft wel aan dat het eigenzinnig Belgisch systeem van basis en getrouwheid in de praktijk zéér ingewikkeld is en dat het dus beter vervangen zou worden door het veel efficiëntere LIVRET A van Frankrijk!
Efficiënter? Op Livret A mag maximum 22.950 euro staan.
Zie ook mijn post van 3 januari 2024 hierover in dit topicjeff schreef: ↑5 januari 2024, 18:24 Na mijn mail hierover gisterochtend naar het Qualitycare-mailadres van Keytrade in de namiddag in een tijdsspanne van 10 minuten plots 3 mails ontvangen, alle van dezelfde persoon bij Keytrade.
De eerste: (...)
Raar dat dezelfde medewerker 6 minuten na zijn tweede antwoordmail dan dit antwoord geeft. Zou hij bijgevolg wel weten waarover het feitelijk gaat? Ik denk eerder dat hij betreffende het onderwerp overdragen van getrouwheid(speriode) bij transfer tussen twee spaarrekeningen het eigenlijk in Keulen hoort donderen.
Wordt dus vervolgd...
Ik heb de betrokken dienst bij Keytrade hierover vorige week opnieuw wakker moeten schudden.
Iets meer dan 2 uur later plots volgend antwoord ontvangen:
"Bedankt voor uw email en onze excuses voor de late behandeling van uw klacht.
Het is natuurlijk de bedoeling om onze dienstverlening altijd te verbeteren en wij stellen alles in het werk om soortelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
Wij hechten veel waarde aan een goede relatie met onze klanten en willen graag uw vertrouwen behouden.
Wij zijn derhalve, louter als commerciële geste, bereid om xxx EUR op uw spaarrekening te crediteren."
Het bedrag van deze "commerciële geste" is uiteindelijk iets meer dan de som van de getrouwheidsintresten die ik voor 2023 en in 2024 op uitstaande bedragen (met verwerving getrouwheidsintresten eind juni en begin juli) nog zou moeten ontvangen. Het dekt bijkomend ook de reeds gemiste basisintresten op de getrouwheidsintresten.
Volgende verwerving van getrouwheidsintresten op de uitstaande bedragen was dit jaar dus voorzien voor eind juni en begin juli.
Maar mijn vertrouwen is Keytrade in deze kwijt (ik heb de indruk dat ze nog steeds niet snappen waarover het gaat, nl. behoud van getrouwheid bij transfers, binnen de bepaalde voorwaarden, tussen verschillende spaarrekeningen bij hen). Daarom deze uitstaande bedragen plus bedrag van de "commerciêle geste" nu reeds overgeschreven naar een andere bank.
Bij Keytrade resten me nu nog enkel een bedrag waarop bij einde van 1ste kwartaal getrouwheidsintresten worden verworven. Eens die uitbetaald zijn (bij begin 2de kwartaal) haal ik die intresten en wat nog rest af en sluit dan mijn rekeningen bij Keytrade (was daar ook alleen maar terecht gekomen door overname van Moneyou-rekeningen en Fortuneo-termijnrekeningen)
Nog een (afsluitende) update betreffende dit topic:
Begin april heb ik, met het hiervoor voorgeschreven KT-formulier, aan Keytrade gevraagd al mijn rekeningen bij hen op te doeken.
De resterende basisintresten voor 2024 werden door KT iets meer dan één maand later overgeschreven op mijn Argenta-zichtrekening.
En ja, na herhaaldelijk aandringen had KT in de loop van februari uiteindelijk nog de tijdens het 2de en het 3de kwartaal 2023 verworven (maar nog niet uitbetaalde) intresten bijgeschreven op mijn spaarrekeningen bij hen, met ook de correcte valutadatums hiervoor nl. 1 juli 2023 en 1 oktober 2023, alsook de extra basisintresten 2023 (met valutadatum 1 januari 2024) op deze getrouwheidsintresten.
Begin april heb ik, met het hiervoor voorgeschreven KT-formulier, aan Keytrade gevraagd al mijn rekeningen bij hen op te doeken.
De resterende basisintresten voor 2024 werden door KT iets meer dan één maand later overgeschreven op mijn Argenta-zichtrekening.
En ja, na herhaaldelijk aandringen had KT in de loop van februari uiteindelijk nog de tijdens het 2de en het 3de kwartaal 2023 verworven (maar nog niet uitbetaalde) intresten bijgeschreven op mijn spaarrekeningen bij hen, met ook de correcte valutadatums hiervoor nl. 1 juli 2023 en 1 oktober 2023, alsook de extra basisintresten 2023 (met valutadatum 1 januari 2024) op deze getrouwheidsintresten.
Binnenkort, vanaf 12 november, alvast 0,20% getrouwheidspremie minder na te tellen bij Keytrade.
Zowel op de Azur als op de High Fidelity.
Basisrentes blijven ongewijzigd.
Azur
Basisrente 1,00%
Getrouwheidspremie 0,30% (voorheen 0,50%)
High Fidelity
Basisrente 0,90%
Getrouwheidspremie 1,45% (voorheen 1,65%)
Zowel op de Azur als op de High Fidelity.
Basisrentes blijven ongewijzigd.
Azur
Basisrente 1,00%
Getrouwheidspremie 0,30% (voorheen 0,50%)
High Fidelity
Basisrente 0,90%
Getrouwheidspremie 1,45% (voorheen 1,65%)
Wel best je verworven rente narekenen bij Keytrade. Reeds 2 x te weinig rente gekregen. Is wel rechtgezet na veel bellen, maar had ik het niet gezien, dan was ik wel bijna 200€ armer.