Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Nulcoupons overzicht
Ok. Daarom dat ik vraag of het klopt. Ik heb geen ervaring met obligaties.
Joker247,
De ratings voor Credit Suisse zijn A2/A-/A
De ratings voor Credit Suisse zijn A2/A-/A
Als lop eens vlug kijkt naar uw obligatie zie ik .
ES0000012h33 = 4,41 % - TOB en makelaarsloon = 3.58 netto
IT0005452989 =3,64 % - TOB en makelaarsloon = 2.95 % netto
DE0001141802 = 3.49 % -TOB en makelaarsloon = 2.96 % netto
EU000A1Z99M6 =3.34 % - TOB en makelaarsloon = 2.91%
Omdat iedereen hier fan is van Bolero zal ik deze makelaarskosten gebruiken = 25 €/10 000 €
- 1x TOB .
Conclusie slecht 1 doet beter dan de beste spaarrekening .
Als je deze obligatie in gelijke delen van 10 000 € opkoopt heb je een rendement van 3,1 %
Dat is iets slechter dan de beste spaarrekening .
Koop je voor kleinere hoeveelheden dan doe je het veel slechter dan op een spaarrekening .
Je hebt 5 spaarrekeningen die slechts 0,1 % minder geven dan dit rendement .
Na slechts enkele maanden sta je weeral met het geld die vrijkomt en heb je het eigenlijk slechter gedaan dan op de beste
spaarrekening .
Wat maakt deze obligatie dan interessant ?
Iemand die niet boven de vrijstelling van de RV uitkomt doet beter op een spaarrekening .
Trouwens is het niet slim om op de vooravond van een rente daling te investeren in kortlopend papier .
Het is gemakkelijk om kortlopend papier te vinden vandaag met dit rendement .
Je moet maar op de beurs van Frankfurt kijken en je hebt er tientallen .
Zoek eens langlopend papier in € met dit rendement en die rating .
Iedereen met een beetje verstand weet dat je vandaag je rendement moet vastklikken voor jaaaaaaaaaaaaaaren .
En eigenlijk ben je al te laat want je bent al over de top .
Maar in plaats van dit de snappen doe je nog verder
Je doet juist het omgekeerde
Lop kan niks en blabla maar ik weet wel hoe ik op de markt moet inspelen .
Iedere fonds manager verhoogd vandaag zijn looptijd en jij kijkt naar obligaties van enkele maanden
Sorry maar je naam zegt wat je bent
Rente kan schommelen ja maar obligaties met een looptijd van enkele maandendevastator schreef: ↑21 januari 2024, 08:37Omdat je geen RV betaald. Als je de maximale vrijgestelde interest op je spaarrekening al behaald hebt, scheelt dat 15%.
Bovendien kan de rente op een spaarrekening variëren.
Bovendien zie ik dat joker juist het omgekeerde doet van wat je moet doen uw looptijd verhogen wanneer de rente hoog staat .
Het is nu dat je uw rendement moet vastleggen voor de volgende jaren .
Het enige wat ik zie van joker is DOM en dat is dat je een negatief rendement vastklikt voor de looptijd van zulke obligaties .
Obligaties hebben in het algemeen maar een rendement van 1,5% na inflatie maar deze die hij benoemd hebben 100 % zeker een negatief rendement .
Tenzij je wil beleggen om zoals je zelf zegt de RV te ontlopen of om verlies te maken zijn deze obligatie niet interessant .
Je bent 100 % zeker dat je minder kunt kopen met je geld na de looptijd van deze obligaties .
Het heeft zijn redenen dat het kortlopend papier een hogere rente heeft dan het langlopend .
Geloof hechten aan iemand met de naam JOKER
Maar iedereen doet wat hij wil .
Dus als er hier een hele hoop mensen zijn die staan te popelen om verlies vast te klikken dat ze maar doen .
Maar de enige beweegreden waarom ze dit doen is onwetendheid .
Tenzij je een fund manager bent die verplicht zo'n papier moet opkopen heeft dit 0,000000 meerwaarde voor een particulier .
3,1% rendement halen vandaag kan je via een spaarrekening .
Obligaties vinden die een positief rendement hebben na inflatie en een lange looptijd is niet zo eenvoudig vandaag tenzij je naar rommel kijkt .
Als joker hiermee zou afkomen dan zou ik hierop geen commentaar hebben want dat zou bewijzen dat hij weet wat hij doet .
Maar jammer genoeg heb ik dit van hem nog nooit gezien .
Hij weet niet wat hij zegt en doet hij kent er niks van .
Iedereen hier kan tientallen zo'n obligaties vinden kijk gewoon op de beurs van frankfurt en zet je parameters .
Het is namelijk heel eenvoudig om verlies te maken
-
- Newbie
- Contacteer:
Je klikt toch geen verlies vast
Dat verlies had je anders nog meer geleden met je spaarrekening
Je moet eens kijken wat rendement betekend .devastator schreef: ↑22 januari 2024, 08:17 Je klikt toch geen verlies vast
Rendement = opbrengst - inflatie
In dit geval van de clown hier is dit negatief
Met een spaarrekening is die inderdaad ook negatief .
Een goede obligatie heeft een positief rendement .
Nu alleen nog in aandelen .
Het is bijna onmogelijk om iets anders te vinden met een positief reëel rendement .
Spaarrekeningen , obligaties , termijnrekeningen hebben allemaal een negatief rendement .
Het heeft zijn redenen dat de korte termijnrente hoger ligt dan de lange .
Beleggen is niet zo simpel als je een positief rendement wil halen .
Een paar honderd K in aandelen?lop schreef: ↑22 januari 2024, 18:02Nu alleen nog in aandelen .
Het is bijna onmogelijk om iets anders te vinden met een positief reëel rendement .
Spaarrekeningen , obligaties , termijnrekeningen hebben allemaal een negatief rendement .
Een paar honderd K in aandelen?lop schreef: ↑22 januari 2024, 18:02Nu alleen nog in aandelen .
Welke heb je dan zoal?
Welke heb je zoal lop?
Abbv nog steeds mijn grootste positie met 770 st
UNM
Main
OZK
BMY
JNJ
AMGN
FRT
PSX
HD
CMI
APPL
FLO
GIS
GWW
CAT
DLR
Enige obligatie die ik nog heb zijn 8000 certificaten van rabo had er 10000 maar deels verkocht toen het 40 % hoger stond .
Beter alles verkocht maar bon .
De meesten aandelen heb ik al vele jaren het is niet mijn bedoeling om te handelen .
Waarom kijk je niet eens naar prefs in de plaats van obligaties ?
Je vind er veel betere rendementen dan bij obligaties en is een uitstekende manier om lange rendement mee vast te klikken .
Wat hier sommigen niet begrijpen is dat het meeste geld te verdienen valt door de tijdsspanne dat je belegd .
Als je een negatief rendement vastklikt verdoe je dus het meest waardevolle wat je hebt, de looptijd .
Er bestaan vele variabelen in beleggen maar als je de zekerheden ook nog elimineert heb je nog een ding over in dit geval een negatief reëel rendement .
In tijden van hoge rente moet je juist lange looptijden met hoog rendement vastklikken in tegensteling van wat joker doet .
Dat het daarmee veel moeilijker uit te pakken is hier openbaar begrijp ik .
Dat heeft ook zijn redenen omdat het veel meer gewild is en veel moeilijker te vinden .
In dollar vind je gemakkelijk zo'n rendementen maar in € is dat bijna onmogelijk tenzij je kijkt naar rommel .
Dat heeft zijn redenen want dit is het enige papier die de moeite waard is om te kopen .
Aan iedereen die een beetje verstand heeft zou ik zeggen koop geen obligatie op waarvan je zeker bent dat je minder koopkracht hebt op het einde van de rit .
Het lijkt logisch maar het het cijfertje rendement maakt vaak blind .
Net zoals dividend blind maakt .
Dit zijn beginnersfouten waar je jaren tijd mee zal verspelen tot je het spel echt doorhebt .
Er is maar 1 cijfer die telt en dit is het reëel rendement .
Het is dit waarvan je iets extra kunt kopen het is dit die je facturen moet betalen of je vermogen moet doen groeien .
Als je dit niet snapt heb je niks te zoeken op de beurs .
Het zou moeten allemaal zo eenvoudig zijn om een paar parameters in te stellen op frankfurt of dergelijke iedereen was rijk .
Zonder risico geen rendement of toch geen positief rendement .
Het is de basis van beleggen die je niet vind in sprookjesboeken waar joker zijn inspiratie blijkbaar haalt .
Voor iedereen die het niet snapt .
https://economiecompactonline.nl/vwo/re ... dement.php
https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... naal-reeel
https://www.ecb.europa.eu/ecb/education ... es.nl.html
Misschien als je dit aandachtig leest zal iedereen begrijpen waarom ik nooit kijk naar het normale percentage
Dit speelt namelijk geen enkele rol het zegt niks over je rendement al krijg je 20 % rente .
Het is het enige cijfer die er toe doet !
Is dit cijfer negatief RUN .
Komt daarop neer
Als je een negatief rendement vastklikt verdoe je dus het meest waardevolle wat je hebt, de looptijd .
Er bestaan vele variabelen in beleggen maar als je de zekerheden ook nog elimineert heb je nog een ding over in dit geval een negatief reëel rendement .
In tijden van hoge rente moet je juist lange looptijden met hoog rendement vastklikken in tegensteling van wat joker doet .
Dat het daarmee veel moeilijker uit te pakken is hier openbaar begrijp ik .
Dat heeft ook zijn redenen omdat het veel meer gewild is en veel moeilijker te vinden .
In dollar vind je gemakkelijk zo'n rendementen maar in € is dat bijna onmogelijk tenzij je kijkt naar rommel .
Dat heeft zijn redenen want dit is het enige papier die de moeite waard is om te kopen .
Aan iedereen die een beetje verstand heeft zou ik zeggen koop geen obligatie op waarvan je zeker bent dat je minder koopkracht hebt op het einde van de rit .
Het lijkt logisch maar het het cijfertje rendement maakt vaak blind .
Net zoals dividend blind maakt .
Dit zijn beginnersfouten waar je jaren tijd mee zal verspelen tot je het spel echt doorhebt .
Er is maar 1 cijfer die telt en dit is het reëel rendement .
Het is dit waarvan je iets extra kunt kopen het is dit die je facturen moet betalen of je vermogen moet doen groeien .
Als je dit niet snapt heb je niks te zoeken op de beurs .
Het zou moeten allemaal zo eenvoudig zijn om een paar parameters in te stellen op frankfurt of dergelijke iedereen was rijk .
Zonder risico geen rendement of toch geen positief rendement .
Het is de basis van beleggen die je niet vind in sprookjesboeken waar joker zijn inspiratie blijkbaar haalt .
Voor iedereen die het niet snapt .
https://economiecompactonline.nl/vwo/re ... dement.php
https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... naal-reeel
https://www.ecb.europa.eu/ecb/education ... es.nl.html
Misschien als je dit aandachtig leest zal iedereen begrijpen waarom ik nooit kijk naar het normale percentage
Dit speelt namelijk geen enkele rol het zegt niks over je rendement al krijg je 20 % rente .
Het is het enige cijfer die er toe doet !
Is dit cijfer negatief RUN .
Komt daarop neer
Waarom blijft de Europese beurs een puinhoop? In mijn ogen net zeer correct gewaardeerd tov de Amerikaanse beurs. Vooral de Amerikaanse beurzen hebben in mijn ogen juist een voorschot genomen op de dealende rente. Maw het kan enkel nog tegenvallen.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 januari 2024, 15:53 Als er geen onbekende ramp gebeurt, wordt 2024 een topjaar voor de beurzen, vooral de Amerkaanse dan. Europa blijft een puinhoop.
Bij keytrade zie je toch wel bid/ask?huisjetuintjefiets schreef: ↑19 januari 2024, 15:24 Bij DB en Keytrade zie je geen bid/ask. Je springt in het duister, dus limietkoers is belangrijk.
En in het geval van DB kun je eventjes naar de website van franfurtboerse gaan en kijken wat de prijzen zijn om zo je eigen prijs in te geven. Omslachtig ja, maar niet onmogelijk.
DB is dan ook geen tradingpatform. Dat is voornamelijk bedoeld voor mensen die fondsen aankopen om ze jaren vast te houden.