Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Nulcoupons overzicht
Ok. Daarom dat ik vraag of het klopt. Ik heb geen ervaring met obligaties.
Joker247,
De ratings voor Credit Suisse zijn A2/A-/A
De ratings voor Credit Suisse zijn A2/A-/A
Als lop eens vlug kijkt naar uw obligatie zie ik .
ES0000012h33 = 4,41 % - TOB en makelaarsloon = 3.58 netto
IT0005452989 =3,64 % - TOB en makelaarsloon = 2.95 % netto
DE0001141802 = 3.49 % -TOB en makelaarsloon = 2.96 % netto
EU000A1Z99M6 =3.34 % - TOB en makelaarsloon = 2.91%
Omdat iedereen hier fan is van Bolero zal ik deze makelaarskosten gebruiken = 25 €/10 000 €
- 1x TOB .
Conclusie slecht 1 doet beter dan de beste spaarrekening .
Als je deze obligatie in gelijke delen van 10 000 € opkoopt heb je een rendement van 3,1 %
Dat is iets slechter dan de beste spaarrekening .
Koop je voor kleinere hoeveelheden dan doe je het veel slechter dan op een spaarrekening .
Je hebt 5 spaarrekeningen die slechts 0,1 % minder geven dan dit rendement .
Na slechts enkele maanden sta je weeral met het geld die vrijkomt en heb je het eigenlijk slechter gedaan dan op de beste
spaarrekening .
Wat maakt deze obligatie dan interessant ?
Iemand die niet boven de vrijstelling van de RV uitkomt doet beter op een spaarrekening .
Trouwens is het niet slim om op de vooravond van een rente daling te investeren in kortlopend papier .
Het is gemakkelijk om kortlopend papier te vinden vandaag met dit rendement .
Je moet maar op de beurs van Frankfurt kijken en je hebt er tientallen .
Zoek eens langlopend papier in € met dit rendement en die rating .
Iedereen met een beetje verstand weet dat je vandaag je rendement moet vastklikken voor jaaaaaaaaaaaaaaren .
En eigenlijk ben je al te laat want je bent al over de top .
Maar in plaats van dit de snappen doe je nog verder
Je doet juist het omgekeerde
Lop kan niks en blabla maar ik weet wel hoe ik op de markt moet inspelen .