Vlaams woningfonds
TIP
Re: Vlaams woningfonds
ik had ook in mijn dossier gelezen aantal documenten nog binnen te brengen, maar toen ik hen heb gecontacteerd dat ik niets van hen heb gehoord om binnne te brengen ( staat enkel online dossier) zeiden ze je moet niets doen.
Dat is je schuld saldo verzekering. Toen ik langsging zij die meneer dat dit in orde moest zijn voor de goedkeuring. Ook moet je een woningverzekering afsluiten.
Super, vriendelijk dank voor de info.
Hey hallo,Bennmarg123 schreef: ↑19 mei 2023, 17:24 Hallo! Ik zit sinds begin mei in de fase “vooronderzoek” , de schatter is vorige week donderdag langsgekomen, hiervan heb ik niets meer gehoord .. natuurlijk veel feestdagen in mei .. hoe verloopt het nu verder? Hoelang duurt het tussen de fase waarin ik me nu bevindt “vooronderzoek” en voor de beslissing valt of beter nog voor de akte kan worden getekend? Er is helemaal geen verloop van diensten/tijd dat je officieel kan terugvinden bij het vlaams woningfonds zelf .. heel onduidelijk allemaal, je kan enkel hopen dat alles goed vooruit gaat .. enige ervaringen mogen worden gedeeld aub, alvast bedankt!!!
Ik veronderstel dat bij u ondertussen alles al rond zal zijn. Kan u me nog wat meer info geven hoe het nog verlopen is? Ik zit momenteel in hetzelfde Schuitje
Alvast bedankt.
Wij van 15 december begonnen met aanvraag.. 9 januari is de schatter langs geweest.. tot op vandaag nog geen nieuws.. vragen worden moeilijk beantwoord.. is dus ook bang afwachten en hopen dat alles goed komt
Veel succes. We hebben ook op 15/12/2023 onze aanvraag gedaan. De schatter al geweest. VWF heeft extra documenten gevraagd: EPC attest en brandverzekering! Ik heb het al online gestuurd.
Vlaams woningfonds wacht tot de laatste moment,
je hebt trouwens 4 maand de tijd om de akte en de registratierechten te betalen..
je hebt trouwens 4 maand de tijd om de akte en de registratierechten te betalen..
Hetzelfde bij ons ook 15 december aanvraag gedaan en 12 januari schatter. Ik heb wel opgevangen via de makelaar dat de schatter niets speciaals had opgemerkt dus misschien kan je via die weg wat meer info al verkrijgen.
Ik heb vandaag nog maar eens een mail gestuurd voor meer info. Wij moeten onze huuropzeg ook nog doen maar we durven op dit punt nog niet goed.
Ergens ben ik wel blij dat ik niet de enige ben in deze situatie dat geeft wel een gerust gevoel dat het wel normaal is.
KelMel schreef: ↑22 januari 2024, 20:01Hetzelfde bij ons ook 15 december aanvraag gedaan en 12 januari schatter. Ik heb wel opgevangen via de makelaar dat de schatter niets speciaals had opgemerkt dus misschien kan je via die weg wat meer info al verkrijgen.
Ik heb vandaag nog maar eens een mail gestuurd voor meer info. Wij moeten onze huuropzeg ook nog doen maar we durven op dit punt nog niet goed.
Ergens ben ik wel blij dat ik niet de enige ben in deze situatie dat geeft wel een gerust gevoel dat het wel normaal is.
Als je aan de gestelde voorwaarden voldoet,moet je niet panikeren,.. Dan komt het zeker in orde.
VWF wacht altijd tot het laatste moment, is nu eenmaal zo..
Ik heb de schatter zelf gesproken tijdens haar bezoek.. dat zat ook wel goed. Nu nog wachten op meer nieuws.. maar vwf antwoord zelfs niet meer op vragen..KelMel schreef: ↑22 januari 2024, 20:01Hetzelfde bij ons ook 15 december aanvraag gedaan en 12 januari schatter. Ik heb wel opgevangen via de makelaar dat de schatter niets speciaals had opgemerkt dus misschien kan je via die weg wat meer info al verkrijgen.
Ik, als verkoper, heb bij de notaris gepolst of hij er wou achterzitten. Hij heeft dan het Vlaams Woningfonds gecontacteerd, en paar dagen over tijd voor de akte konden we de verkoop afronden. Die paar dagen vormden nu geen probleem voor de kopers (denk ik toch).
Eenmaal het VWF zijn akkoord geeft, zal je de lening wel krijgen. Als je merkt dat het niet meer op tijd zal komen, kan je vragen aan je notaris om wat extra druk te zetten. De akte moet in principe binnen een bepaalde termijn getekend worden. Hoe het exact zit als je niet op tijd bent, weet ik niet. Zolang het binnen de perken blijft qua timing, zal het wel geen gevolgen hebben vermoed ik. Ze maken er precies een sport van om de mensen wat extra spanning in hun leven te brengen.
Eenmaal het VWF zijn akkoord geeft, zal je de lening wel krijgen. Als je merkt dat het niet meer op tijd zal komen, kan je vragen aan je notaris om wat extra druk te zetten. De akte moet in principe binnen een bepaalde termijn getekend worden. Hoe het exact zit als je niet op tijd bent, weet ik niet. Zolang het binnen de perken blijft qua timing, zal het wel geen gevolgen hebben vermoed ik. Ze maken er precies een sport van om de mensen wat extra spanning in hun leven te brengen.
Normaliter wordt de akte getekend als de fondsen beschikbaar zijn,,, Doch dit kan ook later.lch schreef: ↑23 januari 2024, 11:29 Ik, als verkoper, heb bij de notaris gepolst of hij er wou achterzitten. Hij heeft dan het Vlaams Woningfonds gecontacteerd, en paar dagen over tijd voor de akte konden we de verkoop afronden. Die paar dagen vormden nu geen probleem voor de kopers (denk ik toch).
Wat wel is, de registratierechten moeten binnen de 4 maanden betaald worden, bij over-tijd staat er een boete ( nalatigheidsintrest ) op
Ik ben langsgegaan op 13 december en op 8 januari was het verslag van de schatter binnen. Mijn dossierbeheerder bij VWF gaf aan dat er één tekort was, namelijk geen brandalarm. Daarvoor laten ze mij 30 euro bijlenen
Ik hoop nu dat ik snel iets van Brussel hoor. Ik heb wel een goed contact met mijn dossierbeheerder maar kan je eigenlijk rechstreeks naar Brussel bellen als de tijd begint te dringen?
Ik hoop nu dat ik snel iets van Brussel hoor. Ik heb wel een goed contact met mijn dossierbeheerder maar kan je eigenlijk rechstreeks naar Brussel bellen als de tijd begint te dringen?
Mag ik je vragen in welke fase zit je?
Laatst gewijzigd door Ahmed25 op 25 januari 2024, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn dossier is nu eindelijk naar de hoofdzetel.
Ik heb wel niets informatie in verband met dat verslag van de schatter. Hebben ze u daarvoor zelf gecontacteerd?
Ik heb ook een vrij goed contact met mijn dossierbeheerder maar deze ochtend stuurde ze me nog een mail dat ze wachten op het verslag en deze middag was de status van mijn dossier plots naar de hoofdzetel.
Ik heb wel ondertussen een algemeen telefoonnummer gevonden van Brussel 02 548 91 11 Misschien kan je daar al eens informeren hoever je dossier staat.
Ik heb ook al van mensen gehoord dat ze hun notaris vaak inschakelen om wat druk uit te oefenen mocht het krap worden.
Allezins veel succes gewenst.