Colruyt
TIP
Re: Colruyt
Bedankt, had het ook net gezien: melding goedkeuring dividend (pdf)
Als je zo eens in een oud jaarverslag duikt zie je nog eens wat. Eind boekjaar 2005/2006 hadden ze (gecorrigeerd voor de 5-voor-1 stock split in 2020) 171.315.925 aandelen uitstaan. Na de vernietiging van de 7 miljoen aandelen zoals vandaag goedgekeurd blijven er daar nog zo'n 127 miljoen van over, waarvan meer dan een miljoen in eigen bezit. Kortom, bijna 26 procent van zichzelf ingekocht, of gemiddeld zo'n 1,5% per jaar (eerder zo'n 1,6% geactualiseerd).NVSTR schreef: ↑21 november 2023, 23:32In de aankondiging van de bijzondere aandeelhoudersvergadering staat niets over het interimdividend, wel spreekt men over de vernietiging van 7 miljoen eigen aandelen wat toch overeen komt met ruim 5 procent van het aantal uitstaande aandelen.scootzoo77 schreef: ↑13 november 2023, 11:13 Vandaag heb ik een mail gehad om mij in te schrijven op een bijzondere aandeelhoudersvergadering op 12 december. Iemand een idee waarom er een speciale aandeelhoudersvergadering is? Wordt er een extra dividend uitbetaald, het speciaal interimdividend van 1€?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heeft er iemand enig idee waarom colruyt het de laatste tijd beter en beter doet op de beurs?
Op 1 januari stonden ze nog 40,80€ en nu noteren ze 5,6% hoger. Dit voor een aandeel dat ze uit de Bel20 hebben gesmeten en waarbij de winstmarges verkleinen (ze zijn wel licht aan het groeien)
Op 1 januari stonden ze nog 40,80€ en nu noteren ze 5,6% hoger. Dit voor een aandeel dat ze uit de Bel20 hebben gesmeten en waarbij de winstmarges verkleinen (ze zijn wel licht aan het groeien)
Ik heb ze vorig jaar aan 25 euro gekocht. Op zich is het niet onlogisch dat ze het terug goed doen. Het blijft een zeer solide firma. De inflatie is ondertussen gezakt. De concurrentie heeft hun prijzen flink verhoogd en Colruyt is daar in kunnen volgen. Vanaf volgend jaar zullen de marges vermoedelijk opnieuw een stuk beter zijn.
Ik schrik er toch ook van,het sterkere Ahold(meer gespreid,bol.com,enz...)NS2SN schreef: ↑19 januari 2024, 11:28 Ik heb ze vorig jaar aan 25 euro gekocht. Op zich is het niet onlogisch dat ze het terug goed doen. Het blijft een zeer solide firma. De inflatie is ondertussen gezakt. De concurrentie heeft hun prijzen flink verhoogd en Colruyt is daar in kunnen volgen. Vanaf volgend jaar zullen de marges vermoedelijk opnieuw een stuk beter zijn.
is inmiddels van 31€ getuimeld richting 25,50€...
Bij Colruyt waren er de laatste dagen en weken wel wat insider aankopen. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft ![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb vandaag nog eens Ahold gekocht. Ik zal nu weer verketterd worden hier. Net als toen ik Colruyt aan 20,6 kocht ![😁](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f601.svg)
Helaas intussen al mijn Colruyt die ik had bijgekocht weer verkocht. Te vroeg dus, maar soit... Ik zit er nog voor een deel in. Dus ben nog mee.
Helaas intussen al mijn Colruyt die ik had bijgekocht weer verkocht. Te vroeg dus, maar soit... Ik zit er nog voor een deel in. Dus ben nog mee.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind enkel nog adjusted options voor Colruyt via Saxo. Iemand een idee waar dat op slaat? Het gaat om 103 aandelen ipv 100. Wat voor mij ambetant is want ik koop aandelen meestal in een veelvoud van 100.
Ik schrijf dikwijls opties voor extra rendement. Dus het is ambetant dat ik nu een deel van mijn aandelen daar niet kan voor gebruiken.
Ik schrijf dikwijls opties voor extra rendement. Dus het is ambetant dat ik nu een deel van mijn aandelen daar niet kan voor gebruiken.
Bij Bolero ook multiplier 103Orakel van Brakel schreef: ↑22 januari 2024, 10:52 Ik vind enkel nog adjusted options voor Colruyt via Saxo. Iemand een idee waar dat op slaat? Het gaat om 103 aandelen ipv 100. Wat voor mij ambetant is want ik koop aandelen meestal in een veelvoud van 100.
Raar
Hier ook al een paar keer calls geschreven en de premie opgestreken, momenteel niets uitstaan bij Colruyt maar zou wel nog eens durven schrijven na de huidige prestatie.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Heeft te maken met het bijzonder dividend dat ze vorige maand uitbetaald hebben, was meerwaarde op de verkoop van Parkwind.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Aan Saxo ga ik niet veel uitleg moeten vragen, vrees ik. Is me niet duidelijk of en wanneer het dan ooit weer 100 wordt.
Vanaf nieuwe reeksen vermoed ik, lopende contracten gaan op 103 blijven tot expiratie.Orakel van Brakel schreef: ↑22 januari 2024, 12:17 Aan Saxo ga ik niet veel uitleg moeten vragen, vrees ik. Is me niet duidelijk of en wanneer het dan ooit weer 100 wordt.