De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Ik heb een aankooporder staan voor solvay aan 23,9€
Het was toen niet afgegaan vrijdag, maar 24€ wil ik niet betalen, het is NET te veel
Het zal wel nog eens wat dalen onder de 24€ zeker..
En anders is het ook geen drama
Het was toen niet afgegaan vrijdag, maar 24€ wil ik niet betalen, het is NET te veel
Het zal wel nog eens wat dalen onder de 24€ zeker..
En anders is het ook geen drama
-
- Verbannen Gebruiker
Ik lig te schommelen in mijn hangmat. IWDA rijgt de ene ATH aan de andere
Mja...
Dat is heel fijn, maar iwda is te groot risico geworden voor mij, ik overweeg momenteel om mijn overige positie in iwda te verkopen, voor een equal weight ETF.
Ik zit momenteel met 10% iwda in port, dat zou ok zijn normaal, maar gezien het concentratierisico er op achteruit gaat, wordt het problematisch.
Het is een risico-afweging, niks met rendement te zien...
Of misschien moet ik minder lui zijn en zelf tech-aandelen zoeken
Dat is misschien nog het beste, maar ik voel weinig voor tech, daarmee ook mijn keuze voor een ETF hiervoor. (en tevens mijn enige)
Dat is heel fijn, maar iwda is te groot risico geworden voor mij, ik overweeg momenteel om mijn overige positie in iwda te verkopen, voor een equal weight ETF.
Ik zit momenteel met 10% iwda in port, dat zou ok zijn normaal, maar gezien het concentratierisico er op achteruit gaat, wordt het problematisch.
Het is een risico-afweging, niks met rendement te zien...
Of misschien moet ik minder lui zijn en zelf tech-aandelen zoeken
Dat is misschien nog het beste, maar ik voel weinig voor tech, daarmee ook mijn keuze voor een ETF hiervoor. (en tevens mijn enige)
Er gaan er nog een paar serieus tegen de lamp lopen wanneer Tesla en Netflix uiteindelijk corrigeren naar acceptabele multiples. Tesla is een heel sexy autofabrikant en Netflix een heel sexy streaming platform. Vroeg of laat zal de markt inzien dat het ook maar een autofabrikant en een streaming platform zijn. Vergeleken met de huidige rente (en zelfs rentevooruitzichten) is de gemiddelde multiple in de Amerikaanse markt te hoog. Koop jij maar lui de index bij, prima, maar dat hautain gedoe elke keer dat het niet over de index gaat, pfff.
Ik heb deze ochtend iets interessant gelezen, wat ik niet wist
op: https://trends.knack.be/geld/beursblog- ... -het-slop/
De Amerikaanse verkiezingen worden zo belangrijk dit jaar, en ik ben zelfs niet zeker welke uitslag het beste is voor de marktcap-indexen...
Vermoedelijk geen van beide (er van uitgaan dat Trump de voorverkiezingen wint)
op: https://trends.knack.be/geld/beursblog- ... -het-slop/
Ik dacht altijd dat Amerikaanse bedrijven gewoon beter presteerden, maar blijkbaar klopt dat dus niet.De analisten wijzen erop dat de relatief betere prestatie van Amerikaanse aandelen de laatste tien jaar vooral het gevolg is van toenemende waarderingen en een sterke dollar. Amerikaanse bedrijven op zich deden niets anders of beters dan hun evenknieën elders. Japanse en Europese beursbedrijven hebben in de afgelopen tien jaar hun omzet even sterk of zelfs sterker doen stijgen dan hun collega’s in de Verenigde Staten, maar in tegenstelling tot de VS zagen ze hun waarderingen krimpen.
De Amerikaanse verkiezingen worden zo belangrijk dit jaar, en ik ben zelfs niet zeker welke uitslag het beste is voor de marktcap-indexen...
Vermoedelijk geen van beide (er van uitgaan dat Trump de voorverkiezingen wint)
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb nog nooit kritiek geleverd op beleggers die een andere strategie volgen dan de luie hangmatbelegger. Nog nooit.Rise schreef: ↑22 januari 2024, 17:09 Er gaan er nog een paar serieus tegen de lamp lopen wanneer Tesla en Netflix uiteindelijk corrigeren naar acceptabele multiples. Tesla is een heel sexy autofabrikant en Netflix een heel sexy streaming platform. Vroeg of laat zal de markt inzien dat het ook maar een autofabrikant en een streaming platform zijn. Vergeleken met de huidige rente (en zelfs rentevooruitzichten) is de gemiddelde multiple in de Amerikaanse markt te hoog. Koop jij maar lui de index bij, prima, maar dat hautain gedoe elke keer dat het niet over de index gaat, pfff.
Ik meld gewoon hoe mijn beleggingen het doen.
Ik ben zeer transparant. Ik ben een van de weinigen die exact de samenstelling van mijn aandelenportefeuille bekendmaakt. Als het morgen verkeerd loopt met mijn aandelenportefeuille, zal iedereen het weten.
Iedereen kan exact de evolutie van mijn portefeuille opvolgen, van minuut tot minuut.
Anderen vertellen over ook over hun aandelenbeleggingen. Dit aandeel gekocht. Dit verkocht. Hiermee winst gepakt. Hier verlies genomen.
Door de eigen ervaringen te delen, leren we van mekaar.
Volgens Danny Reweghs gaat de Bel-20 dit jaar de Nasdaq kloppen: https://trends.knack.be/opinie/bel-20-k ... aq-in-2024. Dan moet er waarschijnlijk toch een serieuze crash van de Nasdaq komen om nog slechter te doen dan de Bel-20
Waarom zou dat niet kunnen?
Als tech het -1% doet, wat perfect realistisch is, en banken +1% gaan, wat ook perfect realistisch is, gebeurt dat.
ik vind zijn stelling eigenlijk niet zo straf, het omgekeerde lijkt me straffer.
Het verleden is geen garantie voor de toekomst, dus BEL20 en Nasdaq hebben even veel kans (gezien de waarderingen heeft BEL20 iets meer kans, zou ik zeggen)
De vraag is vooral wat de dollar doet, dat zal meer uitmaken.
Maar inderdaad, het verleden voor de BEL20 is niet zo goed, maar dat is ook niet echt een fantastisch gespreide index met winnaars, hoewel het "iets" representeert...
Als tech het -1% doet, wat perfect realistisch is, en banken +1% gaan, wat ook perfect realistisch is, gebeurt dat.
ik vind zijn stelling eigenlijk niet zo straf, het omgekeerde lijkt me straffer.
Het verleden is geen garantie voor de toekomst, dus BEL20 en Nasdaq hebben even veel kans (gezien de waarderingen heeft BEL20 iets meer kans, zou ik zeggen)
De vraag is vooral wat de dollar doet, dat zal meer uitmaken.
Maar inderdaad, het verleden voor de BEL20 is niet zo goed, maar dat is ook niet echt een fantastisch gespreide index met winnaars, hoewel het "iets" representeert...
Je denkt toch niet echt dat in hét AI jaar de Belgische index het beter gaat doen dan de Nasdaq?
De BEL20 heeft de gewoonte om zichzelf in de voet te schieten, bv. vorig jaar gooiden ze Colruyt eruit en vervolgens heeft dat aandeel een boerenjaar. Misschien is de BEL20 zoals het advies van Paul D'hoore: net het omgekeerde doen om een goed resultaat te halen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
De verwachtingen van AI zijn immens, in 2024 zal AI het toch moeten beginnen waarmaken, met andere woorden, minstens 25% van de werknemers vervangen.
Dat zie ik niet gebeuren, maar dat hebben we wel ingeprijsd
Dat zie ik niet gebeuren, maar dat hebben we wel ingeprijsd
Waren er maar meer zo.. ik lees hier heel weinig nuttige informatie omtrent aandelen..huisjetuintjefiets schreef: ↑22 januari 2024, 17:50Ik heb nog nooit kritiek geleverd op beleggers die een andere strategie volgen dan de luie hangmatbelegger. Nog nooit.Rise schreef: ↑22 januari 2024, 17:09 Er gaan er nog een paar serieus tegen de lamp lopen wanneer Tesla en Netflix uiteindelijk corrigeren naar acceptabele multiples. Tesla is een heel sexy autofabrikant en Netflix een heel sexy streaming platform. Vroeg of laat zal de markt inzien dat het ook maar een autofabrikant en een streaming platform zijn. Vergeleken met de huidige rente (en zelfs rentevooruitzichten) is de gemiddelde multiple in de Amerikaanse markt te hoog. Koop jij maar lui de index bij, prima, maar dat hautain gedoe elke keer dat het niet over de index gaat, pfff.
Ik ben zeer transparant. Ik ben een van de weinigen die exact de samenstelling van mijn aandelenportefeuille bekendmaakt. Als het morgen verkeerd loopt met mijn aandelenportefeuille, zal iedereen het weten.
Iedereen kan exact de evolutie van mijn portefeuille opvolgen, van minuut tot minuut.
Anderen vertellen over ook over hun aandelenbeleggingen. Dit aandeel gekocht. Dit verkocht. Hiermee winst gepakt. Hier verlies genomen.
-
- Verbannen Gebruiker
Reweghs' enige argument is dat hij parallellen ziet met de crash van 2000.piejer schreef: ↑22 januari 2024, 18:27 Volgens Danny Reweghs gaat de Bel-20 dit jaar de Nasdaq kloppen: https://trends.knack.be/opinie/bel-20-k ... aq-in-2024. Dan moet er waarschijnlijk toch een serieuze crash van de Nasdaq komen om nog slechter te doen dan de Bel-20
Hij heeft niet gekeken naar de verschillen.
Nasdaq p/e in maart 2000: 176
Nasdaq p/e nu: 26
Misschien dat de Bel20 het beter zal doen dan de Nasdaq in 2024. Maar Reweghs' argumentatie klopt totaal niet.
Voorspellingen 2024:
De Bel20 kan het beter doen dan de Nasdaq
De USD kan stijgen tot 3€
De olieprijs kan zakken naar 20 USD
Er kan een vaccin tegen verkoudheden gevonden worden
...
Het is allemaal mogelijk. Wie genoeg gekke voorspellingen doet, zal ooit wel eens gelijk krijgen.
We noteren de voorspelling van Reweghs.
Post hier tot enkele jaren geleden regelmatig tips maarConverse schreef: ↑22 januari 2024, 21:32Waren er maar meer zo.. ik lees hier heel weinig nuttige informatie omtrent aandelen..huisjetuintjefiets schreef: ↑22 januari 2024, 17:50
Ik heb nog nooit kritiek geleverd op beleggers die een andere strategie volgen dan de luie hangmatbelegger. Nog nooit.
je zou moeten een ezel zijn om hier nog kooptips te posten .
Zelfs aandelen die verdrievoudigd zijn momenteel werden afgeschilderd door ....
Nu post het kaf nog tips en zwijgt het koren .
Jammer voor sommigen .
Er is maar 1 tip hier te vinden nu nog op spaargids en dit is IWDA
Is voor de meesten de beste optie naargelang wat je wil bereiken met beleggen .
Echt onderbouwd advies ga je hier niet meer vinden dankzij leden die overal hun haak inslaan .
Nu is het beursadvies op spaargids nog evenveel waard dan je buurrouw haar mening .
Als het een knap ding is kan het zelfs meer waard zijn .
Iemand vertelde hier eens dat je moet investeren in winnaars om rendement te halen. Ik begon jammer genoeg met bancaire en BEL20 aandelen. De grootste fout dat ik ooit kon begaan. Op 5 jaar tijd haalt de gemiddelde BEL-20 index nog geen 3% rendement. De nasdaq-100 zit op 155% op dit moment van schrijven. Gelukkig scoort mijn Belgische aandelenportefeuille beter dan de gemiddelde BEL-20.