Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Bwa, de eerste keer een boete tot 5000 euro, na een aanmaning een mogelijkse tweede boete tot 10.000 euro. Als je pakweg al dik in de 50 bent en een renovatie + 100.000 euro zou kosten (wat dat zijn richtbedragen die ik dikwijls op EPC verslagen zie staan) dan zou ik met de glimlach die boete betalen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vincent_Riga
Wiki heeft er ondertussen een zinnetje aan toegevoegd. Ne fünfer voor de onbezoldigde man, restaurantkosten voor een dienstencentrum, ... Zoiets kan men toch niet in de boekhouding opnemen? Is er dan echt geen controle bij overheidsfuncties of knijpt men daar beide ogen toe?
Wiki heeft er ondertussen een zinnetje aan toegevoegd. Ne fünfer voor de onbezoldigde man, restaurantkosten voor een dienstencentrum, ... Zoiets kan men toch niet in de boekhouding opnemen? Is er dan echt geen controle bij overheidsfuncties of knijpt men daar beide ogen toe?
Een hardwerkende Vlaming kan zich geen EV permitteren. Ook niet met premie.Sebastiaan1985 schreef: ↑5 januari 2024, 19:37Dat zijn vaak wel de mensen die het systeem recht houden en torenhoge belastingen betalen op hun noeste arbeid (hogere middenklasse)... De "onderkant' krijgt in België veel meer dan in buurlanden... De "hardwerkende" Vlaming mag ook eens een voordeeltje hebben
Dat kan wel hoor mits een aangepaste levensstijl. Een Tesla model y 300 pk kost nu na aftrek van de premie 35.000 euro. Een qua ruimte vergelijkbare VW Tiguan 130 pk benzine kost net zo veel.
Niemand is zeker van die premie, Brembos. Je neemt die dan best ook nog niet in mindering op de huidige aankoopprijs.
Een "aangepaste" levensstijl om een Pillamp op wielen te kopen??? Afschrijving, onderhoud, inruilwaarde, taksen, belastingen, verzekeringen, parking? Alles gratis? Natuurlijk. Ik lach mij kriek; elke "hardwerkende Vlaming" kan zo'n zinloos gadget missen als kiespijn! En dan nog een T-Sla.
Zeker geen Tesla kopen.
Zie de ervaringen van Sixt met Tesla:
https://www.autoblog.nl/nieuws/grote-ve ... la-3583503
Samengevat: onderhoudskosten te hoog en restwaarde onzeker
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tiens, ik kan dat als "hardwerkende Vlaming" toch wel hoor, en zelfs zonder premie.Sammy2 schreef: ↑24 januari 2024, 12:01Een hardwerkende Vlaming kan zich geen EV permitteren. Ook niet met premie.Sebastiaan1985 schreef: ↑5 januari 2024, 19:37
Dat zijn vaak wel de mensen die het systeem recht houden en torenhoge belastingen betalen op hun noeste arbeid (hogere middenklasse)... De "onderkant' krijgt in België veel meer dan in buurlanden... De "hardwerkende" Vlaming mag ook eens een voordeeltje hebben
Waar het echter om gaat is dat ik niet direct sta te springen om een EV te kiezen als V, zelfs niet mét premie.
Een hardwerkende Vlaming is, volgens mij, iemand die hoofdzakelijk met zijn handen werkt. Iemand die zoveel posts als jij schrijft, kan dus wel "hardwerkend" zijn, maar zeker geen rugklachten heeft na het afsluiten van zijn Petoeter. Maar je hebt wel een puntje.EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2024, 18:06Tiens, ik kan dat als "hardwerkende Vlaming" toch wel hoor, en zelfs zonder premie.
Waar het echter om gaat is dat ik niet direct sta te springen om een EV te kiezen als V, zelfs niet mét premie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
We maken vorderingen zie ... we gaan eens verduidelijken wat we bedoelen ...
Op die manier kunnen anderen mogelijks beter begrijpen wat men bedoelt inderdaad.
Mijn definitie van "een hardwerkende Vlaming" is/was anders.
Je moest eens weten.
Niettegenstaande ik tegenwoordig niet hoofdzakelijk "met mijn handen" werk, heb ik wel continu rugklachten. Vooral na een dag kompetoeteren bv.
"Niettegenstaande" zou ik dan verkiezen om te gaan liggen; op de rug wel te verstaan.EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2024, 18:39We maken vorderingen zie ... we gaan eens verduidelijken wat we bedoelen ...
Op die manier kunnen anderen mogelijks beter begrijpen wat men bedoelt inderdaad.
Mijn definitie van "een hardwerkende Vlaming" is/was anders.
Je moest eens weten.
Niettegenstaande ik tegenwoordig niet hoofdzakelijk "met mijn handen" werk, heb ik wel continu rugklachten. Vooral na een dag kompetoeteren bv.
Ik had ook last van rugpijn. Nadat ik gestopt ben met werken is dat erg verbeterd. Een aanrader dus. Als niet hard werkende Belg kan ik me gelukkig wel een electrische wagen permiteren.
Gun ik jou. Bedoel je met hardwerkende Belg, een Zuid- of centraal Belg? Daar is de krant lezen al hard werken; daarom zijn het hoofdzakelijk analfabeten.
Ik maak geen onderscheid tussen de taal en de woonplaats van de landgenoten / levensgenieters. Voor mij zijn ze allemaal gelijk. Hard werken lijkt hier soms wel het hoogste levensdoel.
Voor mij zijn wij niet allen gelijk; kan ook niet. Levensgenieters en harde werkers zijn dikwijls het tegenovergestelde.