Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ieder maakt zijn eigen keuzes en draagt daar ook de gevolgen van.
Alleen moeten “de harde werkers” niet “de levensgenieters” financieel onderhouden.
Die die nu levensgenieten hebben ooit de harde werkers hun studies mee betaald, hun geboortepremie, gezondheidszorg, infrastructuur van de wegen edm en ze hebben lang bijgedragen aan een systeem waar ze vanaf een bepaald moment de vruchten van plukken.
Als ze nu eens nooit zouden bijgedragen hebben, dan zou ik het met je eens kunnen zijn.
Maar zoals je het daar en nu vertelt is het kortzichtig en komt het bij de waarheid niet eens in de buurt.
Uiteraard zal je met jouw idee niet alleen staan. Ik met het mijne evenmin.
Als ze nu eens nooit zouden bijgedragen hebben, dan zou ik het met je eens kunnen zijn.
Maar zoals je het daar en nu vertelt is het kortzichtig en komt het bij de waarheid niet eens in de buurt.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Je maakt nogal wat veronderstellingen …Destereir schreef: ↑25 januari 2024, 12:59 Die die nu levensgenieten hebben ooit de harde werkers hun studies mee betaald, hun geboortepremie, gezondheidszorg, infrastructuur van de wegen edm en ze hebben lang bijgedragen aan een systeem waar ze vanaf een bepaald moment de vruchten van plukken.
Sommige levensgenieters zullen ongetwijfeld ooit zelf harde werkers geweest zijn en bijgedragen hebben tot van alles en nog wat.
Daar heb ik het ook niet over, zij mogen gerust genieten nu …
Maar het gaat me om levensgenieters die nooit bijgedragen hebben en teren op wat anderen bijdragen. Wie er bewust voor kiest om niet te werken en een inkomen te genereren, moet daar ook zelf maar de (financiële) gevolgen van dragen.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 25 januari 2024, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok... dan zijn we het toch redelijk eens.
Estate Guru believer.
Ik heb nooit heel hard gewerkt. Altijd net genoeg om goed rond te komen.
Die noemer "hard" is vatbaar voor individuele interpretatie.
Het oog van de meester maakt het paard vet.
Sommigen zullen van zichzelf wel al gauw vinden dat ze hard (!) werken.
Ik vind hard werken niet meer nodig en niet meer mogelijk.
Een ander mag mijn extra stuk van de koek hebben.
Mijn pensioenleeftijd nadert. Ik ben er niet kwaad om.
Uiteraard ga ik met pensioen vanaf de dag dat het kan. Extra jaren werken of flexijobs gaan er vermoedelijk niet komen.
Vrijwilligerswerk wel.
Voila jongens. Grond genoeg om tot conclusies en veronderstellingen te komen ?
Uiteraard ga ik met pensioen vanaf de dag dat het kan. Extra jaren werken of flexijobs gaan er vermoedelijk niet komen.
Vrijwilligerswerk wel.
Uiteraard wel. Flexijob niet; vrijwilligers werk wel? Voor het moreel, de goede zaak, het zieltje? Nu pas aan gedacht? Er is een schrijnend gebrek aan werknemers in diverse sectoren. Waarom daar niet steunen of te helpen; gratis natuurlijk.Destereir schreef: ↑25 januari 2024, 19:28 Die noemer "hard" is vatbaar voor individuele interpretatie.
Vrijwilligerswerk wel.
Volgend jaar 1 mei ben ik ook met vervroegd pensioen. Na 42 1/2 jaar werken. Heb serieuse gezondheidsproblemen gehad, dus ik vind het goed zo. Maar ik werk dit jaar nog wel goed door. Vogend jaar stop ik rond eind maart: ik moet dan mijn vakantie nog opnemen.
Doe gerust. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ik doe al vrijwilligerswerk, mijn ganse leven al. Ik zit "volzet" met gratis klusjes.
Ik werk al in een job waar een schrijnend tekort is, dus ook daarmee volzet.
In die job kunnen geen flexijobbers werken. Dus : dat ga ik na mijn pensioen niet doen.
Vermoedelijk ook niet ergens anders. Ik kom toe met pensioen.
Een woordje uitleg ? Gewoon consuminderen !
Als Brembos het heeft over consuminderen en zuinig leven, dan bedoelt hij het volgende:
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of hij/zij deze tips wil volgen …Brembos schreef: ↑4 september 2022, 22:33
Zelfs bij - 5 wordt het bij mij niet frisser dan 16 graden en staat de verwarming op een minimum.
Meer is echt niet nodig voor mij.
Brembos schreef: ↑19 september 2022, 10:31
Wie heeft er trouwens de verwarming al aangezet bij deze frissere temperaturen ? … De koude douches schelen ook een pak in het gasverbruik.
Brembos schreef: ↑7 september 2022, 21:27
Bij het douchen of een bad nemen kan je ook makkelijk gas besparen. Zo gaan de tienerkinderen van mijn buren samen onder de douche of in bad. Dat bespaart enorm.
Brembos schreef: ↑19 september 2022, 11:05
Afwas gaat inderdaad net zo goed met koud regenwater als je hem direct na het eten doet en niet alles laat indrogen.
Brembos schreef: ↑19 september 2022, 10:51
De sporadische warme douche , waarvoor ik het water opvang voor de afwas , voelt eerder onaangenaam aan wanneer je gewend bent aan het genot van de koude douche.
Brembos schreef: ↑20 september 2022, 08:43
Ik bezoek dagelijks de goed verwarmde bibliotheek recht tegenover mijn deur om kranten en tijdschriften te lezen in een goed verwarmde omgeving. Dit bespaart me een duur kranten en tijdschriften abonnement en ik kan dit combineren met een bezoek aan het toilet.
Brembos schreef: ↑21 september 2022, 08:08
Voor de koudere wintermaanden denk ik er aan om met een bevriende vrachtwagenchauffeur mee te rijden naar Spane om daar een tijdje te overwinteren. Fiets kan dan ook mee.
Brembos schreef: ↑21 september 2022, 11:14
Ik draag meestal niets binnenshuis , bespaart me veel was.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een half miljoen of 2 erven en dan met uw blote flieter in de koude gaan zitten van armoe.