Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Was inderdaad de voordelen die de verhuis heeft doen beslissen en niet een boete .EarthNvstr1 schreef: ↑23 januari 2024, 19:47Inderdaad.huisjetuintjefiets schreef: ↑23 januari 2024, 19:42 Extract uit een van de artikels:
WAAROM IS DEGIRO TEGENWOORDIG DUITS?
Toen DeGiro meerdere keren in opspraak is geweest toen het onder Nederlands toezicht stond is er besloten om de organisatie naar Duitsland te laten verkassen. Zo waren er bijvoorbeeld belegginfsfonden die voorkeursbehandelingen kregen maar ook werd er een boete uitgeschreven van maar liefst 300.000 euro. Het bleek dat DeGiro onjuiste informatie deelde met hun klanten. DeGiro wordt nu gecontroleerd door BaFin die een stuk minder strengere regels hebben dan AFM. Toen Flatex DeGiro in 2021 overnam veranderde nog iets. Zo was het mogelijk voor ze om een bankvergunning aan te vragen waardoor je je eigen bankrekeningnummer zult krijgen op het moment dat je je aanmeldt bij het platform. Dat brengt alleen maar voordelen met zich mee. Want je hebt nu depositogarantie en een geldmarktfonds.
Sommige brokers verkopen al tientallen jaren orders .
Dat de regels daar zo zijn en hinder anders is de schuld van de toezichters .
Als er hier eensgezindheid zou komen zou alles veel duidelijker zijn .
Vandaag bestaan er bijna evenveel banken en brokers dan stelsels .
Omdat het hoofdkantoor ergens anders zit mag plots meer of minder .
Waar is de logica je kunt 2 banken hebben die naast elkaar zitten in een Belgische gemeente die onder 2 verschillende
stelsels vallen .
Vrijheid van kapitaal en een eensgezinde markt blijft een illusie .
Neem nu het voorbeeld van de giro hoofdzetel verplaatst , Nederlandse tak blijft hetzelfde en nu is alles in orde
Deze boetes hebben meer te maken met geldgewin dan met de veiligheid voor de klanten .
Blijkbaar is iets dat 100 % veilig is voor Duitsland dit niet voor Nederland en nog iets anders voor een ander land .
Maar het toppunt is toch dat ze wel mogen opereren in die landen die zeggen dat dit niet veilig is .
Adres veranderen en dan is het wel weer veilig
Europa je kunt het zo gek niet bedenken .
En toch zie je dat mensen hier geloof aan hechten aan zo'n garantie
Bij een grote broker of bank die omvalt is deze garantie 0 waard .
Wat eigenlijk logisch is want hoe je het ook draait of keert het is de burger die garant staat .
Laatst gewijzigd door lop op 24 januari 2024, 02:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Nog andere nulcoupon obligaties te vinden met netto rendement rond of boven de 3%? (looptijd tussen 2j tot 6j) Geen minimuminleg van 100.000 maar wel tussen de 1.000 en 10.000.
Hoe en waar gaan jullie op zoek naar deze?
Ik gluur nog al eens bij Oblis en naar de beurs van Berlijn. Maar de meeste zitten gewoon op Frankfurt te kijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Welke grootbank biedt een grote keuze aan obligaties en rekent niet buitensporig veel kosten aan? Bij voorkeur met nulcoupon. Ik heb nu al mijn obligaties bij bolero maar zou graag wat spreiden. Zijn Deutsche bank of ING hiervoor geschikt? Ik zou ongeveer 3 of 4 obligaties met looptijden tussen 1 en 3j kopen voor 10-20k per obligatie.
Koop deze maand en volgende maand een obligatie bij Bolero en je betaalt 'slechts' 1 keer kosten ipv 2.
Ja Bolero is relatief duur. Maar ik hou me niet meer bezig om 'alles' onder 4 banken te verdelen. Ik doe wel een paar transacties minder dan, of ik neem iets meer risico. Mogelijkheden zat dus.
Ja Bolero is relatief duur. Maar ik hou me niet meer bezig om 'alles' onder 4 banken te verdelen. Ik doe wel een paar transacties minder dan, of ik neem iets meer risico. Mogelijkheden zat dus.
-
- Verbannen Gebruiker
DB heeft een redelijke selectie en je kunt er laten toevoegen. Wel duur 0,5% en jaarlijkse kost per lijn. Ik gebruik DB ook om te spreiden, specifiek voor obligaties die nog lang lopen, en voor grote posities (op die manier kosten drukken).mickeymouse schreef: ↑25 januari 2024, 15:38 Welke grootbank biedt een grote keuze aan obligaties en rekent niet buitensporig veel kosten aan? Bij voorkeur met nulcoupon. Ik heb nu al mijn obligaties bij bolero maar zou graag wat spreiden. Zijn Deutsche bank of ING hiervoor geschikt? Ik zou ongeveer 3 of 4 obligaties met looptijden tussen 1 en 3j kopen voor 10-20k per obligatie.
Saxo is ook te doen. Goedkoper dan Bolero.
Keytrade ook, maar laatste situatie ken ik niet. Ik heb obligaties gekocht per telefoon. Ze vertellen je een prijs, te nemen of te laten. Heb ik ook gebruikt voor obligaties die nog lang lopen.
ING, Belfius, BNP: hier moet je niet zijn voor obligaties.
Succes!
-
- Full Member
- Contacteer:
Voor obligaties vallen de kosten bij Bolero nog relatief mee als je koopt voor bedragen vanaf 10k.pukkie007 schreef: ↑25 januari 2024, 15:47 Koop deze maand en volgende maand een obligatie bij Bolero en je betaalt 'slechts' 1 keer kosten ipv 2.
Ze zijn betrouwbaar en hebben een goed platform. Ik ben er tevreden over en het handigste is om met mijn aandelen- en obligatie portefeuille volledig bij bolero te blijven. Maar deze portefeuille is behoorlijk gegroeid waardoor ik twijfel om met dergelijke bedragen niet te beginnen spreiden. Ik heb wel nog een klein bedrag aan usd aandelen bij degiro maar dat is verwaarloosbaar.
Als je wil spreiden: ik heb nog wel een basic woning te koop voor een prijsje. Compleet verbouwen of een nieuwbouw neerpoten. ( ff checken of er dit jaar nog een mod aanwezig is)
-
- Full Member
- Contacteer:
Haha, de spreiding met vastgoed heb ik al gemaakt. Maar daar ben je toch afhankelijk van dat je een goede huurder hebt. Gelukkig valt dat voorlopig mee.
Vraagje ivm de fiscaliteit van de bonds uit het eerste lijstje in de eerste post.
Sommige kan ik via degiro kopen zie ik, moet ik achteraf iets aangeven in de personenbelasting? (De rekeningen zijn al in orde bij het CAP e.d. Gaat me puur over de bonds)
Mij lijkt van niet als ik ze bijhoud tot vervaldatum? Geen RV, geen meerwaarde?
Sommige kan ik via degiro kopen zie ik, moet ik achteraf iets aangeven in de personenbelasting? (De rekeningen zijn al in orde bij het CAP e.d. Gaat me puur over de bonds)
-
- Full Member
- Contacteer:
Zoals je zegt: bijhouden tot vervaldatum. Dan moet je niks aangeven.Vosqe schreef: ↑28 januari 2024, 09:02 Vraagje ivm de fiscaliteit van de bonds uit het eerste lijstje in de eerste post.
Bij AT0000a28kx7 staat er "special call". Weet iemand zo direct of dit nu nog van veel belang is? Obligatie loopt in juli 2024 af.
-
- Verbannen Gebruiker
Ondertussen weer naar beneden getuimeldhuisjetuintjefiets schreef: ↑19 januari 2024, 21:09En we gaan weer flink hoger in USDhuisjetuintjefiets schreef: ↑18 januari 2024, 12:32
En we stijgen verder:
OLO 10 jaar: 2,91% ==> komt dus van 2,53% op 28/12
US 10 jaar: 4,08% ==> komt dus van 3,80% op 28/12
Nu al 4,16 ==> komt dus van 3,80% op 28/12
US 10 jaar: 3,89%
OLO 10 jaar: 2,77%