Ervaringen met Lynx
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Lynx
Dit is dus waarom de ISIN van belang is.
Dat het 0,1 % zal blijven is logisch maar van het totaal dan .huisjetuintjefiets schreef: ↑25 januari 2024, 18:54Op welk moment? En welk bedrag?
Als A en B op om het even welk moment hun totale, of een deel van hun portefeuille verkopen zal A 0,1% minder hebben dan B (eventueel 0,2% als A ook weer 0,1% minder krijgt door kosten).
Op je inleg zal het een veelvoud zijn van die 0,1 % tenzij je geen rendement hebt .
-
- Verbannen Gebruiker
.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 25 januari 2024, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Eerst had je het over wisselkosten bij aankoop. Nu praat je plots over dividend.lop schreef: ↑25 januari 2024, 19:22Het is de onderliggende waarde dat ik bedoel dat zal overal het zelfde zijn in welke munt je deze ook koopt .
Daarom dat het enige wat telt de kosten zijn .
Een ETF noteert maar in 1 basisvaluta hetzelfde van aandelen enz .
Een voorbeeld neem nu PRFD noteert in € maar het dividend zal in $ zijn .
Omdat het $ zijn
Hoeveel voorbeelden wil je
Waar zijn er wisselkosten als je een ETF koopt in EUR die basismunt USD heeft?
Goed dat je het over aandelen hebt.
BASF noteert in EUR op de beurs van Frankfurt.
In CHF op de beurs van Zurich.
Beweer je dat er ook wisselkosten zijn als je BASF in CHF koopt?
Dat is identiek bij ETF als bij BASF: geen wisselkosten bij aankoop en verkoop.
Bijzaak er is maar 1 basisvaluta van een ETF .
Alleen verschillende noteringen met verschillende ISIN .
In verschillende munten .
Dat is nog altijd een verschil .
Jij spreekt over wisselkosten ik niet ik heb het over de basishuisjetuintjefiets schreef: ↑25 januari 2024, 19:39Eerst had je het over wisselkosten bij aankoop. Nu praat je plots over dividend.lop schreef: ↑25 januari 2024, 19:22
Het is de onderliggende waarde dat ik bedoel dat zal overal het zelfde zijn in welke munt je deze ook koopt .
Daarom dat het enige wat telt de kosten zijn .
Een ETF noteert maar in 1 basisvaluta hetzelfde van aandelen enz .
Een voorbeeld neem nu PRFD noteert in € maar het dividend zal in $ zijn .
Omdat het $ zijn
Hoeveel voorbeelden wil je
Waar zijn er wisselkosten als je een ETF koopt in EUR die basismunt USD heeft?
Goed dat je het over aandelen hebt.
BASF noteert in EUR op de beurs van Frankfurt.
In CHF op de beurs van Zurich.
Beweer je dat er ook wisselkosten zijn als je BASF in CHF koopt?
Dat is identiek bij ETF als bij BASF: geen wisselkosten bij aankoop en verkoop.
Ik spreek over de transactiekosten wat scheelt naargelang je aankoopt bij brokers
Ik wacht nog steeds op je link.
In afwachting, ook je nieuwe verklaring is fout.
Op elke beurs wordt een eigen prijs gevormd, door de kopers en verkopers op die beurs.
Voor ETFs is hierbij, bij definitie van ETFs, geen berekening van NAV, in geen currency.
De prijs op de beurs wordt gevormd door kopers en verkopers, als er iemand een zotte prijs0 wil bieden zal er tegen die prijs een transactie plaatsvinden.
Zelf in Euro zijn de prijzen op de verschillende beurzen niet gelijk.
Slotkoersen van vandaag.
iShares VII PLC - iShares Core S&P 500 UCITS ETF (CSPX.AS)
Amsterdam - Amsterdam Delayed Price. Currency in EUR 473.95
iShares VII PLC - iShares Core S&P 500 UCITS ETF (SXR8.DE)
XETRA - XETRA Delayed Price. Currency in EUR 473.83
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarover denk je dat die 0,1 % gaat
BH7 er is geen enkele particulier die hierop kan inspelen dus is uw argument grote zever .B7H4long schreef: ↑25 januari 2024, 19:44Ik wacht nog steeds op je link.
Op elke beurs wordt een eigen prijs gevormd, door de kopers en verkopers op die beurs.
Voor ETFs is hierbij, bij definitie van ETFs, geen berekening van NAV, in geen currency.
De prijs op de beurs wordt gevormd door kopers en verkopers, als er iemand een zotte prijs0 wil bieden zal er tegen die prijs een transactie plaatsvinden.
Slotkoersen van vandaag.
De slotkoers en de laatkoers staan los van elkaar en veranderen 100 keer per seconde .
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb alles gezegd wat ik te zeggen heb over dit topic.
De lezers op het forum kunnen nu zelf oordelen.
Pro memorie: dit was mijn eerste bericht over dit topic.
huisjetuintjefiets schreef: ↑25 januari 2024, 18:22Het is veel simpeler dan dat. Als persoon A en B over een periode steeds dezelfde (A tov B) belegging doen, voor hetzelfde bedrag op hetzelfde moment (A tov B), waarbij de bedragen op de verschillende momenten willekeurig variëren, en de soorten beleggingen op de verschillende momenten willekeurig variëren ...
... met als enige verschil dat A telkens 0,1% minder belegt dan B ...
Dan zal het bedrag van A op elk moment gedurende die periode 0,1% lager zijn dan B ...
... totaal onafhankelijk van de rendementen.
Staat B op een bepaald moment op 1.000.000, dan zal A op 999.000 staan.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 25 januari 2024, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De ISIN bepaalt éénduidig en internationaal over welke share class het gaat.
De verschillende noteringen, eventueel zelfs in verschillende valuta, maken helemaal niets uit.
-
- Verbannen Gebruiker
Ze hebben dezelfde ISIN. Het is hetzelfde instrument. Er is geen verschil. Niets.
Net zoals de BASF aandelen die in EUR noteren in Frankfurt identiek gelijk zijn aan de BASF aandelen die in Zurich in CHF noteren.
Ik kan BASF aandelen in EUR kopen in Frankfurt en ze dan in Zurich verkopen voor CHF.
Niets geen verschillende ISIN.
Voor ETF hetzelfde.
Nu kan ik hier niets meer aan toevoegen.
De lezers van het forum kunnen nu zelf oordelen.
lop schreef: ↑25 januari 2024, 19:47BH7 er is geen enkele particulier die hierop kan inspelen dus is uw argument grote zever .B7H4long schreef: ↑25 januari 2024, 19:44
Ik wacht nog steeds op je link.
Slotkoersen van vandaag.
De slotkoers en de laatkoers staan los van elkaar en veranderen 100 keer per seconde .
Hieronder herhaal ik nog eens jouw foutieve beweringen:
Mijn antwoorde hierboven is duidelijk:
1- CSPX noteert in Euro; en wel op verschillende beurzen.
2- Ja kan CSPX kopen in Euro; en wel op verschillende beurzen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Inderdaad dat wat ik ook dacht.EarthNvstr1 schreef: ↑25 januari 2024, 19:51De ISIN bepaalt éénduidig en internationaal over welke share class het gaat.
De verschillende noteringen, eventueel zelfs in verschillende valuta, maken helemaal niets uit.
Dat maakt 0 verschil uit BH7 er is maar een basis valuta !!!!!!!!!!!!
Dat is $$$$$$$$$$$$$$$$$
Zelfs al koop je ze in €€€€€€€€€€€€€€€€€€€
De onderlinge waarde zal ALTIJD $$$$$$$$$$$$$$ zijn