Pensioensparen in 2024
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Pensioensparen in 2024
Precies, zie het als een mooie diversificatie en die 1020€ is net al weer gestort.
Als ik zie wat ik nu al heb opgebouwd, geen klagen over.
Als ik zie wat ik nu al heb opgebouwd, geen klagen over.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik ga toch dit jaar wachten op een dip. De laatste 2-3 vrij vaak in het begin van het jaar volgestort en toch blijkbaar niet de juiste beslissing.
Nu staan de beursen ook relatief hoog, dus wacht nog even af.
Nu staan de beursen ook relatief hoog, dus wacht nog even af.
Op uw 60ste, als de pensioenspaarverzekering dan al 10jaar loopt, wordt 8% belasting afgehouden van het met gegarendeerde rente opgebouwde kapitaal. Else netto starting wordt aan zijn eigen gegarandeerde rentevoet gekapitaliseerd.Teebee schreef: ↑2 januari 2024, 08:00 als je 990€ stort, krijg je 297€ terug via de belastingen. In 2024 wordt dat 1020€ = 306€. Dat is toch een mooi rendement?
En verbeter me, maar word op je 60ste dan geen 8% afgehouden voor de eindbelasting? Is toch nog altijd een mooie netto rente van +- 22%
Ikzelf heb blijkbaar een levensverzekering met gegarandeerde rentevoet (TAK 21), en weet begot niet hoe dit wordt berekend, en wat ze afhouden eens ik 60? of pensioenleeftijd behaal. (iemand?)
Zie https://www.wikifin.be/nl/pensioen-en-p ... tussen-een
Zouden het eindelijk eens moeten leren i.p.v altijd maar gebruik te maken van de vangnetten.
Telecom duizend en meer per jaar, sparen ho maar.
Sigaretten, lotjes, subito's geld genoeg.
Ik heb vandaag gekocht. Natuurlijk kan het zijn dat er betere momenten komen maar het kan evengoed dat de negatieve trend gekeerd wordt en alles stijgt. Bovendien gaat het om slechts 1.310 euro. Daarvoor moet ik niet op een dip wachten. Bij een correctie van 10% verlies ik ocharme 131 euro.
Is het nu 990 of 1020? Volgende de federale 990…
Je kunt kiezen tussen twee maxima: 1.020 euro (met 30% belastingvermindering) of 1.310 euro (met 25% belastingvermindering). Je hoeft niet het maximum te sparen. Als je voor het tweede maximum kiest, spaar dan minstens 1.224 euro. Anders krijg je minder belastingvoordeel dan wanneer je kiest voor 1.020 euro.
Vraagje. Ik wil bij Argenta mijn zicht en spaarrekening opzeggen gezien ik deze niet meer gebruik. Ik stort wel maandelijks in een pensioenspaarfonds (en dat zou ik ook willen blijven doen). Is het voldoende om gewoon vanuit een andere bank maandelijks 85 euro te storten in dat fonds (via domiciliëring)?
Is geen enkel probleem, denk ik. Heb al een paar keer geld gestort vanop een andere rekening in mijn ARPE en dat is nog nooit geweigerd geweest.bryanv schreef: ↑20 januari 2024, 16:39 Vraagje. Ik wil bij Argenta mijn zicht en spaarrekening opzeggen gezien ik deze niet meer gebruik. Ik stort wel maandelijks in een pensioenspaarfonds (en dat zou ik ook willen blijven doen). Is het voldoende om gewoon vanuit een andere bank maandelijks 85 euro te storten in dat fonds (via domiciliëring)?
Oké bedankt. Ik zal het maandelijks opvolgen en kijken of het effectief in het fonds gestort werd.xvsteep schreef: ↑20 januari 2024, 16:55Is geen enkel probleem, denk ik. Heb al een paar keer geld gestort vanop een andere rekening in mijn ARPE en dat is nog nooit geweigerd geweest.bryanv schreef: ↑20 januari 2024, 16:39 Vraagje. Ik wil bij Argenta mijn zicht en spaarrekening opzeggen gezien ik deze niet meer gebruik. Ik stort wel maandelijks in een pensioenspaarfonds (en dat zou ik ook willen blijven doen). Is het voldoende om gewoon vanuit een andere bank maandelijks 85 euro te storten in dat fonds (via domiciliëring)?
Geen probleem, ik doe het al 10 jaar op die manier.bryanv schreef: ↑20 januari 2024, 16:39 Vraagje. Ik wil bij Argenta mijn zicht en spaarrekening opzeggen gezien ik deze niet meer gebruik. Ik stort wel maandelijks in een pensioenspaarfonds (en dat zou ik ook willen blijven doen). Is het voldoende om gewoon vanuit een andere bank maandelijks 85 euro te storten in dat fonds (via domiciliëring)?
Dat is geen enkel probleem. Ik stort al 15 jaar in ARPE, en buiten dat fonds heb ik geen enkele andere rekening bij Argenta.bryanv schreef: ↑20 januari 2024, 16:39 Vraagje. Ik wil bij Argenta mijn zicht en spaarrekening opzeggen gezien ik deze niet meer gebruik. Ik stort wel maandelijks in een pensioenspaarfonds (en dat zou ik ook willen blijven doen). Is het voldoende om gewoon vanuit een andere bank maandelijks 85 euro te storten in dat fonds (via domiciliëring)?
Het offensieve pensioenspaarfonds van BNP doet het nu toch al een aantal jaren echt minder goed. Denk dat beheerder Van Poucke in slaap gevallen is de laatste jaren.
Rendement pensioenspaarfondsen (bron: De Tijd)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is dit het rendement van Pricos Sri voordat het veranderde in pricos SRI?
en dan pricos SRI
en dan pricos SRI