Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Het duurste is uw sport pakketje. Bij Scarlet zou dat al neerkomen op een 18.99 euro per maand. T.o.v. een Trio pakket (TV+ Internet en vaste lijn) van 42 euro per maand, toch een serieus aandeel. Ik heb geen idee of dit goedkoper is bij andere providers. Misschien eens bij Orange kijken. Maar ik denk dat Scarlet nog steeds de goedkoopste is.noliko schreef: ↑19 januari 2024, 07:59 Wij zijn een bejaard koppel en willen na vele jaren overschakelen van Telenet naar Scarlet wegens veel te duur geworden bij Telenet . We hebben nu TV , Internet ,vaste telefoon en 2 Gsm's en Playsport bij Telenet . Welk pakket zou aan onze vereisten kunnen voldoen . We bellen praktisch niet zowel niet met GSM of vaste lijn . Meer dan 10 zenders zoals nu bij Telenet hoeft ook niet . Fims downloaden we niet . Games spelen wij ook niet . Ik zou wel enkel de Belgische voetbalcompetitie willen blijven volgen .
Uw gsm abonnement heb je voor 8 euro per maand (per toestel).
Wij hebben scarlet samen met de app van tv vlaanderen. Ik denk dat dit een optie kan zijn als u een recente tv hebt (waarop apps kunnen geïnstalleerd worden). Tv Vlaanderen hebben we voor het gemak en daar zit ook Belgisch voetbal in.noliko schreef: ↑19 januari 2024, 07:59 Wij zijn een bejaard koppel en willen na vele jaren overschakelen van Telenet naar Scarlet wegens veel te duur geworden bij Telenet . We hebben nu TV , Internet ,vaste telefoon en 2 Gsm's en Playsport bij Telenet . Welk pakket zou aan onze vereisten kunnen voldoen . We bellen praktisch niet zowel niet met GSM of vaste lijn . Meer dan 10 zenders zoals nu bij Telenet hoeft ook niet . Fims downloaden we niet . Games spelen wij ook niet . Ik zou wel enkel de Belgische voetbalcompetitie willen blijven volgen .
Als u praktisch niet belt zal een prepaid kaart goedkoopste zijn denk ik, die moet u minstens één keer per jaar 5 euro opladen.
TV is 14 jaar oud .
Dan kan je er nog altijd een chromecast aan hangen. Dat is niet duur en werkt even goed.
Wij zijn bij Scarlet,weet er hier misschien iemand meer over het snel internet wat er zit aan te komen? Bij Scarlet klantendienst weten ze nog van niks...
-
- Full Member
- Contacteer:
@gg70 Er is nog niet veel informatie over op dit moment.
Het is sowieso wachten tot Fiber in je straat ligt, dat is afhankelijk van je regio.
https://www.test-aankoop.be/hightech/in ... nsent=true
https://www.fiberklaar.be/nl/nieuws/sca ... ar-netwerk
Het is sowieso wachten tot Fiber in je straat ligt, dat is afhankelijk van je regio.
De vraag is eerder hoelang Scarlet die prijzen nog kan vasthouden naar de toekomst toe. Blijkbaar hebben ze hun prijzen wel gegarandeerd tot eind 2024.
'Monthly subscription prices (Internet Loco, Internet Poco, Mobile Red, Mobile Cherry, Mobile Hot, Pack Trio, Pack Trio Mobile 6 Go and 13 Go.) will not increase in 2024.
Guarantee does not apply to options or rates for out-of-package consumption'
34 euro per maand voor Loco vind ik persoonlijk best goedkoop t.o.v. gemiddelde andere spelers op de markt.
Iemand die een beter alternatief heeft voor internet thuis?
'Monthly subscription prices (Internet Loco, Internet Poco, Mobile Red, Mobile Cherry, Mobile Hot, Pack Trio, Pack Trio Mobile 6 Go and 13 Go.) will not increase in 2024.
Guarantee does not apply to options or rates for out-of-package consumption'
34 euro per maand voor Loco vind ik persoonlijk best goedkoop t.o.v. gemiddelde andere spelers op de markt.
Iemand die een beter alternatief heeft voor internet thuis?
Als je minder dan 100 GB per maand data gebruikt : internet start bij Proximus voor 28 euro.
Als het een beetje meer is : nog altijd hetzelfde.
Als je veel meer verbruikt : geen tips die je portemonnee kunnen sparen.
Als het een beetje meer is : nog altijd hetzelfde.
Als je veel meer verbruikt : geen tips die je portemonnee kunnen sparen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Dank jefunnyplace schreef: ↑27 januari 2024, 18:51 @gg70 Er is nog niet veel informatie over op dit moment.
Ik heb Scarlet bij mijn vader (Pico, €23, 50GB). Genoeg voor basis internet (paar avonden per week wat video streamen en surfen) en het goedkoopst op de markt.
Zelf heb ik Edpnet Fiber XS. Ik moest fiber nemen omdat Proximus weigert nog klassieke VDSL aan te sluiten als er fiber ligt. Kan ik begrijpen, maar hun fiber abonnementen zijn gewoon reteduur (Proximus Start Fiber €42 ipv €28 voor VDSL Internet Essentials met nog steeds limiet van 150GB, is puur bedrog
). Edpnet biedt dan nog het goedkoopste fiber aan (€36, onbeperkt internet, eigen modem kopen) maar dan zonder de compleet nutteloze duizelingwekkende snelheden. Mobile vikings is ook een optie (€40, onbeperkt internet, wat trager dan Edpnet) maar je krijgt er wel een modem bij. Ik wilde vooral de standaard modem van Proximus niet (slecht wifi en geen controle over je eigen netwerkinstellingen), dus valt het nadeel van een eigen modem voorzien weg.
Van beide (Scarlet en Edpnet) zeer tevreden. Beide indexeren hun prijzen niet om de haverklap (zoals Telenet). Natuurlijk, soms kan het niet anders kan viel de indexering best mee.
Edpnet is recent wel overgenomen, dus mogelijk dat er wat zal wijzigen in hoe de nieuwe eigenaar (Citymech) Edpnet wil laten evolueren. Veel speelruimte is daar niet in, Mobile Vikings wordt door Proximus ingezet om als hip merk voor jongeren / meer IT minded mensen en Scarlet voor de prijsbewuste mensen.
Zelf heb ik Edpnet Fiber XS. Ik moest fiber nemen omdat Proximus weigert nog klassieke VDSL aan te sluiten als er fiber ligt. Kan ik begrijpen, maar hun fiber abonnementen zijn gewoon reteduur (Proximus Start Fiber €42 ipv €28 voor VDSL Internet Essentials met nog steeds limiet van 150GB, is puur bedrog

Van beide (Scarlet en Edpnet) zeer tevreden. Beide indexeren hun prijzen niet om de haverklap (zoals Telenet). Natuurlijk, soms kan het niet anders kan viel de indexering best mee.
Edpnet is recent wel overgenomen, dus mogelijk dat er wat zal wijzigen in hoe de nieuwe eigenaar (Citymech) Edpnet wil laten evolueren. Veel speelruimte is daar niet in, Mobile Vikings wordt door Proximus ingezet om als hip merk voor jongeren / meer IT minded mensen en Scarlet voor de prijsbewuste mensen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn abonnement Scarlet INT + TV werd onlangs gewijzigd naar Trio.
Helaas is de snelheid van het abonnement hierdoor gezakt van 90 Mbs naar 65-70 Mbs, ik merk dit bij surfen.
Ik ga vermoedelijk overschakelen naar Mobile Vikings
Helaas is de snelheid van het abonnement hierdoor gezakt van 90 Mbs naar 65-70 Mbs, ik merk dit bij surfen.
Ik ga vermoedelijk overschakelen naar Mobile Vikings