Ervaringen met Lynx
TIP
Re: Ervaringen met Lynx
Er worden hier goedkope brokers afgeraden door krotje en dergelijke omdat deze niet veilig zijn omdat ze aandelen kunnen uitlenenvortex schreef: ↑27 januari 2024, 19:00Feit is dat de grote ETF's hun index nauw volgen, de kosten die eigen zijn aan een ETF, en die zijn er wel degelijk, worden meestal geneutraliseerd door security lending. In een normale markt is de spread tussen index en ETF klein, bij een zeer volatiele markt kunnen die hoog zijn maar als je op zo een moment niet koopt of verkoopt heb je er geen last van.
Gevolg dat mensen naar duurdere brokers gaan
Met als raad een ETF te kopen die hun posities uitleent aangeraden door krotje en dergelijke
HOE ZOT KAN JE HET BEDENKEN
security lending voor IWDA is 0,021% waarvan 37,5% voor de beheerder is
Dat is praktisch niks dus al leent ishares heel veel uit in vergelijking met anderen .
Een extra verborgen sponsering voor de beheerders dus en nog niet genoeg om de helft van de wisselkosten te dekken .
Veel wordt hier beweerd maar ik denk dat niemand ooit eens naar de jaarverslagen heeft gekeken wat mij zeer duidelijk is
De totale kost van IWDA is 0,49 % dus 2,5 keer zo hoog dan de TER
Het grootste stuk is afkomstig van bronbelastingen .
De wisselkosten zijn trouwens 0,03 % voor IWDA op jaarbasis .
IWDA houd maar een kleine 10 % aan in effecten in Euro's .
Wat voor sommigen veel is hier blijkbaar
Gelukkig kan er voor de Europese belegger gewisseld worden
Tel hierbij de TOB en makelaarskosten en je weet wat je kosten echt zijn .
Vanguard leent niks uit en zit trouwens goedkoper al is de kost ook maar een detail .
Maar de veiligheid niet .
Huisjedisteltje zou eens beter moeten nadenken voor hij warm en koud blaast tegelijk .
Afraden , aanraden hij draait naar de wind en loopt dan tegen mij die hem op de feiten drukt .
Al betwijfel ik dat hij nu slimmer zal worden en meer zal zwijgen .
Als hij het al beseft
Nee ik spits juist op de wisselkosten zijn 0,03% .EarthNvstr1 schreef: ↑27 januari 2024, 18:39Volgens mij klutst lop gewoon vanalles door elkaar ...huisjetuintjefiets schreef: ↑27 januari 2024, 18:36 Lop heeft het over wisselkosten bij o.a. IWDA. IWDA keert geen dividenden uit. Het moet dus iets anders zijn.
Weinig maar niet onbestaand .
Het is duidelijk dat hier nog nooit iemand een jaarverslag grondig heeft bekeken .
Je vind er nochtans alles op terug .
Dat terugverdien effect van het uitlenen van aandelen ook 37,5% voor de beheerders .
0.021% - 37,5% = 0,013125 %
Dat noemen jullie hier
Maar met grote woorden om als betweters over te komen
Je weet niet waar je het over hebt en je wil je gelijk halen .
Zet je voor uw computer en bekijk het jaarverslag eens en geef commentaar als je dit eens hebt bekeken .
Want welk nut hebben uw reacties hier
-
- Verbannen Gebruiker
Lop, het is zeer simpel om de discussie te beëindigen.
Vertel ons gewoon op welke manier EUR gewisseld worden tegen USD en dus wisselkosten hebben.
Vertel ons gewoon op welke manier EUR gewisseld worden tegen USD en dus wisselkosten hebben.
Vertel ons gewoon hoe hier wisselkosten aan te pas komen als je IWDA in euro koopt.
Vertel ons hoe hier wisselkosten aan te passen komen wanneer je IWDA in euro gekocht heb.lop schreef: ↑27 januari 2024, 03:20 De wisselkosten zitten gewoonweg in het stuk dat niet word getoond net zoals de transactiekosten en dividend lekkage .
De wisselkosten zitten dus in de koers verwerkt van de ETF .
Je betaald dus niet op de transactie zelf maar in de duurtijd van je bezit .
Hoe langer je een ETF aanhoud hoe meer je dus betaald .
-
- Verbannen Gebruiker
Al jouw scheldpartijen altijd ... als je denkt dat je daardoor gelijk krijgt ...
Al dat liegen van jouw kant ... als je denkt dat je daardoor gelijk krijgt ... we kunnen deze nieuwe leugen bijvoorbeeld in dit rijtje zetten:
EarthNvstr1 schreef: ↑27 januari 2024, 17:05Ik snap waarom sommigen het er van op hun heupen krijgen.
Krotje is een mooie geuzennaam. Fantastisch,
Dit is wat Krotje schreef over een goedkope broker.
Krotje heeft het nooit gehad over wat jouw leugens beweren:
huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 17:42De giro heeft aan 1 enkele klant 31.500€ schadevergoeding moeten geven, om de klant te compenseren voor het verlies dat hij gemaakt heeft omdat zijn orders niet aan de beste prijs werden uitgevoerd.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 15:14
De boete was opgelegd door de Nederlandse toezichthouder, voor de Duitse overname.
Nu kan de Nederlandse toezichthouder geen boetes meer geven.
Maar het gebeurt nog altijd. Ik ben benieuwd of degene die obligaties gekocht hebben bij de giro hun prijs vergeleken hebben met de beurskoers op dat moment. Het zou interessant zijn te weten of ze de beste prijs krijgen of niet.
Je betaalt dan wel 3€ per order, maar maakt eigenlijk 31.500€ verlies.
Broker DeGiro krijgt tik op de vingers: misleiding klanten bij uitvoeren orders
24 jul. 2023in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - DeGiro moet een klant een schadevergoeding van in totaal ruim 31.500 euro betalen vanwege misleiding over de wijze waarop zijn beleggingsorders zijn uitgevoerd.
© ANP / HH
Dat blijkt uit een uitspraak van financiële geschillencommissie Kifid. Volgens de Commissie van Beroep zijn de orders namelijk niet uitgevoerd zoals overeengekomen en heeft de onlinebroker daarover onjuiste informatie verstrekt om de klant te misleiden.
Volgens de overeenkomst zouden de orders namelijk direct via beursuitbater Euronext worden uitgevoerd. Zonder de klant te informeren zijn de orders echter vanaf februari 2020 via Morgan Stanley geplaatst in plaats van direct op Euronext, oordeelt de commissie. Volgens de klant is daardoor een slechter resultaat bereikt.
De Commissie van Beroep stelt dat de klant mocht verwachten dat de DeGiro zoals gebruikelijk zijn orders direct op Euronext zou plaatsen en dat de orders dus anders zijn uitgevoerd dan overeengekomen. De onlinebroker is dan ook tekortgeschoten in zijn verplichting tegenover de klant en moet de schade als gevolg hiervan, in totaal 7500 euro, vergoeden.
Euronext
De geschillencommissie concludeert daarnaast dat de broker haar klanten niet persoonlijk en niet via de website heeft geïnformeerd over het feit dat orders niet meer direct op Euronext werden geplaatst. Op de orderoverzichten bleef de broker namelijk vermelden dat dit wel het geval was.
BEKIJK OOK:
’Kosten bij beleggen vaak verstopt’
Ook bleef de broker na vragen van de klant beweren dat de orders direct via Euronext waren uitgevoerd, terwijl dit onwaar was. DeGiro heeft daarmee de klant willen misleiden over de werkelijke gang van zaken. De Commissie van Beroep stelt vast dat de broker hiervoor 24.000 euro aan de klant moet vergoeden.
De uitspraak kan mogelijk leiden tot meer schadevergoedingseisen van klanten van DeGiro die zijn benadeeld. Matthijs van den Broek, de DeGiro-klant die de zaak aanspande bij Kifid, laat in een reactie weten dat hetgeen waar DeGiro in zijn zaak voor is veroordeeld namelijk voor alle klanten geldt.
Vriendelijke groeten
Krotje
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 28 januari 2024, 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Goed, ik heb het jaarverslag voor IWDA eens bekeken. Ik zie het volgende in de income statement:lop schreef: ↑28 januari 2024, 06:22Nee ik spits juist op de wisselkosten zijn 0,03% .
Het is duidelijk dat hier nog nooit iemand een jaarverslag grondig heeft bekeken .
Dat terugverdien effect van het uitlenen van aandelen ook 37,5% voor de beheerders .
Dat noemen jullie hier
Zet je voor uw computer en bekijk het jaarverslag eens en geef commentaar als je dit eens hebt bekeken .
Laat gerust weten waar je de wisselkosten ziet.
Dat is niet kijken é , zelf de juridische kosten , reclame kosten , werkingskosten enz kun je allemaal terugvinden .ignition schreef: ↑28 januari 2024, 10:33Goed, ik heb het jaarverslag voor IWDA eens bekeken. Ik zie het volgende in de income statement:lop schreef: ↑28 januari 2024, 06:22
Nee ik spits juist op de wisselkosten zijn 0,03% .
Dat noemen jullie hier
Laat gerust weten waar je de wisselkosten ziet.
En proficiat als jij er in slaagt meer dan 1200 pagina's door te nemen in die tijd
CSPX zal je nooit in Euro's kunnen kopen nu niet en volgend jaar ook niet !
Dit is een feit en ik ben daar 100000000000000%
zeker van als iedereen hier te dom is om dat te snappen dat is niet mijn fout .
Dat een ETF altijd goedkoper is trouwens ook een leugen soms ben je beter af met gewoonweg RV te betalen en is een ETF zoals IWDA 60 % duurder .
Beide stellingen ben ik trouwens zeer zeker .
Het is trouwens daarvoor dat ik eens een ETF onder de loep heb genomen .
Wat hier altijd word gezegd klopt niet altijd .
Dit is een feit en ik ben daar 100000000000000%
zeker van als iedereen hier te dom is om dat te snappen dat is niet mijn fout .
Dat een ETF altijd goedkoper is trouwens ook een leugen soms ben je beter af met gewoonweg RV te betalen en is een ETF zoals IWDA 60 % duurder .
Beide stellingen ben ik trouwens zeer zeker .
Het is trouwens daarvoor dat ik eens een ETF onder de loep heb genomen .
Wat hier altijd word gezegd klopt niet altijd .
En ik blijf erbij dat het onmogelijk is om CSPX te kopen in Euro
En ik heb gelijk ook !
Ok.
Kunnen we het dan verder over de ervaring met Lynx hebben?
Die van mij zijn, zoals bekend, trouwens uitermate positief.
Wat mij wel tegenstak is, in tegendeel tot wat ik in mijn hoofd had, je kan blijkbaar bij IB niet rechtstreeks in New Delhi investeren, daar ga ik ze misschien wel eens op wijzen dat ze dat mogelijk moeten maken.
Kunnen we het dan verder over de ervaring met Lynx hebben?
Die van mij zijn, zoals bekend, trouwens uitermate positief.
Wat mij wel tegenstak is, in tegendeel tot wat ik in mijn hoofd had, je kan blijkbaar bij IB niet rechtstreeks in New Delhi investeren, daar ga ik ze misschien wel eens op wijzen dat ze dat mogelijk moeten maken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad Aerolla.
Het CSPX debat kan hier verdergezet worden:
kan-je-ishares-core-s-p-500-ucits-etf-i ... ml#p605888
Het CSPX debat kan hier verdergezet worden:
kan-je-ishares-core-s-p-500-ucits-etf-i ... ml#p605888
Ik ben ook tevreden van Lynx. Maar om hier te eindigen: CSPX in euro moet je dan bij Lynx SXR8 nemen. Anders heb je altijd dollars.