nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Dit lijkt mij net de stijl van "de kapitein", zoals jij hem noemt (wat mij nog veel te veel eer lijkt). Ik vind het net een ziekte van de tijd om zo hard te focussen op stijl. Hele partijen worden verketterd omwille van hun stijl. Kunnen de MSM echt niet beter? Of zijn ze gewoon vergeten dat het eigenlijk om inhoud zou moeten gaan ? Of is het al zover dat het niet meer over inhoud moet gaan? Die indruk krijg ik soms ook.Timoootjex schreef: ↑29 januari 2024, 09:26 Wanneer de kapitein van het roer weg is merk je toch een oud zeer bij politiekers...
“Wel, het is de typische stijl van radicale partijen: hard, persoonlijk, polariserend, ongenuanceerd. En zo’n campagne speelt alleen maar in op de kaart van radicale populistische partijen. Herinner u de campagne van PVDA tegen oud-Kamervoorzitters Herman De Croo en Siegfried Bracke. Dat waren ook persoonlijke aanvallen. Zo’n campagne is een partij als Vooruit eigenlijk onwaardig. Een traditioneel sociaal-democratische linkse partij die de vuist zegt te maken tegen Vlaams Belang: kopieer de stijl dan niet. Ik krijg ook berichten van: ‘Enfin, wat scheelt er nu toch met Vooruit?’ Het begint hen naar het hoofd te stijgen.’”
Als je citeert, vernoem je normaal ook een bron trouwens.
Laatst gewijzigd door mver op 29 januari 2024, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Voila...de discussie ging niet over dat Vlaanderen het beter doet dan Wallonië want dat klopt.
De discussie ging er wel over dat vlaanderen het heel goed doet. Dat klopt dus niet.
58 procent van de inkomsten ? En dat zou iets zijn om fier over te zijn ?? Allee.. doe zo voort.
Hier thuis heb ik een schuldgraad van 0 procent. Ik zal slecht bezig zijn...
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan kiezers ook verleiden door andermans geld uit te delen, bv door in elk boerengat ieder half uur openbaar vervoer te voorzien of door 2 miljoen Belgen op sociaal tarief te zetten, enz... Werkt tot nu toe redelijk goed voor de PS, of de Walen met de gigantische schulden in de long run nog blij mee gaan zijn is een andere kwestie
Aan de andere kant : in een boerengat (mij bekend) in Wallonië 2 bussen per dag voorzien om naar een dorp te gaan waar een school en een winkel is.. Dat lijkt mij niet overdreven.
Dat geld uitdelen is een rekbaar begrip.
Zoals we in BE nu overeenkomen wordt het geld van ONS uitgedeeld. NIet dat van een ander. Al ziet niet iedereen dat zo.
Sociale uitkeringen : Als je al een loopbaan hebt van 20 jaar en je krijgt een uitkering omdat je voor bijna geen enkele job meer geschikt bent vind ik dat niet 'het geld van een ander'. Daar heeft die met zijn loopbaan van 20 jaar zelf aan bijgedragen zoals aan een verzekering. Voor sommigen is de sociale zekerheid een verzekering waar ze de kosten zelf van gedragen hebben. Hij (die met zijn loopbaan van 20 jaar) verandert dan alleen van de ene kant van de kassa naar de andere. En dat is wat anders dan hoe jullie het noemen.
Zoals we in BE nu overeenkomen wordt het geld van ONS uitgedeeld. NIet dat van een ander. Al ziet niet iedereen dat zo.
Sociale uitkeringen : Als je al een loopbaan hebt van 20 jaar en je krijgt een uitkering omdat je voor bijna geen enkele job meer geschikt bent vind ik dat niet 'het geld van een ander'. Daar heeft die met zijn loopbaan van 20 jaar zelf aan bijgedragen zoals aan een verzekering. Voor sommigen is de sociale zekerheid een verzekering waar ze de kosten zelf van gedragen hebben. Hij (die met zijn loopbaan van 20 jaar) verandert dan alleen van de ene kant van de kassa naar de andere. En dat is wat anders dan hoe jullie het noemen.
Bwa, 58% valt best mee in vergelijking met 257%. Trouwens, voor België bedraagt de schuldgraad ongeveer 105%..Destereir schreef: ↑29 januari 2024, 12:02Voila...de discussie ging niet over dat Vlaanderen het beter doet dan Wallonië want dat klopt.
De discussie ging er wel over dat vlaanderen het heel goed doet. Dat klopt dus niet.
58 procent van de inkomsten ? En dat zou iets zijn om fier over te zijn ?? Allee.. doe zo voort.
Hier thuis heb ik een schuldgraad van 0 procent. Ik zal slecht bezig zijn...
Binnen de EU wordt 60% als aanvaardbaar beschouwd.
Je persoonlijke schuldgraad is 0%. Goed voor jou maar jij bent (gelukkig maar) geen overheid.
Een overheid hoeft niet naar 0% schuld te streven. Integendeel, beperkt schulden hebben is vaak een goede zaak. Soms moet je alles overheid al eens iets meer uitgeven dan wat je aan ontvangsten hebt. Deficit spending kan - als het verstandig gebeurt (dus niet de “wafelijzerpolitiek van het unitaire België uit de vorige eeuw) - een economie doen expanderen en belastinginkomsten laten stijgen .
Hmmm … a-politiek en niet links … LOLDestereir schreef: ↑29 januari 2024, 12:51 Aan de andere kant : in een boerengat (mij bekend) in Wallonië 2 bussen per dag voorzien om naar een dorp te gaan waar een school en een winkel is.. Dat lijkt mij niet overdreven.
Je denkt teveel in vakjes.
Met sommige stellingen van rechts ben ik het bv. roerend eens. Ik kan mezelf niet als volledig links zien. Ook niet rechts.
En als het over mij gaat weet ik het beter.
Met sommige stellingen van rechts ben ik het bv. roerend eens. Ik kan mezelf niet als volledig links zien. Ook niet rechts.
En als het over mij gaat weet ik het beter.
m-peeters schreef: ↑29 januari 2024, 12:55
Een overheid hoeft niet naar 0% schuld te streven. Integendeel, beperkt schulden hebben is vaak een goede zaak. Soms moet je alles overheid al eens iets meer uitgeven dan wat je aan ontvangsten hebt. Deficit spending kan - als het verstandig gebeurt (dus niet de “wafelijzerpolitiek van het unitaire België uit de vorige eeuw) - een economie doen expanderen en belastinginkomsten laten stijgen .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Destereir op 29 januari 2024, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen, jij denkt niet in vakjes
Maar je spreekt wel voortdurend over “wij” en “jullie”.
Je doet me denken aan progressief links: roepen dat iedereen inclusief moet zijn maar tegelijkertijd 25% van de Vlamingen buitenspel zetten omdat ze voor de “verkeerde partij” stemmen.En dat is wat anders dan hoe jullie het noemen.
Deze apolitieke Belg is tegen uitsluiting van partijen en cordons sanitaire.
Dat kan je van alle rechtse partijen niet zeggen ! NVA schijnt daar toch nogal erg VOOR te zijn.
Die van links zijn geen haar beter maar die beweren ook niet dat ze daarin beter zijn.
Allee.. Die met het laatste woord heeft altijd gelijk. Doe jij er nog eentje en dan sluiten we af.
Ik ga nog wat (hard) werken.
Dat kan je van alle rechtse partijen niet zeggen ! NVA schijnt daar toch nogal erg VOOR te zijn.
Die van links zijn geen haar beter maar die beweren ook niet dat ze daarin beter zijn.
Je doet me denken aan .... iemand die het verschil niet weet tussen zijn fantasie en veronderstellingen.. en de werkelijkheid.
Allee.. Die met het laatste woord heeft altijd gelijk. Doe jij er nog eentje en dan sluiten we af.
Ik ga nog wat (hard) werken.
Ik ben voor het cordon sanitaire , het behoedt ons voor volstrekt onbekwame ministers.
Binnenkopper, Brembos. Want de laatste 40 jaar hebben we geen volstrekt onbekwame ministers gehad natuurlijk.