nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
God behoede ons voor ministers zoals mr Dominiek Spinnewyn-Sneppe en mevr Emsiekensie.
Laatst gewijzigd door Brembos op 29 januari 2024, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarvan hebben we ook direct een rondje gekregen toen nva begon te scoren bij de verkiezingen.
De grootste idioten waren ineens verkozen. De grootste profiteurs konden hun zakken beginnen vullen.
Ik zou dat cordon ook tegen nva optrekken maar dan hebben we zeker geen verkozen politici meer over.
Dus nee : geen cordon voor mij. Laat ons volk de politici die ze verdienen en kiezen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Full Member
- Contacteer:
Daar heb ik nu eens geen probleem mee, je hebt verkozenen die moeten toezien op wat ministers voorleggen/beslissen en die hoeven - wat mij betreft - daarvoor niet altijd uit de groep "verkozenen" te komen. Veel wordt trouwens ook in de kabinetten uitgewerkt, de minister is maar de "woordvoerder" die het komt uitleggen op tv, en guess what, die zijn ook niet verkozen.
Ik heb liever een bekwame minister dan iemand die verkozen is en minister wordt omdat hij zich populair maakt via wat dan ook (en ik heb het niet alleen over BDW in De Slimste Mens) ... liever een bekwame, niet-verkozene dan een niet-bekwame, populaire.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Au contraire:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik begrijp eigenlijk de angst van de traditionele partijen niet ivm regeringsdeelname VL Belang bv.
Hebben ze schrik dat die partij het beter gaat doen dan zijzelf? Als blijkt dat VL Belang er een rommeltje van maakt, kunnen ze toch gewoon de regering laten vallen? Dan is het ineens duidelijk voor iedereen dat VL Belang niet de oplossingen heeft.
Als blijkt dat VL Belang 25% van de stemmen haalt bij de volgende verkiezingen, hoeveel % van de stemmen zal VL Belang dan eigenlijk hebben als we enkel de taart bekijken met mensen zonder een migratieachtergrond? Zouden ze dan al niet boven de 30% zitten?
Hebben ze schrik dat die partij het beter gaat doen dan zijzelf? Als blijkt dat VL Belang er een rommeltje van maakt, kunnen ze toch gewoon de regering laten vallen? Dan is het ineens duidelijk voor iedereen dat VL Belang niet de oplossingen heeft.
Als blijkt dat VL Belang 25% van de stemmen haalt bij de volgende verkiezingen, hoeveel % van de stemmen zal VL Belang dan eigenlijk hebben als we enkel de taart bekijken met mensen zonder een migratieachtergrond? Zouden ze dan al niet boven de 30% zitten?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermoedelijk eerder dat die partij het even goed (of even slecht als je wil) gaat doen als zijzelf.
Ik zie niet direct een reden waarom die bepaalde partij op dat punt zo speciaal zou zijn tov de andere.
Ik vermoed dat ze schrik hebben van niet meer mee te kunnen doen,
- ofwel omdat ze gewoon overbodig zijn
- ofwel omdat ze niet in staat zijn een regeerakkoord te sluiten met die partij
Dat is mijn standpunt ook: laat Vlaams Belang mee besturen. Als ze er niets van bakken vallen ze bij de volgende verkiezingen als een baksteen. Doen ze het wel goed, dan des te beter. Door altijd in de oppositie te blijven houden ze de schijn op dat ze het beter weten en kunnen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ook ? Ik schreef toch wel iets anders dan wat jij hier schrijft n.m.i.Yaris schreef: ↑30 januari 2024, 12:16 Dat is mijn standpunt ook: laat Vlaams Belang mee besturen. Als ze er niets van bakken vallen ze bij de volgende verkiezingen als een baksteen. Doen ze het wel goed, dan des te beter. Door altijd in de oppositie te blijven houden ze de schijn op dat ze het beter weten en kunnen.
Te veel ranzige figuren waar niet mee te besturen valt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Jelle Engelbosch (nva sint-truiden), Siegfried Bracke (nva) in de pak de poen show, Theo Francken (nva) vs humanitaire visa in de affaire Kucam, Jan Jambon (nva) met zijn uitspraken die geen kleuter zou geloven... de hele partij die op rechts kiezers schooit en hun enige concurrent (het origineel waarvan zij de kopie zijn) buiten schot houdt door een cordon te steunen.
Toch allemaal ook redelijk bevlekt naar mijn gevoel.
Ranzig.. niet mee te besturen.
Toch allemaal ook redelijk bevlekt naar mijn gevoel.
Ranzig.. niet mee te besturen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Zo gebeurde het in Oostenrijk. Bij de volgende verkiezingen werd de coalitiepartner die het cordon doorbrak beloond, en de partij van Haider afgestraft. Het volgende wat we van hem vernamen was dat hij zichzelf ladderzat heeft doodgereden.Yaris schreef: ↑30 januari 2024, 12:16 Dat is mijn standpunt ook: laat Vlaams Belang mee besturen. Als ze er niets van bakken vallen ze bij de volgende verkiezingen als een baksteen. Doen ze het wel goed, dan des te beter. Door altijd in de oppositie te blijven houden ze de schijn op dat ze het beter weten en kunnen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En het ergste dat er gebeurde was dat we niet meer mochten gaan skiën in Oostenrijk van de papa van Sjarel Misjel
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.