Nieuwe spaarregeling: details bekend, vanaf april 2009 max.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nieuwe spaarregeling: details bekend, vanaf april 2009 max. 3% basisrente
Kan je er eens een lijstje van geven, heb er enkele maar veel degelijke vind ik niet direct.robokat schreef:
Een spaarrekening is voor mij enkel nog een wachtplaats voor mijn geld tot ik er iets anders mee doe.
En ik heb dit jaar vooral geinvesteerd in obligaties, obligatiefondsen en bevaks met een coupon/dividend van minstens 5,5% bruto. Met minder neem ik geen genoegen.
Alvast bedankt.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Vastgoedbevaks zijn hier op dit forum vreemd genoeg nog nooit aan bod gekomen, terwijl deze toch een interessante diversificatie voor een defensieve/neutrale beleggingsportefeuille kunnen vormen.cp1234 schreef:
Kan je er eens een lijstje van geven, heb er enkele maar veel degelijke vind ik niet direct.
Alvast bedankt.
Een mooi voorbeeld van een vastgoedbevak is WAREHOUSES ESTATES (BE0003734481).
Deze heeft nu net op 15/12 een dividend uitgekeerd van 3,01 euro. Dit is een bruto dividendrendement van maar liefst 8% aan de huidige aankoopkoers !
Een andere is RETAIL ESTATES (BE0003720340) met een geschat dividend van 7,40%.
In de obligatiefondsen is Petercam L Bonds Higher Yield A (LU0138643902) interessant met een bruto dividendrendement van 9,17%.
Ook Petercam L Bonds EUR Quality A (LU0130966863) haalt ook nog een bruto dividend van 4,82%.
Enfin, dit zijn maar enkele voorbeelden hoe je toch een hoger rendement kunt halen dan met vastrentende beleggingen, en dit zonder buitensporig veel risico.
Laatst gewijzigd door robokat op 30 december 2009, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
cofinimmo en befimmo zijn ook twee vastgoedbevaks te koop op euronext (staan ook in de bel20).
De Petercam obligatiefondsen hebben nu net hun dividend voor 2009 uitgekeerd.
Berekend aan de huidige koersen levert dit het volgende op:
Petercam L Bonds Higher Yield A: 9,17% bruto of 7,80% netto
Petercam L Bonds EUR Quality: 4,82% bruto of 4,10% netto
(mijn vorige post is aan deze cijfers aangepast)
Toch iets beter dan de gemiddelde spaarrekening of termijnrekening
Berekend aan de huidige koersen levert dit het volgende op:
Petercam L Bonds Higher Yield A: 9,17% bruto of 7,80% netto
Petercam L Bonds EUR Quality: 4,82% bruto of 4,10% netto
(mijn vorige post is aan deze cijfers aangepast)
Toch iets beter dan de gemiddelde spaarrekening of termijnrekening
Hallo,
ik ben hier nieuw en vroeg mij af of er bij bij die Petercam bonds een hoog risico aan gebonden is?
Of kan ik hier vrij risicoloos inkopen?
alvast bedankt
Tom
ik ben hier nieuw en vroeg mij af of er bij bij die Petercam bonds een hoog risico aan gebonden is?
alvast bedankt
Tom
Deze fondsen beleggen elk in meer dan 200 individuele obligaties, waardoor ze het risico gerelateerd aan deze individuele obligaties in belangrijke mate spreiden. Ze hebben dus veel minder risico dan 1 enkele obligatie met dezelfde rating.Tom DB schreef: Hallo,
In 2008 hebben we echter gezien dat de waarde van deze obligaties wel sterk kan dalen, dit had de totale paniek op de financiele markten als oorzaak. Dit was bij eerdere beurscrisissen nog nooit gezien. Nadien zijn deze terug gestegen, toen bleek dat het financieel systeem toch niet ging crashen.
Dit betekent dat je wel moet aanvaarden dat de waarde van deze obligatiefondsen (tijdelijk) sterk kan dalen onder extreme omstandigheden zoals we in 2008 gezien hebben.
Globaal gezien zal het risico ergens tussen dat van spaarproducten en aandelen in liggen, maar met een lager risico dan 1 individuele obligatie van gelijke rating.
Euro Quality bestaat merendeel uit AA-A-BBB obligaties.
Higher Yield brengt meer op, maar heeft dan ook een hoger risico (BBB-BB-B en lager obligaties).
Laatst gewijzigd door robokat op 2 januari 2010, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben met een bescheiden bedrag naar de beurs gegaan eind 2009. Heb er winst op gemaakt, alleen doordat ik nog een bedrag nodig heb dit jaar kan ik het mij niet riskeren om er teveel geld naartoe te brengen.
Hallo,
Retail Estates dividend 2009 5.53% netto.
Aandeel is laatste dagen met circa 6% gestegen
Retail Estates dividend 2009 5.53% netto.
Aandeel is laatste dagen met circa 6% gestegen
Minder rente op BMPBtop
Wil dit dan zeggen:Vaganzza schreef:De getrouwheidspremie is gewaarborgd voor 1 jaar. Meer info over de nieuwe spaarregeling kan je hier vinden.bobby001 schreef:Is het zo dat de bank de basisintrest wel kan wijzigen dan, maar dat de groeipremie niet kan gewijzigd worden? Of kunnen deze beiden gewoon gewijzigd worden?
voor stortingen minder dan een jaar 0.6% tot het jaar afgelopen is ?
voor bedragen die er al meer dan een jaar staan, wat is dan de getrouwheidspremie ?
Re: Minder rente op BMPBtop
cleo schreef:Wil dit dan zeggen:Vaganzza schreef:
De getrouwheidspremie is gewaarborgd voor 1 jaar. Meer info over de nieuwe spaarregeling kan je hier vinden.
voor stortingen minder dan een jaar 0.6% tot het jaar afgelopen is ?
voor bedragen die er al meer dan een jaar staan, wat is dan de getrouwheidspremie ?
Als je de eerste post van dit topic doorneemt, zal je zien staan:
Vaganzza schreef: Gedurende de verwervingsperiode (=1 jaar) is de geldende getrouwheidspremie op datum van storting of bij de aanvang van een nieuwe verwervingsperiode gewaarborgd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!