Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Vlees schreef ik toch?!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ah, ok. My bad.
Maar ik zal je toch maar voor mij laten aanschuiven![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Maar ik zal je toch maar voor mij laten aanschuiven
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Lijkt me een prima voorstel. Geniaal in zijn eenvoud.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Labvlees, insecten en af en toe vegetarisch. Het volstaat reeds de biefsteak ietsje kleiner te maken en een halve aardappel extra op je bord te leggen. Je eet dan gezonder en beter.
Ten eerste: Is die afbeelding echt van een veggie-burger fabriek?CarpeNoctem schreef: ↑30 januari 2024, 06:38 Eikes, blasfemie.
Maar zolang je dit dan maar geen vlees noemt moet je het voor mij niet laten![]()
![]()
En ten tweede: een slachthuis en vleesverwerkend bedrijf ziet er ook niet zo smakelijk uit hoor.
Vleesvervangers zijn sowieso niet gezond. Er zit veel te veel zout en te weinig eiwitten in.
"Vleesvervangers" is een zodanig ruim begrip dat dergelijke beweringen de facto onvolledig zijn.
Eigenlijk kunnen we het milieuprobleem gemakkelijk oplossen.
We bouwen een grote licht doorlatende koepel over België en die leggen we vol met zonnepanelen.
Aan de Noordzee, Nederlandse-, Duitse- en Franse grens bouwen we er een sluis in, zodat we alles kunnen invoeren uit landen die vervuilend zijn en wel produceren.
Zelf produceren we niets meer in België.
Geen vliegtuigen of auto's meer onder die koepel, alleen nog maar fietsen, elektrische steps en elektrische rollators met zitje voor de bejaarden.
Niemand hoeft meer te werken en alles is gratis. Voor politici is er een speciale sportclub, de z.g. graaiclub incl. met pluche beklede stoelen en graaibak waar zij naar hartenlust in mogen graaien.
Voor de burgers zijn er overal grote schermen geplaatst, waar zij naar keuze kunnen genieten van FC de kampioenen, thuis, familie, met A.I. gemaakte voetbalwedstrijden etc.
Hoe we dat gaan betalen? Simpel, bedenk eens wat we allemaal besparen:
Geen kosten voor gezondheidszorg meer, we leven en wonen immers in de gezondste omgeving en lucht.
Geen uitkeringen meer, want die zijn overbodig omdat alles gratis is.
We besparen op al die voetballers, die nu alleen nog maar virtueel zijn.
Geen ambtenaren meer.
Geen openbaar vervoer meer met die stinkende bussen of treinen die altijd te laat zijn dan wel of niet rijden i.v.m. stakingen.
Geen onderhoud meer aan autowegen. Oh nee, sorry dat was er al niet meer.
Kortom In België leeft iedereen dan gratis, gezond en gelukkig.
De hele wereld zal met open mond naar België kijken en eerbiedig fluisteren: "België flikt het toch maar weer, wat een voorbeeld voor de wereld.
We bouwen een grote licht doorlatende koepel over België en die leggen we vol met zonnepanelen.
Aan de Noordzee, Nederlandse-, Duitse- en Franse grens bouwen we er een sluis in, zodat we alles kunnen invoeren uit landen die vervuilend zijn en wel produceren.
Zelf produceren we niets meer in België.
Geen vliegtuigen of auto's meer onder die koepel, alleen nog maar fietsen, elektrische steps en elektrische rollators met zitje voor de bejaarden.
Niemand hoeft meer te werken en alles is gratis. Voor politici is er een speciale sportclub, de z.g. graaiclub incl. met pluche beklede stoelen en graaibak waar zij naar hartenlust in mogen graaien.
Voor de burgers zijn er overal grote schermen geplaatst, waar zij naar keuze kunnen genieten van FC de kampioenen, thuis, familie, met A.I. gemaakte voetbalwedstrijden etc.
Hoe we dat gaan betalen? Simpel, bedenk eens wat we allemaal besparen:
Geen kosten voor gezondheidszorg meer, we leven en wonen immers in de gezondste omgeving en lucht.
Geen uitkeringen meer, want die zijn overbodig omdat alles gratis is.
We besparen op al die voetballers, die nu alleen nog maar virtueel zijn.
Geen ambtenaren meer.
Geen openbaar vervoer meer met die stinkende bussen of treinen die altijd te laat zijn dan wel of niet rijden i.v.m. stakingen.
Geen onderhoud meer aan autowegen. Oh nee, sorry dat was er al niet meer.
Kortom In België leeft iedereen dan gratis, gezond en gelukkig.
De hele wereld zal met open mond naar België kijken en eerbiedig fluisteren: "België flikt het toch maar weer, wat een voorbeeld voor de wereld.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou het niet weten. Dat lijkt me ook irrelevant.
Correct. Maar het ging er mij niet over of die fabriek er smakelijk uitziet. Eten uit een fabriek wordt hier zoveel mogelijk gemeden. Hier ten huize gaat de voorkeur uit naar:
1) zelf gekweekt (per definitie zonder -cides)
2) wat ruilhandel met andere moestuiniers waarvan ik weet dat ze de -cides schuwen
3) een lokale boer die zijn waren rechtstreeks aan de man brengt
4) als laatste optie pas de supermarkt
Dit ging over fruit en groenten, en gaat niet (meer) op voor vlees. Dit komt bij voorkeur van een lokale beenhouwer waar ik weet dat ik kwaliteit voorgeschoteld krijg.
Allerlei behandelde vleeswaren worden hier tot het minimum beperkt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Welk vlees eet je dan precies? Elke hamburger, elke worst, elke schnitzel, blinde vinken, gemarineerd vlees, alle charcuterie zijn bewerkt. Alleen biefstuk en kalfslapjes dan?CarpeNoctem schreef: ↑30 januari 2024, 10:56 Allerlei behandelde vleeswaren worden hier tot het minimum beperkt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In welke culinaire woestenij leef jij?
Lamskoteletjes, kip & ander gevogelte, wild, konijn, varken ...
Er is zuiver vlees genoeg te krijgen. Maar we zijn hier zeker niet heiliger dan de paus. Schnitzels, blinde vinken, marinades komen ook wel op tafel. Maar met mate. En bereide charcuterie bijna nooit, of het zou een occasionele salami moeten zijn.
En mijn voorkeur gaat eigenlijk naar vis. En dan zit je natuurlijk goed in West-Vlaanderen.
Als we hier zijn (België): veel kip, weinig rood vlees, vis en als het even kan weinig of geen charcuterie (moet ik soms wel op mijn tanden bijten).
Als we in Thailand zijn: vis, kip, veel crab en af en toe varkensvlees. Weinig vet maar spijtig genoeg soms te veel kleef(rijst). Hoe dan ook, mijn buikvet is snel weg aldaar...![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Als we in Thailand zijn: vis, kip, veel crab en af en toe varkensvlees. Weinig vet maar spijtig genoeg soms te veel kleef(rijst). Hoe dan ook, mijn buikvet is snel weg aldaar...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Inderdaad. Ik eet nooit rood vlees. Kip, kalkoen en vis. Charcuterie eet ik ook nooit.CarpeNoctem schreef: ↑30 januari 2024, 11:31In welke culinaire woestenij leef jij?![]()
Er is zuiver vlees genoeg te krijgen. Maar we zijn hier zeker niet heiliger dan de paus. Schnitzels, blinde vinken, marinades komen ook wel op tafel. Maar met mate. En bereide charcuterie bijna nooit, of het zou een occasionele salami moeten zijn.
En mijn voorkeur gaat eigenlijk naar vis. En dan zit je natuurlijk goed in West-Vlaanderen.
Ik moet toegeven dat ik toch veel minder vaak konijn eet dan pakweg een boerenworst.CarpeNoctem schreef: ↑30 januari 2024, 11:31 In welke culinaire woestenij leef jij?![]()
Een dier kun je eenmaal niet opsnijden in enkel zuiver vlees. De "restjes" moet je ook opeten. Dat weggooien zou een enorme verspilling zijn en dat vreet dan weer aan een andere morele parameter. Het "separatorvlees" waarmee hot dogs en curryworsten gemaakt worden zijn overigens niet noodzakelijk ongezonder of slecht.
Vis, zelfs de soort die niet gekweekt wordt, zit ook vol met zware metalen en plastiek. Bovendien is vis niet goedkoop.CarpeNoctem schreef: ↑30 januari 2024, 11:31 En mijn voorkeur gaat eigenlijk naar vis. En dan zit je natuurlijk goed in West-Vlaanderen.
Kip is toch ook bewerkt? Dat wordt geinjecteerd met zoutwater om meer gewicht te krijgen.