Kan je iShares Core S&P 500 UCITS ETF - IE00B5BMR087 (aka CSPX/SXR8) kopen met EUR ?
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Kan je iShares Core S&P 500 UCITS ETF - IE00B5BMR087 (aka CSPX/SXR8) kopen met EUR ?
Met die opmerking over DE GIRO heb je jezelf op de zwarte lijst van lop gezet. Welkom bij de clubBassie schreef: ↑30 januari 2024, 19:23 Dat heet shorting en lenen van beleggers die niet doorhebben dat hun inleg als onderpand dient.
Het is dit wat de vorige crediet crisis veroorzaakt heeft.
Meer aanbieden dan er werkelijk in EIGENDOM is van mensen die aanbieden.
De goedkope brokers zoals DE GIRO doen dit en je kan er niets tegen doen.
Als zo'n broker niet meer kan voldoen dan gaat de broker over de kop en ben je je geld kwijt.
Dat is de manier waarop ze 'goedkoop' handelen voor je, maar tegelijk loop je een enorm risico.
Blijf weg bij deze brokers, betaal liever iets meer aan kosten.
Ik snap nog steeds niet dat de beurs dit toelaat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Kan je iShares Core S&P 500 UCITS ETF - IE00B5BMR087 (aka CSPX/SXR8) kopen met EUR ?
Misschien kan je zelf ook eens de moeite doen om te proberen begrijpen wat lop eigenlijk bedoelt en dat dan op een andere en juistere manier te verwoorden.
Edit: en ja, lop is koppig en wil precies niet toegeven als hij er eens naast zat, maar probeer eens te de-escaleren ipv te escaleren ...
-
- Verbannen Gebruiker
B7H4long, ignition, jijzelf, ikzelf hebben het al tientallen keren uitgelegd.EarthNvstr1 schreef: ↑30 januari 2024, 19:30Misschien kan e zelf ook eens de moeite doen om te proberen begrijpen wat lop bedoelt en het op een andere manier te verwoorden.
Lop leest het zelfs niet omdat het botst met zijn idee van een ETF. Namelijk "een gewoon open fonds waar jouw geld in het fonds komt om er dan aandelen mee te kopen".
Dat hij daar bij blijft, kan mij niet schelen. Hij maakt zich steeds belachelijker.
Maar dat hij de hele tijd op iedereen zit te schelden, de hele tijd leugens over mij vertelt, ... laat ik niet gebeuren.
Als hij mij niet meer betrekt, ga ik niet meer reageren.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 30 januari 2024, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
LOL IWDA doet dit ook wat is het verschilhuisjetuintjefiets schreef: ↑30 januari 2024, 19:29Met die opmerking over DE GIRO heb je jezelf op de zwarte lijst van lop gezet. Welkom bij de clubBassie schreef: ↑30 januari 2024, 19:23 Dat heet shorting en lenen van beleggers die niet doorhebben dat hun inleg als onderpand dient.
Het is dit wat de vorige crediet crisis veroorzaakt heeft.
Meer aanbieden dan er werkelijk in EIGENDOM is van mensen die aanbieden.
De goedkope brokers zoals DE GIRO doen dit en je kan er niets tegen doen.
Als zo'n broker niet meer kan voldoen dan gaat de broker over de kop en ben je je geld kwijt.
Dat is de manier waarop ze 'goedkoop' handelen voor je, maar tegelijk loop je een enorm risico.
Blijf weg bij deze brokers, betaal liever iets meer aan kosten.
Ik snap nog steeds niet dat de beurs dit toelaat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vortex zou dit ook als een leugen kunnen zien. En daarbinnen lop ook.huisjetuintjefiets schreef: ↑30 januari 2024, 19:27 Vortex weet heel goed dat lop nog altijd ETFs niet snapt.
Ooit bedacht dat lop het ondertussen wel snapt, maar het gewoon leuk vindt om jou verder te jennen en dat Vortex dat door heeft ?
Edit: en dan komt Bassie ook nog meespelen ...
-
- Verbannen Gebruiker
Vortex is veel te slim en kent de materie veel te goed . Lop zie ik niet zo goed toneelspelen. Het is eerder omgekeerd: lop voelt zich gesterkt door Vortex, niet wetend dat Vortex een spelletje speelt.EarthNvstr1 schreef: ↑30 januari 2024, 19:58 Ooit bedacht dat lop het ondertussen wel snapt, maar het gewoon leuk vindt om jou verder te jennen en dat Vortex dat door heeft ?
Bassie: fantastische kerel
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 30 januari 2024, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Denk dat jij niet hoe snapt wat je zelf zegt en hoe creation/redemption echt werkt .huisjetuintjefiets schreef: ↑30 januari 2024, 19:11Dat heb ik hier al vanmorgen uitgelegd.vortex schreef: ↑30 januari 2024, 18:53
En dat maakt natuurlijk dat die 250.000 aangekochte ETF aandelen van tuinhuisje niet noodzakelijk van een andere ETF aandeelhouder komen (zoals dat bij zijn Apple voorbeeld wel het geval is), een deel ervan kunnen nieuw gecreëerde stukken zijn. Lop heeft met andere woorden alweer gelijk
Maar net zoals lop negeer je alles dat niet in jouw kraam past.
Het gaat over uitgevoerde orders, niet over alle orders die zijn ingegeven.
Orders zijn er niet alleen tussen beleggers. Market makers zorgen voor aanbod aan koop- en verkoopkant. Voor ETFs die heel veel verhandeld worden: met een kleine spread.
Dit is bijvoorbeeld de huidige spread op de beurs van Londen voor IWDA (dollar genoteerd):
Bid / Offer: 92.77 / 92.78
ISIN: IE00B4L5Y983 (**)
Euronext in euro genoteerd:
85,60 - 85,615
ISIN: IE00B4L5Y983 (**)
Indien er een onevenwicht is, dan komt het creation/redemption (*) mechanisme in werking. Dat zorgt ervoor dat de koers steeds (binnen bepaalde zeer kleine grenzen) de NAV benadert.
Enkel als de markt heel felle schommelingen maakt, kan dat evenwicht verstoord zijn.
(*) Dit is hier door anderen al in detail beschreven, en kan ook op internet gevonden worden. Kort uitgelegd: Authorized Participants kunnen extra ETF units in de markt gooien, of uit de markt halen, door blokken aandelen (die de ETF samenstelling volgen) tegen ETF units om te wisselen bij de uitgever van de ETF.
(**) Ze hebben dus dezelfde ISIN code. Het is hetzelfde instrument. Het is dus niet zoals lop beweert: "als ze in verschillende munten noteren, hebben ze een andere ISIN code".
En uitzonderlijk is dit niet het gebeurd dagelijks en heeft niks te maken met felle marktschommelingen zoals jij zegt !
Het is gewoon vraag en aanbod .
Op termijn hopen alle uitgevers om meer kapitaal aan te trekken om de winst te stimuleren .
Bij een bedrijf gebeurd dit niet tenzij er een nieuwe uitgifte is maar bij een ETF is dit dagelijkse kost .
Je begint hier steeds meer mensen te beledigen en je ziet werkelijk niet in dat je fout bent .
Er worden dagelijks aandelen bijgekocht en verkocht bij een ETF .
Je kunt dit niet ontkennen
Het zou kunnen dat vortex en ik gelijk hebben ook .huisjetuintjefiets schreef: ↑30 januari 2024, 20:05Vortex is veel te slim en kent de materie veel te goed . Het is eerder omgekeerd: lop voelt zich gesterkt door Vortex.EarthNvstr1 schreef: ↑30 januari 2024, 19:58 Ooit bedacht dat lop het ondertussen wel snapt, maar het gewoon leuk vindt om jou verder te jennen en dat Vortex dat door heeft ?
Bassie: fantastische kerel
Je snapt het gewoonweg zelf niet
Wat een speeltuin hier.. het is echt erg om leerrijke inhoudelijke debatten te lezen van personen die ineens kunnen veranderen in kleine kinderen die steeds hun gelijk willen halen. De vraag is duidelijk en er is maar 1 antwoord mogelijk. Ja of nee. Stop met heel die kinderachtige discussies. Jezus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zoals Vortex zei: hij weet het niet goed te verwoorden (of zoiets in die zin)
Er worden aandelen van de ETF gekocht en verkocht op de beurs.
Er worden aandelen van de onderliggende assets van een ETF gekocht en verkocht (in het kader van het creation/redemption process).
Wat lop exact bedoelt met "er worden aandelen bijgekocht en verkocht bij een ETF", is mij niet duidelijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben gewoon aan het oefenen in het kader van mijn cursus diplomatie.bryanv schreef: ↑30 januari 2024, 20:12 Wat een speeltuin hier.. het is echt erg om leerrijke inhoudelijke debatten te lezen van personen die ineens kunnen veranderen in kleine kinderen die steeds hun gelijk willen halen. De vraag is duidelijk en er is maar 1 antwoord mogelijk. Ja of nee. Stop met heel die kinderachtige discussies. Jezus.
Misschien kan je je duidelijk uitspreken of het dan ja of nee is ?
(maar ik denk dat we al lang voorbij die vraag zijn hoor, ik kan mij echter altijd vergissen)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, het is hier echt triest. Ik ben hier effe actief geweest op het forum, maar lees nu nog amper mee. Altijd dat gekibbel... en posten durf ik nog amper. Zodra ik iets post, word ik afgebroken door een of andere betweter.bryanv schreef: ↑30 januari 2024, 20:12 Wat een speeltuin hier.. het is echt erg om leerrijke inhoudelijke debatten te lezen van personen die ineens kunnen veranderen in kleine kinderen die steeds hun gelijk willen halen. De vraag is duidelijk en er is maar 1 antwoord mogelijk. Ja of nee. Stop met heel die kinderachtige discussies. Jezus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zou je je daar door laten tegenhouden ?!?Orakel van Brakel schreef: ↑30 januari 2024, 20:44 Ja, het is hier echt triest. Ik ben hier effe actief geweest op het forum, maar lees nu nog amper mee. Altijd dat gekibbel... en posten durf ik nog amper. Zodra ik iets post, word ik afgebroken door een of andere betweter.
Denk je dat iedereen die meeleest zomaar denkt dat de betweter gelijk heeft of zo ?
Een eft deelbewijs is GEEN aandeel maar een deelbewijs van een groep aandelen .EarthNvstr1 schreef: ↑30 januari 2024, 20:16Zoals Vortex zei: hij weet het niet goed te verwoorden (of zoiets in die zin)
Er worden aandelen van de ETF gekocht en verkocht op de beurs.
Er worden aandelen van de onderliggende assets van een ETF gekocht en verkocht (in het kader van het creation/redemption process).
Wat lop exact bedoelt met "er worden aandelen bijgekocht en verkocht bij een ETF", is mij niet duidelijk.
Ze worden verhandeld als aandelen maar dat zijn ze niet .
Denk dat iedereen dit wel weet .
Of toch zou moeten weten als je zich moeit in een discussie .
Dit is gewoonweg een feit .
Een aandeel is een eigendomsbewijs
Een EFT is slecht de waarde van het onderliggende maar het heeft je geen rechten !
Dus weet niet wat daar kan aan mis begrepen worden tenzij je echt niks kent van deze materie .
Wat blijkbaar het geval is .
Lop, wanneer ga je eens stoppen met dat riedeltje?
- "Het is duidelijk dat ..."
- "Jullie zien het niet."
- "Jullie snappen het niet."
- "Ik heb gelijk."