Peiling federale verkiezingen 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Waarom? PVDA zou liefts zoveel mogelijk herfederaliseren, terug naar de wafelijzerpolitiek van Belgique à papa. Willen alle PVDA-kiezers dat?
Zo kun je alle programmapunten in een poll meenemen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 31 januari 2024, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dan moet je er wel nog LEEG opschrijven .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan ben ik blij voor jou dat jij nog een partij gevonden hebt waar je echt in kan geloven.EarthNvstr1 schreef: ↑31 januari 2024, 12:31Ik vind dat niet. En mijn stem is gewoon een positieve stem.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
De peilingen ivm deze vraag geven uiteenlopende resultaten.
In 2020:
https://www.knack.be/nieuws/het-verkiez ... tellingen/
Na vijf jaar communautaire stilstand pleit 16 procent van de kiezers voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dat is amper 1 procentpunt meer dan in 2014. Van de N-VA kiezers is een kwart voor een onafhankelijk Vlaanderen, bij Vlaams Belang is dat een op de drie. Voor beide partijen betekent dat 7 procentpunt minder dan vijf jaar geleden.
22 procent van de kiezers wil opnieuw een unitair België, een groei van 3 procentpunt. Opmerkelijk: 12 procent van de N-VA-stemmers is voor een unitair België, bij Vlaams Belang is dat zelfs 22 procent en dat is meer dan bij de CD&V.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 31 januari 2024, 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
De lat hoog leggen is sowieso geen optie.
Je zou ook moeten kunnen herfederaliseren zonder wafelijzerpolitiek. Het is niet verboden om iets te leren uit her verleden.CarpeNoctem schreef: ↑31 januari 2024, 12:12 Waarom? PVDA zou liefts zoveel mogelijk herfederaliseren, terug naar de wafelijzerpolitiek van Belgique à papa. Willen alle PVDA-kiezers dat?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik begreep ook al niet goed waarom herfederaliseren automatisch het opnieuw integreren de ridicule wafelijzerpolitiek zou betekenen.Destereir schreef: ↑31 januari 2024, 13:09Je zou ook moeten kunnen herfederaliseren zonder wafelijzerpolitiek. Het is niet verboden om iets te leren uit her verleden.CarpeNoctem schreef: ↑31 januari 2024, 12:12 Waarom? PVDA zou liefts zoveel mogelijk herfederaliseren, terug naar de wafelijzerpolitiek van Belgique à papa. Willen alle PVDA-kiezers dat?
Zo kan je altijd alles blijven weerleggen als het niet is wat men wilt horen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Allemaal juist, maar het is niet enkel die wafelijzerpolitiek hé.
Het gaat er dan om dat België volledig 1 land wordt zoals bv. Nederland. (qua structuur, niet qua beleid), dus geen taalgrens, geen alarmbelprocedures, enz ...
Ik weet geen enkele partij met een serieus en haalbaar voorstel in die zin.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je leeft nog niet lang in België?
Vlaamse onafhankelijkheid staat in het programma van beide. Waarom zou je dit ene punt wel meenemen in een peiling, en al de rest van de andere programmapunten niet?
En voorlopig lijken de resultaten in grote lijnen overeen te komen met de peilingen van de MSM ...
We wachten ook nog altijd (al een jaar of 10 ? ) op een voorstel voor Brussel van die ene partij die het land wil splitsen.EarthNvstr1 schreef: ↑31 januari 2024, 13:29 Allemaal juist, maar het is niet enkel die wafelijzerpolitiek hé.
Het gaat er dan om dat België volledig 1 land wordt zoals bv. Nederland. (qua structuur, niet qua beleid), dus geen taalgrens, geen alarmbelprocedures, enz ...
Ik weet geen enkele partij met een serieus en haalbaar voorstel in die zin.
Buiten "de Franstaligen mogen het hebben" , hebben we nog geen enkel voorstel gehoord.
En dat ene voorstel dat we, geformuleerd in 10 seconden, wel gehoord hebben trekt eigenlijk op niks.
Jambon zal er achter zitten.. Die is nogal van de simplistische voorstellingen. Als je plastron maar recht zit.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Nope, voor mijn part schaffen ze de deelgemeenschappen af en zijn we terug enkel federaal bezig. Als we aan het zinken zijn, is het voor het groot deel door het gebrek aan onkunde van onze huidige postjes pak- excuseer politiekers. Vandaag doen ze niet mee want ze zijn niet voor die ene postje gekozen, morgen dankzij het juiste beentje toch nog aan boord. En opeens zijn ze de meest ervaren persoon op die post.
Of witte konijnen die nergens op een lijst stonden binnentrekken, die de budget van zorg leegzuigen met studies van de studies en nog andere circus.
Ik stem niet VB omdat ze nog teveel racistische neigingen hebben (don't shoot the messenger). Maar ergens verwacht ik terug een minestrone van 7 verliezende partijen met net genoeg stemmen om een meerderheid te vormen. Mijn vertrouwen in de politiek is ver beneden 0.
edit: leesbaarheid verbeteren.