Rijden met EV vs ICE
Re: Klimaathysterie
Niet relevant, Brembos. Geen enkele Tesla model 3 is 7 jaar oud. Ik kan ook een artikel opzoeken waar een Tesal model 3 na 20k kilometer nieuwe batterijen nodig heeft. Maar daar gaat het dus niet om. We willen een echte, correcte test op 7 jaar tijd.
Re: Klimaathysterie
Mijne Tesla? Een verbruiksbesparing van €3150 op 7 jaar is voor mij helaas niet voldoende om de meerprijs van een EV te compenseren, daar mogen gerust nog wat bijkomende pro argumenten aan toegevoegd wordenTrivium schreef: ↑31 januari 2024, 19:53Mijn wagen op lpg. 8l/100 km x 0.680 = € 5.44.
De kw/h prijs die jij opgeeft is trouwens niet realistisch wanneer je op de autosnelweg aan een laadpaal moet laden.
En zoals pukkie terecht opmerkt is de kost om 7 jaar te rijden meer dan alleen de brandstof die je erin kapt.
En praktische radius van uwe Tesla y 287 km
Re: Klimaathysterie
En gij gelooft dat dat de eerste batterij nog was?
Re: Klimaathysterie
Een uitzondering door T-Salade bewerkt. Herverkoopwaarde: 0.0€; zelfs recycleren lukt niet met dit gedrocht. Wie koopt deze brol na 1000km? NIEMAND die goed bij verstand is, koopt een "tweedehands" EV. Tenzij natuurlijk een groene "instapper".
Re: Klimaathysterie
En wat kost de omnium verzekering per jaar?vortex schreef: ↑31 januari 2024, 20:17Mijne Tesla? Een verbruiksbesparing van €3150 op 7 jaar is voor mij helaas niet voldoende om de meerprijs van een EV te compenseren, daar mogen gerust nog wat bijkomende pro argumenten aan toegevoegd wordenTrivium schreef: ↑31 januari 2024, 19:53
Mijn wagen op lpg. 8l/100 km x 0.680 = € 5.44.
De kw/h prijs die jij opgeeft is trouwens niet realistisch wanneer je op de autosnelweg aan een laadpaal moet laden.
En zoals pukkie terecht opmerkt is de kost om 7 jaar te rijden meer dan alleen de brandstof die je erin kapt.
En praktische radius van uwe Tesla y 287 km
Goedkoper een goede oldtimer rijden privé.
Re: Klimaathysterie
Heb je die zelf gelezen en begrepen of wens je nadere uitleg?Brembos schreef: ↑31 januari 2024, 20:25 https://cars.usnews.com/cars-trucks/adv ... -batteries
https://shrinkthatfootprint.com/what-is ... tery-life/
Re: Klimaathysterie
Ik vrees het tweede …Sammy2 schreef: ↑31 januari 2024, 20:56Heb je die zelf gelezen en begrepen of wens je nadere uitleg?Brembos schreef: ↑31 januari 2024, 20:25 https://cars.usnews.com/cars-trucks/adv ... -batteries
https://shrinkthatfootprint.com/what-is ... tery-life/
Re: Klimaathysterie
Waarom zou ik je schorsen? We zitten op Spaargids, reken het zelf gewoon dan maar eens uit. Ik kon het ook pas geloven na een berekening van mijn persoonlijke situatie. Let wel: ik doe genoeg km's per jaar om het eruit te halen momenteel. Doe je weinig km's dan moet je er idd nog niet aan beginnen.Sammy2 schreef: ↑31 januari 2024, 17:46 Met alle respect, maar dit is onzin. Sorry, je kan mij weer "schorsen". Maar een EV als particulier, en dan nog zelfbetalend, is een illusie. Alleen al de "staatsbonus" die je ontvangt, is niet te onderschatten bij de aankoop. Onderhoud goedkoper? Herverkoopwaarde? Leasing? Financiering?
Welke wagen rijd jij?
Ik geef je wel 1 tip bij de berekening: neem geen klassiek merk, maar een nieuw merk.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Klimaathysterie
Tuurlijk, want er zijn al genoeg studies die spreken over 500.000 km dat een batterij met gemak mee zal gaan. En dat is dan nog met lithium batterijen, de nieuwste generatie batterijen zullen nog betrouwbaarder worden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Klimaathysterie
Je kan nog zoveel honing om mijn baard smeren; ik geloof je nooit. Hoeveel of hoe weinig km je ook maalt. Een EV kan NOOIT goedkoper zijn dan een diesel. Geef mij een EV cadeau; dan wil ik wel mijn eigen ervaringen maken. Deal?Vaganzza schreef: ↑31 januari 2024, 22:13Waarom zou ik je schorsen? We zitten op Spaargids, reken het zelf gewoon dan maar eens uit. Ik kon het ook pas geloven na een berekening van mijn persoonlijke situatie. Let wel: ik doe genoeg km's per jaar om het eruit te halen momenteel. Doe je weinig km's dan moet je er idd nog niet aan beginnen.Sammy2 schreef: ↑31 januari 2024, 17:46 Met alle respect, maar dit is onzin. Sorry, je kan mij weer "schorsen". Maar een EV als particulier, en dan nog zelfbetalend, is een illusie. Alleen al de "staatsbonus" die je ontvangt, is niet te onderschatten bij de aankoop. Onderhoud goedkoper? Herverkoopwaarde? Leasing? Financiering?
Welke wagen rijd jij?
Ik geef je wel 1 tip bij de berekening: neem geen klassiek merk, maar een nieuw merk.
-
- Full Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 17 jan 2023
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
"Studies" en "praktijk" is een groot verschil.
Wij hebben al een paar elektrische fietsen gehad, oké geen auto's maar ik neem aan dat de batterijen uiteindelijk eenzelfde werkwijze hebben (?), awel na zo'n 8000 km. beginnen die batterijen te tonen dat ze al niet veel meer waard zijn ... een fiets is dan nog eens zoveel lichter dan een auto en zal dus minder belastend zijn op de batterij ... mocht het niet zijn dat je minder zweet met een elektrische fiets het zou de investering niet waard zijn ... dat van dat zweet geldt alvast niet als argument voor een elektrische auto.
Vroeg of laat zal "hogerhand" toch wel gaan beseffen dat het verplicht pushen naar die elektrische auto's toch niet dat is, zie maar de hele story met de digitale meters, ze beginnen ook al te zien dat het niet alles is.
Re: Klimaathysterie
Ik lach mij kriek. Een batterij!!! die 500.000 km "zou kunnen" meegaan? Geloof je dit nu echt? Een gewone 12v auto-accu gaat max 5 jaar mee; ogeacht het km-aantal. En jouw super-bat gaat 7J mee en meer dan 500Duizend km? Tjonge, tjonge... Die autos zijn "schroot"... probeer deze eens aan een schroothandelaar te verkopen; die zal jou een factuur bezorgen: "ZEER GEVAARLIJK AFVAL".
Re: Klimaathysterie
Ik ben blij voor jou dat je dit allemaal gelooft. Misschien heb je binnen 10 jaar en een massa herstellingskosten een ander idee. Hopelijk kom je dit hier dan ook posten want het is een beetje hetzelfde als met aandelen. Men komt hoera verhaaltjes posten maar slechts een minderheid post de verliezen.
De batterij van mijn elektrische fiets met 7000 km heeft nog de helft van zijn originele capaciteit over. Een electrische auto zal wel wat beter doen maar sowieso degenereert je batterij, je moet toch geen professor zijn om dat te beseffen.
In Duitsland beginnen de ogen toch al open te gaan en is de verkoop in elkaar gestort na het afschaffen van de subsidies.
Hier moeten ze ook al subsidies geven en verkeersbelasting afschaffen anders raken ze die auto's particulieren aan de straatstenen niet kwijt.
Veel succes met uw EV.