Starten met beleggen: welke boeken zijn aan te raden?
TIP
Re: Starten met beleggen: welke boeken zijn aan te raden?
dat is voor het geval je zou beginnen twijfelen, voor de confirmation bias te voedenEarthNvstr1 schreef: ↑30 januari 2024, 21:20
Is dat echt de moeite om daarvoor uit mijn hangmat te komen ?
Als het zo moeilijk is dat er een boek voor nodig is, laat het dan maar.
Heb het eens doorgelezen, interessant voor de beginner maar het meeste staat hier al op het forum.Converse schreef: ↑30 januari 2024, 21:14Lijkt me wel een interessant boek! Een aanrader?Gudrun schreef: ↑30 januari 2024, 09:39 De Hangmatbelegger is hier precies nog niet geopperd? https://www.standaardboekhandel.be/p/de ... 9401491402
Gewoon even in de bib gaan halen.
Er zijn geen boeken die je het leren. Ook is er niemand hier op het forum die de kennis in pacht heeft.
Als je niks verstaat van boekhouden, dan laat je beter je bank een fonds voor je beheren, brengt minder op maar is wel veiliger.
Ga anders proefbeleggen voor een jaar, zie wat je er zonder geld van bakt.
Want geld verliezen op de beurs is net zo makkelijk als geld vedienen, al verliezen de meeste mensen, domweg omdat ze niet weten wat ze doen en maar wat kopen.
Neen ik heb de wijsheid niet...maar verdien wel, al moet ik soms 5 jaar of meer wachten tot er rendement is, soms maar 1 maand of minder.
Je kan beter een cursus boekhouden gaan doen, zodat je weet wat de cijfers betekenen
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik zoek nog iemand om wat cash te beheren, misschien toch eens bij jou ten rade komen als je het allemaal zo goed weet.
Wacht, je hebt iemand gevonden die het niet beter doet dan jou?
Serieus?
dat geloof ik niet, daar wil ik wel bewijzen van zien... Als Argenta vorig jaar een negatief rendement haalde zoals jij(zonder goed rendement in jaren ervoor), zouden ze geen enkele klant meer hebben.
Hoeveel geld handel jij? Ik zit rond de 1 miljoen.Aerolla schreef: ↑1 februari 2024, 19:59 Wacht, je hebt iemand gevonden die het niet beter doet dan jou?
Serieus?
dat geloof ik niet, daar wil ik wel bewijzen van zien... Als Argenta vorig jaar een negatief rendement haalde zoals jij(zonder goed rendement in jaren ervoor), zouden ze geen enkele klant meer hebben.
1 dagje handelen.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Bassie op 1 februari 2024, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Bas.
Je zegt inderdaad dat je het niet weet maar schrijft toch dat de PRO's het niet beter doen dan jou, vandaar dat ik bij jou ten rade wil komen hé.
Waar bijna iedereen hier op het forum het over eens is, ga NOOIT naar je bank.
Zowat het slechtste advies wat je kan geven, laat staan naar Argenta met hun duur betaalde fondsen die dan nog ondermaats presteren.
Een collega betaalt jaarlijks een dikke €5000 om zijn fondsenportefeuille van een €300.000 bij Argenta te laten beheren.
Karine, in Bassie zijn geval is ga naar een bank ECHT wel een goed advieskarine schreef: ↑1 februari 2024, 20:14
Je zegt inderdaad dat je het niet weet maar schrijft toch dat de PRO's het niet beter doen dan jou, vandaar dat ik bij jou ten rade wil komen hé.
Zowat het slechtste advies wat je kan geven, laat staan naar Argenta met hun duur betaalde fondsen die dan nog ondermaats presteren.
Een collega betaalt jaarlijks een dikke €5000 om zijn fondsenportefeuille van een €300.000 bij Argenta te laten beheren.
En er zijn mensen gebaat bij bankfondsen, niet veel, maar dit is zo'n geval...
Ik heb 100000 bij Argenta staan en betaal dat niet, iemand is je bullshit aan het vertellen. Argenta rekent niets, buiten wat handels bedragen, maar beheer is 0,0.karine schreef: ↑1 februari 2024, 20:14Je zegt inderdaad dat je het niet weet maar schrijft toch dat de PRO's het niet beter doen dan jou, vandaar dat ik bij jou ten rade wil komen hé.
De fondsen ZELF kosten geld, dat kost een EFT ook, geen verschil. Maar 5000 euro is onzin, zeker niet op 300000 euro. Of je collega is dom, dan wel liegt die.
Ik doe mijn ding bij Bolero. De kosten zijn redelijk en je weet wat je verdient bij verkoop. Ik heb bij ABN-AMRO-private-banking gezeten.....dan knal je pas echt achterover wat kosten zijn
Groeten Bas.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk rekent Argenta niets, doet toch geen enkele bank. Enkel vragen ze 1,75% beheerskosten voor hun fondsen.
€300.000, 1,75% kosten, €5250 jaarlijkse kost.
€300.000, 1,75% kosten, €5250 jaarlijkse kost.
Hoeveel beleg jij?
Dit is enkel Bolero......nu jij...
Dit is enkel Bolero......nu jij...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Bas.
Op de speelplaats in het derde studiejaar had ik ook dergelijke gesprekken. Maar, dat je het maar weet, mijn papa is baas van al de banken.