Rijden met EV vs ICE
Re: Klimaathysterie
Inderdaad, we kunnen indien nodig massa's filmpjes van brandende Tesla's posten. Of EV's die 24u in 20.000 liter water moeten ondergedompeld worden om ze geblust te krijgen. Erg milieuvriendelijk allemaal. En was er ook eens geen schip met EV's die dagenlang bleef branden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rand%20uit.
Tesla antwoordde niet op vragen. Hoe zou dat nu komen
Hahaha ik lach mij hier echt een kriek. Het is duidelijk dat er hier velen zitten die gewoon bij de club zitten, zoals ik al zei, van de HLN comments: "elektrisch rijden doe ik wel op de kermis"
De techniek van de batterij van een EV is helemaal niet vergelijkbaar met de gewone 12V batterij of met die van een elektrische fiets. Als je dit gewoon al verkondigt, zegt dit genoeg over hoeveel je eigen fantasieën voor waarheid aanneemt.
Hier een YT filmpje over de praktijk van een Duitser met een 10 jaar oude Tesla met bijna 2 miljoen km: https://www.youtube.com/watch?v=0gMwjvdrfaQ&t=791s
Die man heeft om de 500.000 km de batterij vervangen en dan moet je weten dat de batterijen van vandaag niet meer die van 10 jaar geleden zijn.
Waarom EV goedkoper in gebruik is? Sowieso omdat deze auto's qua techniek veel simpeler zijn dan een ICE wagen. Elektrische motoren (eender welke) zijn eigenlijk bijna niet kapot te krijgen. Een motor van een ICE wagen is heel complex en bovendien moet je daar veel meer onderhoud aan doen (bv olie inspectie). Die jaarlijkse kosten van een ICE wagen liggen veel hoger en ja o.a. daarmee zal je de hogere aankoopprijs van een EV op termijn zeker inhalen. Om nog maar te zwijgen dat, ook bij elke ICE wagen die ik gehad heb, de kosten met de jaren alleen maar stijgen. De toekomst zal het met zekerheid zeggen, maar ik geloof er idd wel in dat een EV minder zal kosten op 10 jaar of meer.
Maar goed, ik ben hier zeker niet om jullie te overtuigen. Echter pertinente onwaarheden en foute vergelijkingen laat ik niet zomaar staan. Weet wel dat iedereen hier vroeg of laat toch de stap zal moeten zetten en dat dit de grootste verandering ooit is in de automarkt.
De techniek van de batterij van een EV is helemaal niet vergelijkbaar met de gewone 12V batterij of met die van een elektrische fiets. Als je dit gewoon al verkondigt, zegt dit genoeg over hoeveel je eigen fantasieën voor waarheid aanneemt.
Hier een YT filmpje over de praktijk van een Duitser met een 10 jaar oude Tesla met bijna 2 miljoen km: https://www.youtube.com/watch?v=0gMwjvdrfaQ&t=791s
Die man heeft om de 500.000 km de batterij vervangen en dan moet je weten dat de batterijen van vandaag niet meer die van 10 jaar geleden zijn.
Waarom EV goedkoper in gebruik is? Sowieso omdat deze auto's qua techniek veel simpeler zijn dan een ICE wagen. Elektrische motoren (eender welke) zijn eigenlijk bijna niet kapot te krijgen. Een motor van een ICE wagen is heel complex en bovendien moet je daar veel meer onderhoud aan doen (bv olie inspectie). Die jaarlijkse kosten van een ICE wagen liggen veel hoger en ja o.a. daarmee zal je de hogere aankoopprijs van een EV op termijn zeker inhalen. Om nog maar te zwijgen dat, ook bij elke ICE wagen die ik gehad heb, de kosten met de jaren alleen maar stijgen. De toekomst zal het met zekerheid zeggen, maar ik geloof er idd wel in dat een EV minder zal kosten op 10 jaar of meer.
Maar goed, ik ben hier zeker niet om jullie te overtuigen. Echter pertinente onwaarheden en foute vergelijkingen laat ik niet zomaar staan. Weet wel dat iedereen hier vroeg of laat toch de stap zal moeten zetten en dat dit de grootste verandering ooit is in de automarkt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
En ICE wagens branden niet?Trivium schreef: ↑1 februari 2024, 07:41 Inderdaad, we kunnen indien nodig massa's filmpjes van brandende Tesla's posten. Of EV's die 24u in 20.000 liter water moeten ondergedompeld worden om ze geblust te krijgen. Erg milieuvriendelijk allemaal. En was er ook eens geen schip met EV's die dagenlang bleef branden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rand%20uit.
Tesla antwoordde niet op vragen. Hoe zou dat nu komen
Remember de boot voor Nederland vorig jaar... Die brand is niet gestart door een EV, want die reden er allemaal grotendeels af. Probleem is wel dat wanneer zo'n EV brand, het blussen heel moeilijk is. Dat klopt wel.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net eens opgezocht hoe die Spring er uit ziet. Ik zou er mee toekomen qua model. Enkel nog een 1.2l benzine er in ipv de electro motor. En ik zou er content mee zijn.
Zoals ik al zei, afspraak binnen 10 jaar of minder. Hopelijk ben je dan zo eerlijk om ook je negatieve ervaringen te posten zoals dure herstellingen e.d. en niet alleen hoera verhaaltjes te vertellen.
Een mod met haar op zijn tanden, meer van dit !
Neem ineens een kijkje bij Fondsen en Aandelen, die sub is onleesbaar geworden door een handvol clowns.
-
- Hero Member
- Contacteer:
10j geleden kregen we een eco bonus bij aankoop diesel
Vandaag een bonus bij aankoop elektrische auto.
Binnen 10j zal het missch weer iets anders zijn.
Vandaag een bonus bij aankoop elektrische auto.
Binnen 10j zal het missch weer iets anders zijn.
Waterstof; dan tanken wij uit de waterkraan
Jaja, dat is het gekende verkoopspraatje dat op het eerste gezicht erg logisch lijkt, de praktijk leert echter iets anders. En nog dichter bij de realiteit een grote lease firma die EV's dumpt omdat het onderhoud te duur is en er grote ongerustheid is over de inruilwaarde.Vaganzza schreef: ↑1 februari 2024, 07:50 Waarom EV goedkoper in gebruik is? Sowieso omdat deze auto's qua techniek veel simpeler zijn dan een ICE wagen. Elektrische motoren (eender welke) zijn eigenlijk bijna niet kapot te krijgen. Een motor van een ICE wagen is heel complex en bovendien moet je daar veel meer onderhoud aan doen (bv olie inspectie). Die jaarlijkse kosten van een ICE wagen liggen veel hoger en ja o.a. daarmee zal je de hogere aankoopprijs van een EV op termijn zeker inhalen.
Qua comfort, rij prestaties en batterij levensduur hoef ik niet overtuigd te worden, op punt van cost of ownership ben ik nog lang niet overtuigd, de besparing op verbruik is in mijn geval €3150 op 7 jaar, (€0,30/kWh thuisladen) en dat volstaat in de verste verte niet om de meerprijs te compenseren.
Tesla Y 23,1kWh/100km, kost €7/100km
ICE: 6l/km kost €10/100km
Besparing op verbruik: €0,03/km * 15.000km/jaar * 7jaar = €3150
Eigenlijk zouden ze de rijders met een EV moeten betalen per km die ze afleggen, dit om de dienst die ze aan de samenleving leveren, al was het alleen maar om de betere luchtkwaliteit in de steden en daarbuiten.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
En dan maar neuten over "nog meer subsidies voor de rijken"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind dat ze die zouden extra moeten doen betalen voor de schade aan het wegdek. En dit terwijl ze zorgen voor een slechtere luchtkwaliteit in de omgeving van Tinne's gascentrales, en ook ter plaatse door de extra rubberpartikels.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell