Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
Keytrade schrijft het zelf op hun website, onder FAQ > Bankieren > Payconiq by Bancontact
Tip: betaal peer-to-peer via de lijst van rekeningen/contacten. (Geld overschrijven tussen vrienden via een QR-code is niet mogelijk met uw bankkaart bij Keytrade Bank.)
Alles zou dus moeten werken, behalve P2P betalingen met qr-codes. Zeer vervelend, ze wekken niet de indruk eraan te willen werken.
Keytrade VISA credit heeft inderdaad laagste wisselmarge (Belfius zit aan 1,5%). Een alternatief is Bonsai (Belgisch). Zij maken een virtuele mastercard aan, die je overigens kan toevoegen in Apple Pay. Bonsai rekent geen kosten aan voor betalingen in andere munt, ten minste als je in de lokale munt betaalt op de betaalterminal (dus nooit in Euro, aangezien de wisselkoers hierbij nooit voordelig is). Enige wat je moet doen is je bankrekening koppelen aan Bonsai. Bedrag gaat dan binnen 2-3 dagen van je zichtrekening en komt mijns inziens dus wel in aanmerking voor 5 cent/transactie.Ayhrual schreef: ↑2 oktober 2023, 08:58 Met VISA betalen is gratis in UK (wisselcommissie niet bijgerekend).
BUITEN DE EURO-ZONE
Elektronische betalingen
• met debetkaart € 2 + 0,40% van het opgenomen bedrag + 1,40% wisselcommissie
• met kredietkaart 1,40% wisselcommissie
Opname aan geldautomaat (ATM)*
• met debetkaart € 2 + 0,40% van het opgenomen bedrag + 1,40% wisselcommissie
• met kredietkaart €2 + 0,40% van het opgenomen bedrag + 1,40% wisselcommissie
Bonsai is niet 100% transparant over de wisselkoersopslag. Op de website vind je niets terug over kosten, maar in een email die ik een tijd geleden zag passeren stond 1%.
Voorts: vermits transacties via Bonsai als domiciliëring worden verrekend, moet je voor de 5 cent bonus bij Keytrade rekening houden met het feit dat er per dag slechts één transactie naar een rekeningnummer in aanmerking wordt genomen. Dus bij 5 betalingen die resulteren in 5 SDD opdrachten die op 1 dag worden geïnd, wordt er één keer 5 cent toegekend.
Overigens vind ik wel dat door deze werkwijze, en dan vooral de zeer lange mededelingstekst die iedere keer wordt meegestuurd, het totaal onoverzichtelijk wordt om betaling op te volgen in de app. Geef mij dan liever de koppeling met Curve, waarbij de extra vermelding beperkt blijft tot "CRV*". Geen 5 cent bonus uiteraard, maar, who cares?
Voorts: vermits transacties via Bonsai als domiciliëring worden verrekend, moet je voor de 5 cent bonus bij Keytrade rekening houden met het feit dat er per dag slechts één transactie naar een rekeningnummer in aanmerking wordt genomen. Dus bij 5 betalingen die resulteren in 5 SDD opdrachten die op 1 dag worden geïnd, wordt er één keer 5 cent toegekend.
Overigens vind ik wel dat door deze werkwijze, en dan vooral de zeer lange mededelingstekst die iedere keer wordt meegestuurd, het totaal onoverzichtelijk wordt om betaling op te volgen in de app. Geef mij dan liever de koppeling met Curve, waarbij de extra vermelding beperkt blijft tot "CRV*". Geen 5 cent bonus uiteraard, maar, who cares?
-
- Newbie
- Contacteer:
Waarom geen 5 cent bonus bij betaling via curve? Kan je eens uitleggen a.u.b.?johann schreef: ↑4 oktober 2023, 11:14Overigens vind ik wel dat door deze werkwijze, en dan vooral de zeer lange mededelingstekst die iedere keer wordt meegestuurd, het totaal onoverzichtelijk wordt om betaling op te volgen in de app. Geef mij dan liever de koppeling met Curve, waarbij de extra vermelding beperkt blijft tot "CRV*". Geen 5 cent bonus uiteraard, maar, who cares?
Omdat een transactie met Curve als 'transactielocatie' Vilnius heeft en alleen binnenlandse transacties in aanmerking komen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat je zegt klopt. Echter blijkt, als ik mijn 'premie' naast mijn uitgaven leg, dat curve betalingen toch echt wel meetellen voor de 5 cent hoor.
Idem hier met recente Maestro-betalingen in NL en LU.Pascal_6oh9 schreef: ↑5 oktober 2023, 21:06 Wat je zegt klopt. Echter blijkt, als ik mijn 'premie' naast mijn uitgaven leg, dat curve betalingen toch echt wel meetellen voor de 5 cent hoor.
Bonsai rekent 0% kosten aan en gebruikt rechtsreeks de wisselkoers van Mastercard. Ik heb dit bevestigd gekregen van hun klantendienst en zojuist ervaren tijdens een reis buiten de Eurozone.
Net een mail gekregen van Keytrade met betrekking to mijn nieuwe Visa Debit kaart die onderweg is:
U heeft twee keuzes:
1. Ofwel activeert u uw nieuwe debetkaart en dan beschouwen wij de nieuwe bijzondere voorwaarden als door u aanvaard.
...
U kan uw kaart ook activeren door ze te gebruiken in een winkel of aan een geldautomaat.
2. Ofwel activeert u uw nieuwe debetkaart niet, omdat u deze nieuwe bijzondere voorwaarden niet aanvaardt. In het laatste geval knipt u de nieuwe kaart best in stukken en kunt u nog twee maanden uw huidige debetkaart blijven gebruiken. Na die twee maanden wordt de oude kaart definitief geblokkeerd.
Ik ben niet gehaast om de nieuwe kaart te activeren als ik ze toe krijg.
Ik vraag me af wat het standpunt is van Ovam in deze. In het geval dat ik niet akkoord zou zijn met de nieuwe bijzondere voorwaarden krijg ik geen enkele mogelijkheid de afval die de Visa Debit kaart veroorzaakt te vermijden.
U heeft twee keuzes:
1. Ofwel activeert u uw nieuwe debetkaart en dan beschouwen wij de nieuwe bijzondere voorwaarden als door u aanvaard.
...
U kan uw kaart ook activeren door ze te gebruiken in een winkel of aan een geldautomaat.
2. Ofwel activeert u uw nieuwe debetkaart niet, omdat u deze nieuwe bijzondere voorwaarden niet aanvaardt. In het laatste geval knipt u de nieuwe kaart best in stukken en kunt u nog twee maanden uw huidige debetkaart blijven gebruiken. Na die twee maanden wordt de oude kaart definitief geblokkeerd.
Ik ben niet gehaast om de nieuwe kaart te activeren als ik ze toe krijg.
Ik vraag me af wat het standpunt is van Ovam in deze. In het geval dat ik niet akkoord zou zijn met de nieuwe bijzondere voorwaarden krijg ik geen enkele mogelijkheid de afval die de Visa Debit kaart veroorzaakt te vermijden.
Wat voor onzin is dit nu weer. Dat je niet blij bent met die kaart is een ding, maar dit slaat nu echt nergens op. Misschien ook de mening van GAIA en UNIA vragen?
Weet je wat je doet, mail of bel OVAM eens. Als ze uitgelachen zijn, kan je hun antwoord hier dan zeker posten?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ga stillaan bij hen weggaan denk! Superonduidelijk hoe je zaken aanpast zoals limiet debetkaart, je kan geen payconiq of wat dan ook qr code scannen van familie of vrienden enzoverder... trekt echt op niks.
Heb ondertussen ook de nieuwe VISA debetkaart ontvangen . Nu moet ik blijkbaar via de app een nieuwe pincode aanvragen. Deze wordt via SMS gestuurd. Ik heb een sms ontvangen die ik moet beantwoorden met de code die ik in de app kreeg 'OTP xxxxxxxx'. Echter het beantwoorden van de sms die ik van Keytrade kreeg lukt niet: "Verzenden mislukt via Orange B. Fout 0". Wat een gedoe. Iemand raad???
Dat mag, maar je mag ook blijven voor de diensten die wel werken of interessant zijn. Mijn devies is: gebruik de bankdiensten die voor jou werken, en laat de andere links liggen. Dat resulteert dan wel in een mooie collectie bankrekeningen, maar verder vormt dat geen enkel probleem.
Ah, da's een makkie: simpelweg niet mogelijk. Succes trouwens om een bank te vinden waar dat wel (eenvoudig) kan.Verviertig schreef: ↑23 oktober 2023, 17:41 Superonduidelijk hoe je zaken aanpast zoals limiet debetkaart,
Nee, maar ze 'beloven' ook nergens dat het kan. Ze zijn daarin niet uniek. Bij Europabank kan dat bijvoorbeeld ook niet, ook de andere Payconiq functies niet, dus het kan nóg erger.Verviertig schreef: ↑23 oktober 2023, 17:41 je kan geen payconiq of wat dan ook qr code scannen van familie of vrienden
>Ah, da's een makkie: simpelweg niet mogelijk. Succes trouwens om een bank te vinden waar dat wel (eenvoudig) kan.
Ik kan toch gemakkelijk bepaalde limieten (cashlimiet, betaallimiet,...) inbrengen op de debetkaarten bij hellobank en belfius via de app. Bij Keytrade gaat dat naar mijn weten niet.
Ik kan toch gemakkelijk bepaalde limieten (cashlimiet, betaallimiet,...) inbrengen op de debetkaarten bij hellobank en belfius via de app. Bij Keytrade gaat dat naar mijn weten niet.
Zelfde frustratie hier, jarenlang Keytrade bankkaart met Maestro/Bancontact kunnen gebruiken met Payconiq.
Zij beslissen om over te schakelen naar Visa Debit, en payconiq is "kapot".
Nochtans werkt net hetzeflde type bankkaart, Visa Debit bij Hello Bank en BNP Paribas prima met Payconiq.
Helaas, zoals u wellicht al zelf ondervond, is de peer-2-peer betalingsoptie via QR-code van Payconiq niet compatibel met de nieuwste type debetkaarten.
De optie om iemand rechtstreeks te betalen of betaald te worden via een gegenereerde QR-code in de Payconiq APP is dus niet meer mogelijk.
Als alternatief, kan u nog steeds een rechtstreekse overschrijving doen naar uw opgeslagen contacten in de Payconiq APP.
Druk op de betaaloptie links onderaan uw scherm in de Payconiq APP, selecteer de persoon naar wie u wenst over te schrijven en volg de stappen om de betaling te vervolledigen.
Indien u verdere vragen heeft over deze betaaloptie kan u steeds contact opnemen met Payconiq of, de FAQ’s raadplegen op hun website.
Alvast onze excuses voor dit ongemak.
De andere betalingsopties van Payconiq blijven beschikbaar en, de nieuwe Visa-debet kaarten brengen ook heel wat voordelen met zich mee die je via onderstaande link kan (her)ontdekken.
https://www.keytradebank.be/nl/bankieren/debetkaart
Later kreeg ik:
Betalingen peer to peer zal helaas niet lukken tenzij u bankrekening link aan payconiq.
Dat kan maar met 1 rekening gebeuren hierna zou de betaling aan peer to peer via de bankrekening wel mogelijk zijn.
Betalingen in winkels is geen probleem behalf als de winkel zich als persoon heeft ingeschreven en niet als zelfstandiger.
De meesten onder ons gebruiken Payconiq vooral voor online betalingen, niet peer-to-peer, en dat is dus kapot zonder oplossing in zicht.
Iemand in het technische team kwam daar ten onrechte tot de conclusie dat het niet op te lossen is, terwijl dat wel zo is (bewijs: andere banken met Visa Debit), of ze hebben geen budget voor de nieuwe integratie te implementeren zoals andere banken dit wel konden. Dat ze daarmee een groot deel clienten wegjagen voor bankzaken zien ze over het hoofd, maar effectief, Payconiq is voor Belgische klanten die online shoppen of peer-to-peer betalingen gewoon super belangrijk. Jammer, maar mijn kinderen ga ik van bank verhuizen - voor hen is een wereld zonder Apple Pay/Google Pay en Payconiq en SEPA Instant transacties zowieso onvoorstelbaar. En dan een helpdesk die pas na 2-3 weken op een mailtje antwoordt. Keytrade als je dit leest, doe er aub iets aan, de nieuwe generatie heeft echt geen boodschap hieraan. Je mag de beste bank zijn qua beleggen maar dagelijks gebruiksgemak is essentieel.
Zij beslissen om over te schakelen naar Visa Debit, en payconiq is "kapot".
Nochtans werkt net hetzeflde type bankkaart, Visa Debit bij Hello Bank en BNP Paribas prima met Payconiq.
Helaas, zoals u wellicht al zelf ondervond, is de peer-2-peer betalingsoptie via QR-code van Payconiq niet compatibel met de nieuwste type debetkaarten.
De optie om iemand rechtstreeks te betalen of betaald te worden via een gegenereerde QR-code in de Payconiq APP is dus niet meer mogelijk.
Als alternatief, kan u nog steeds een rechtstreekse overschrijving doen naar uw opgeslagen contacten in de Payconiq APP.
Druk op de betaaloptie links onderaan uw scherm in de Payconiq APP, selecteer de persoon naar wie u wenst over te schrijven en volg de stappen om de betaling te vervolledigen.
Indien u verdere vragen heeft over deze betaaloptie kan u steeds contact opnemen met Payconiq of, de FAQ’s raadplegen op hun website.
Alvast onze excuses voor dit ongemak.
De andere betalingsopties van Payconiq blijven beschikbaar en, de nieuwe Visa-debet kaarten brengen ook heel wat voordelen met zich mee die je via onderstaande link kan (her)ontdekken.
https://www.keytradebank.be/nl/bankieren/debetkaart
Later kreeg ik:
Betalingen peer to peer zal helaas niet lukken tenzij u bankrekening link aan payconiq.
Dat kan maar met 1 rekening gebeuren hierna zou de betaling aan peer to peer via de bankrekening wel mogelijk zijn.
Betalingen in winkels is geen probleem behalf als de winkel zich als persoon heeft ingeschreven en niet als zelfstandiger.
De meesten onder ons gebruiken Payconiq vooral voor online betalingen, niet peer-to-peer, en dat is dus kapot zonder oplossing in zicht.
Iemand in het technische team kwam daar ten onrechte tot de conclusie dat het niet op te lossen is, terwijl dat wel zo is (bewijs: andere banken met Visa Debit), of ze hebben geen budget voor de nieuwe integratie te implementeren zoals andere banken dit wel konden. Dat ze daarmee een groot deel clienten wegjagen voor bankzaken zien ze over het hoofd, maar effectief, Payconiq is voor Belgische klanten die online shoppen of peer-to-peer betalingen gewoon super belangrijk. Jammer, maar mijn kinderen ga ik van bank verhuizen - voor hen is een wereld zonder Apple Pay/Google Pay en Payconiq en SEPA Instant transacties zowieso onvoorstelbaar. En dan een helpdesk die pas na 2-3 weken op een mailtje antwoordt. Keytrade als je dit leest, doe er aub iets aan, de nieuwe generatie heeft echt geen boodschap hieraan. Je mag de beste bank zijn qua beleggen maar dagelijks gebruiksgemak is essentieel.
Ik kan opnieuw een QR code laten genereren met mijn Keytrade VISA debet kaart in de Payconiq app. Vroeger kreeg ik een rode melding dat dit niet lukt met deze kaart. Ik heb het verder nog niet getest of het echt werkt. Lukt dit bij jullie nu ook weer?