Beobank trekt spaarrente op
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Beobank trekt spaarrente op
Rentes op step-up kunnen toch sowieso gewijzigd worden. Het sectorakkoord is dan toch geen gamechanger.
Ook zonder sectorakkoord kunnen ze de rentes (1,30 % basis en 1,80 % getrouwheid) op de stepup toch altijd wijzigen
Momenteel toch nog 3,10 % rente, waarin basisrente (1,30 %) nooit gegarandeerd is voor een volledig jaar.
Maar de bedragen die je er nu maandelijks op zet klik je toch voor een jaar vast aan een getrouwheidsrente van 1,80 % zo lang die getrouwheidsrente niet wijzigt. De eventuele omzetting naar een andere spaarrekening waartoe je zou verplicht worden heeft daar toch geen invloed op.
Dat is toch meer dan de 1,20 % van de huidige alternatieve spaarrekeningen waarnaar je verwijst. Die vergelijking die je doet is dus eigenlijk foutief, niet?.
Ook zonder sectorakkoord kunnen ze de rentes (1,30 % basis en 1,80 % getrouwheid) op de stepup toch altijd wijzigen
Momenteel toch nog 3,10 % rente, waarin basisrente (1,30 %) nooit gegarandeerd is voor een volledig jaar.
Maar de bedragen die je er nu maandelijks op zet klik je toch voor een jaar vast aan een getrouwheidsrente van 1,80 % zo lang die getrouwheidsrente niet wijzigt. De eventuele omzetting naar een andere spaarrekening waartoe je zou verplicht worden heeft daar toch geen invloed op.
Dat is toch meer dan de 1,20 % van de huidige alternatieve spaarrekeningen waarnaar je verwijst. Die vergelijking die je doet is dus eigenlijk foutief, niet?.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Precies. Lijkt me niet handig, alle eieren in 1 mandje. Groter risico.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien, maar sowieso wordt die getrouwheid vastgeklikt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik vermoed dat de normale regels van toepassing zijn. Bij een overschrijving tussen twee gereglementeerde spaarrekeningen, behoud je de opgebouwde getrouwheidspremie, maar wordt de rentevoet van de nieuwe rekening van toepassing voor de rest van de periode.jeff schreef: ↑1 februari 2024, 18:28 Rentes op step-up kunnen toch sowieso gewijzigd worden. Het sectorakkoord is dan toch geen gamechanger.
Omdat ik liever geen rekeningetjes met €1500 laat bestaan waar ik toch geen vertrouwen qua toekomstige evolutie in heb.
Bijkomend was het ook zo dat ik zonder zichtrekening bij Beobank geen uitgaande overschrijving (online) kon uitvoeren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok, dan zijn dat de redenen ipv. "mijn rekeningen te consolideren ten voordele van banken waar ik reeds grotere bedragen heb staan" ...
Mijn inleg voor februari is wel al gebeurd. Hoe dan ook zijn de voorwaarden nog steeds 1,8 % getrouwheidspremie. Die moeten ze eigenlijk laten lopen tot 1 februari 2025 voor dat bedrag. Aan de voorwaarden zullen ze wel veranderen maar de getrouwheidspremie ligt vast.
Heb ik iets gemist, maar officieel is er toch naar bestaande klanten met die rekening nog niks gecommuniceerd? Of toch?
Heb ik iets gemist, maar officieel is er toch naar bestaande klanten met die rekening nog niks gecommuniceerd? Of toch?
Neen, er is niets naar bestaande klanten toe gecommuniceerd over de Step Up rekening.
Voorlopig blijft voor bestaande klanten alles bij het oude.
Wat PMU zegt : ik heb bij Beobank ook een gratis zichtrekening, precies om nog over te kunnen schrijven naar andere banken (eveneens bij een overschot op de creditkaart)... en omdat het toch gratis is.
Voorlopig gebruik ik die voor niks maar het is nuttig en makkelijk om te hebben.
Voorlopig blijft voor bestaande klanten alles bij het oude.
Wat PMU zegt : ik heb bij Beobank ook een gratis zichtrekening, precies om nog over te kunnen schrijven naar andere banken (eveneens bij een overschot op de creditkaart)... en omdat het toch gratis is.
Voorlopig gebruik ik die voor niks maar het is nuttig en makkelijk om te hebben.
Fout natuurlijk: Behoud getrouwheidpremie is enkel van toepassing:
-overschrijving tussen gereglementeerde spaarrekeningen
-waarvan minstens 1 dezelfde titularis
-binnen dezelfde bank
-voor minimaal 500€
-tot 3x per jaar (per rekening, uitgaande transfers)
Je wisselt van bank waarbij dus niets behouden blijft.
Dit was een antwoord omtrent het gegeven dat de reeds opgebouwde getrouwheidspremie (maar niet de rentevoet voor de resterende periode) behouden blijft indien Beobank klanten zou overzetten naar een andere rekening.Lirec schreef: ↑1 februari 2024, 23:27Fout natuurlijk: Behoud getrouwheidpremie is enkel van toepassing:
-overschrijving tussen gereglementeerde spaarrekeningen
-waarvan minstens 1 dezelfde titularis
-binnen dezelfde bank
-voor minimaal 500€
-tot 3x per jaar (per rekening, uitgaande transfers)
Je wisselt van bank waarbij dus niets behouden blijft.
Uiteraard besef ik dat ik zelf mijn getrouwheidspremie kwijt ben.
Beobank is er toch toe gehouden je de getrouwheidsrente voor de volledige duur van 1 jaar te geven.pmu schreef: ↑1 februari 2024, 19:03Ik vermoed dat de normale regels van toepassing zijn. Bij een overschrijving tussen twee gereglementeerde spaarrekeningen, behoud je de opgebouwde getrouwheidspremie, maar wordt de rentevoet van de nieuwe rekening van toepassing voor de rest van de periode.jeff schreef: ↑1 februari 2024, 18:28 Rentes op step-up kunnen toch sowieso gewijzigd worden. Het sectorakkoord is dan toch geen gamechanger.
Dat zou straf zijn dat bij een verplichte omzetting naar een andere rekening (met lagere getrouwheidsrente) Beobank de getrouwheidsrente pro rata zal toepassen.
Ik vermoed dat Beobank desbetreffend ook geen "gezever" wil en dat de step-up rekening niet zo maar zal verdwijnen en worden omgezet in een andere spaarrekening.
Nu heeft Beobank beslist dat er geen step-ups meer kunnen worden geopend.
Volgende stap (over enkele maanden?) is dat Beobank de rentes op de step-up zal laten dalen, maar tot dan blijven de huidige hoge basis- en getrouwheidsrentes wel van toepassing op de bedragen die je er op zet.
Tenslotte (binnen een jaar of zo) zal Beobank de rentes op de step-up waarschijnlijk laten dalen tot zulk een laag niveau, dat de step-up rekening van zelf zal uitdoven.
Ik laat in elk geval mijn geld er op staan en stort nog elke maand bij. Ik heb van Beobank toch nog geen enkele informatie gekregen over stopzetting of verlaging van de intrest.
Zoals jeff zegt klik je zolang ze niets wijzigen vast aan 3.1 procent bij elke storting.
Zoals jeff zegt klik je zolang ze niets wijzigen vast aan 3.1 procent bij elke storting.