Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Zowel mijn partner als ik zitten met pensioensparen bij Argenta zonder dat we daar een zichtrekening (of andere producten) hebben. Vroeger had ik die wel maar die heb ik opgezegd nadat we bij een andere bank een lening afsloten bij de aankoop van ons huis.
Wij storten gewoon rechtstreeks op die pensioenspaarrekening waarna zij mij een week later een uittreksel opsturen met de post. Een zichtrekening is dus niet verplicht om aan pensioensparen bij Argenta te doen, ofwel moeten ze dat onlangs gewijzigd hebben, maar lijkt me eerder in hun eigen nadeel.
Dat klopt nog altijd. Begin dit jaar voor ons beiden pensioensparen gestart bij Argenta en de zichtrekening is optioneel. Voor opvolging via de app hebben ze toen zonder problemen 2 gratis rekeningen geopend.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Ik heb er zelfs geen kredietkaart. Doe er wel geen pensioensparen. Misschien toch nog eens contact opnemen of een green pakket niet mogelijk is.SMGGM schreef: ↑29 april 2022, 14:00 Ik vind dit raar om eerlijk te zijn. Zou een serieus addertje onder het gras zijn. Als je correct bent, zou ik denken dat het kantoor een hogere commissie wilde opstrijken met de verkoop van een Silver pakket.
Heb je toevallig vermeld dat je iets bepaald moest hebben dat enkel in het betalend pakket zat (zoals hoger kredietkaart limiet)?
Ik heb een green pakket, maar heb dit uitsluitend omdat mijn pensioensparen daar zit (en ik een zichtrekening moet hebben om dat pensioensparen daar te hebben). Ik gebruik verder niets bij die bank.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
+1
die zichtrekening is me ook "aangesmeerd" want eigenlijk niet nodig
(je kan rechtstreeks overschrijven van andere bank naar pensioenspaarrekening)
Die is mij dus ook aangesmeerd. Ik kan me herinneren dat het Argenta kantoor zei dat "dit verplicht was, maar het toch gratis was dus waarom niet?". Het was nog in den tijd dat die volledig gratis was en ze geen €0,15 zegelrecht factureerde. De rekening kost met nu dus €0,15 / jaar (gaan we nu ook weer niet over sukkelen).
Voordeel is wel dat ik zo toegang heb tot hun webbanking en ook kan zien wat de stand is van het pensioensparen. Handig als je het niet zelf bij zit te houden.
Zolang ze mij niet beginnen factureren voor een nieuwe kaart ofzo ga ik het zo laten. Sterven van die €0,15 per jaar ga ik niet doen.
Ook al is het gratis, ik heb liever geen zichtrekening, bijhorende bankkaart, toegang tot internetbankieren enz. wanneer ik het toch niet gebruik.
Ik krijg alle uittreksels en info over mijn pensioensparen nu ook met de post opgestuurd wat ik gewoon in een mapje klasseer. Meer moet dat voor mij niet zijn.
Ik krijg alle uittreksels en info over mijn pensioensparen nu ook met de post opgestuurd wat ik gewoon in een mapje klasseer. Meer moet dat voor mij niet zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog een mirakel: Argenta heeft deze keer geen 'zegelrecht' aangerekend?CarpeNoctem schreef: ↑4 januari 2021, 16:40Dat we dat nog mogen meemaken. Lukske post iets waar ik me in kan vinden
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik weet niet over welke rekening je het hebt maar Argenta rekent nooit zegelrecht aan op hun spaarrekeningen. Het zegelrecht wordt enkel op de universele rekeningen aangerekend (bij mij en bij iedereen die ik ken, hebben ze dit wel degelijk aangerekend).CarpeNoctem schreef: ↑8 januari 2024, 18:12Nog een mirakel: Argenta heeft deze keer geen 'zegelrecht' aangerekend?CarpeNoctem schreef: ↑4 januari 2021, 16:40
Dat we dat nog mogen meemaken. Lukske post iets waar ik me in kan vinden
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, zie het onderwerp?xvsteep schreef: ↑8 januari 2024, 18:33Ik weet niet over welke rekening je het hebtCarpeNoctem schreef: ↑8 januari 2024, 18:12Nog een mirakel: Argenta heeft deze keer geen 'zegelrecht' aangerekend?
Je hebt warempel gelijk. Ik had erover gekeken. Ze volharden in de boosheid
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Argenta rekent de verplichte (en aan de overheid door te storten) taks van 0,15 euro per jaar op een zichtrekening door aan de klant. Mits goede keuze is je zichtrekening bij Argenta verder helemaal gratis. Andere banken rekenen die 0,15 euro per jaar niet aan aan de klant, maar vragen elke maand een paar euro's aan de klant. 't Is maar waar je je het best bij voelt.
Zoals al zeer vaak hier gezegd : er zijn nog VEEL banken die 0 euro voor een zichtrekening rekenen. En GEEN zegelrecht ook.
Niet alleen keytrade en Argenta rekeningen zijn gratis.
0,15 euro per jaar is minder dan peanuts als je tevreden bent over die bank.
Niet alleen keytrade en Argenta rekeningen zijn gratis.
0,15 euro per jaar is minder dan peanuts als je tevreden bent over die bank.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En nog anderen doen het helemaal gratis, of betalen je er zelfs voor (Keytrade)
Akkoord, vrijheid blijheid.
Akkoord.
Tariefwijzigingen Argenta
(Info ter beschikking gesteld bij download rekeninguittreksels.)
Pro memorie: momenteel wordt alleen een wisselkost van 1,6% aangerekend bij cashopnames met een debetkaart buiten de eurozone, net zoals bij POS transacties. Dit is dus wel een heel stevige tariefaanpassing.
Vanaf 1 april 2024 voeren we volgende wijzigen door:
l De prijs van het Basisbankdienst-pakket wordt verhoogd naar €1,60/maand.
l De prijs van het Gold-pakket wordt verhoogd naar €5,95/maand.
l De kost per manuele verrichting (overschrijving en cashopnames aan het loket) vanuit een Greenpakket
wordt verhoogd naar €2,00.
l De debetrente voor een ongeoorloofde debetstand wordt verhoogd naar 9,5 %.
l Voor een betaling met een debetkaart buiten de Europese Unie wordt een kost aangerekend van
€0,60 per transactie. De kosten voor een cashopname met een debetkaart buiten de Europese Unie
bedragen €6,00.
l De wisselkoersmarge voor betalingen in een andere munt dan de euro met debetkaarten wordt
verhoogd naar 2 %.
(Info ter beschikking gesteld bij download rekeninguittreksels.)
Pro memorie: momenteel wordt alleen een wisselkost van 1,6% aangerekend bij cashopnames met een debetkaart buiten de eurozone, net zoals bij POS transacties. Dit is dus wel een heel stevige tariefaanpassing.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Is het basisbankdienst-pakket dat wordt verplicht door de overheid of is dat wat al diegene, waaronder ikzelf, hebben die momenteel niets betalen bij Argenta ?
Make Spaargids " Great Again ! "
En tot voorkort was het maar 1,50%. Spijtige evolutie. Al ben ik al blij dat het Green-pakket gratis blijft.