De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Een dag van -7% is de definitie van een dip. Dat je daarmee niet in de buurt van koersen van 2j geleden komt doet er niet toe.
Verder ga ik geen semantische discussies voeren over het woord 'dip'. Koop dan niet, denkende dat het "duur" staat en loop de bullrun komende jaren maar mis. Voor de duidelijkheid: Google is goedkoper dan de gemiddelde S&P momenteel.
Verder ga ik geen semantische discussies voeren over het woord 'dip'. Koop dan niet, denkende dat het "duur" staat en loop de bullrun komende jaren maar mis. Voor de duidelijkheid: Google is goedkoper dan de gemiddelde S&P momenteel.
Toegegeven, duur staat alphabet niet echt.
Maar de trend van megacaps is voorbij, dus niet echt veel interesse.
Er is voor mij 1 ding wat dit kan veranderen: quantumcomputers.
Maar dan nog is Alphabet misschien niet de beste play hierop.
Maar het is nog ietsjes te vroeg voor die en ik zie vooral China als voorloper hier.
Maar binnen 5 jaar ofzo moeten we dit toch beginnen overwegen om daar in te investeren.
Maar de trend van megacaps is voorbij, dus niet echt veel interesse.
Er is voor mij 1 ding wat dit kan veranderen: quantumcomputers.
Maar dan nog is Alphabet misschien niet de beste play hierop.
Maar het is nog ietsjes te vroeg voor die en ik zie vooral China als voorloper hier.
Maar binnen 5 jaar ofzo moeten we dit toch beginnen overwegen om daar in te investeren.
Trend voorbij? Niets dat daarop wijst, zeer vreemde voorspelling die je daar maakt. De trend is AI. Kwantum computers zijn een kleine niche. Afspraak eind dit jaar om je ongelijk te geven
Je kan dat niet zeggen tegen eind dit jaar, je kan het pas in 2030 min of meer zeker zeggen...
Maar de vorige jaren geeft je alleszins al geen gelijk
En het zou ook de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid zijn dat een trend zich 2 decenia na elkaar herhaalt.
Maar zoals ze ook schrijven in De Nieuwe Wereldeconomie: regels zijn er om gebroken te worden.
Dus wie weet heb je gelijk
En het zou ook de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid zijn dat een trend zich 2 decenia na elkaar herhaalt.
Maar zoals ze ook schrijven in De Nieuwe Wereldeconomie: regels zijn er om gebroken te worden.
Kazatomprom, werelds grootste uraniumproducent heeft haar productieverwachting voor 2024 fors verlaagd. Tot 17% mogelijk. Uranium mijnen gaan vandaag fors stijgen.
Je kan dat perfect nu al zeggen. Het is niet omdat een bedrijf nu al een 'megacap' is dat het geen 'monstercap' kan worden. Zolang de cijfers er staan volgt de koers. Wat zeggen die cijfers: constante en hoge groei aan enorme marges. Absolute dominantie. Dit zijn de schoolvoorbeelden van serial compounders. Hou dit jaar de FCF van Amazon maar eens in de gaten Y-o-Y.Aerolla schreef: ↑1 februari 2024, 13:00 Je kan dat niet zeggen tegen eind dit jaar, je kan het pas in 2030 min of meer zeker zeggen...
Je zit gewoon fout, er is geen enkel scenario dat een trendommekeer bij Amazon, Microsoft of Alphabet zich gaat voordoen. Alphabet 300 miljard omzet, 61 miljard buybacks, 100 miljard net cash. 13% groei. In 2030 staat daar minstens 500 miljard omzet, 100 miljard buybacks, 200 miljard net cash en groeien die nog steeds 8%.
Het is ook de eerste keer in de geschiedenis dat de volledige wereldbevolking met elkaar verbonden is en letterlijk heel de samenleving draait op internet, computers en datacenters. Wedden tegen big tech is wedden tegen een vooruitstrevende samenleving. Zijn globalisatie, industrialisatie, urbanisatie en digitalisatie trouwens geen trends die al langer dan een decennia bezig zijn?
-
- Verbannen Gebruiker
Toch wel, het scenario van de gewone rekenkunde.
Blijven groeien aan 13% tot in de eeuwigheid? Omzet zou ×11,5 gaan de komende 20 jaar.
Daarvoor zou Alphabet totaal nieuwe markten moeten aanboren, of in bestaande markten moeten penetreren en daar dominant worden.
Bijvoorbeeld: Google websites (including search and YouTube) generated an advertising revenue of 206.54 billion U.S. dollars in 2023.
==> hier kan moeilijk 13% gegroeid worden gedurende 20 jaar.
Want:
Volgens een bron:
The global spending on advertising is around $674 billion every year.
Volgens een andere bron:
Global ad spend is expected to reach $963.5bn (£739.5bn) this year, representing 4.4% growth for the market globally
==> Alphabet heeft dus 20 à 30% van de markt. Die markt zal niet groeien met 13% gedurende 20 jaar (zou ×11,5 moeten gaan)
Andere inkomsten Alphabet, vb cloud, hebben concurrenten en gaan niet eeuwig groeien. Wanneer alle bedrijven in de cloud zitten, kunnen Alphabet, Microsoft alleen marktaandeel van elkaar afpakken.
*** aanvulling *** Volgens Statistica, aug 2023:
The global advertising market experienced some fairly turbulent times between 2000 and 2010, seeing growth rates as high as 11.2 percent as well as lows reaching -9.5 percent during that time period. However, since 2011 the situation has stabilized, and advertising spending growth remained on average at roughly five percent. Yet 2020 brought the coronavirus outbreak and with it a high drop in ad spend of about four percent (though previous forecasts expected a nine percent drop). According to projections, by 2024 the industry will see expenditure growth return to around 7.6 percent.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 1 februari 2024, 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja en? Kijk eens op 10 jaar, dan is het niet zo bizonder.
Mijn nieuw aandeeltje waar ik wat geld in heb gestoken....
URANIUM ENERGY CORP (UEC)
Op het moment dat ik die kocht, deze middag, is al meteen gestegen met een schamele 5%....
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Pcies....bomen groeien niet tot in de hemel. Eens het plafond bereikt is vechten ze met elkaar en is de soep niet te frettenhuisjetuintjefiets schreef: ↑1 februari 2024, 18:33 Andere inkomsten Alphabet, vb cloud, hebben concurrenten en gaan niet eeuwig groeien. Wanneer alle bedrijven in de cloud zitten, kunnen Alphabet, Microsoft alleen marktaandeel van elkaar afpakken.
Groeten Bas.
Alphabet heeft geen monopolie, al zou je dat denken, ze moeten nog steeds tegen M$ opboksen.Jebus4life schreef: ↑1 februari 2024, 09:35 Ik ontken absoluut niet de waarde en unieke positie van Alphabet. Maar een bedrijf dat daalt naar koersen van 2 weken terug kan je wat mij betreft absoluut géén dip noemen, dat was mijn argument. De dip waren de sub 100$ koersen van begin 2023
Bovendien bieden ze enorm veel diensten 'gratis' aan en is hun enige goede bron van inkomsten reklame.
Dit is bij Meta ook zo.
Deze bubble gaat barsten, want ze belonen de aandeelhouders ook niet met dividend.
Dit zijn geen stabiele bedrijven die aandeelhouders lang gaan vasthouden, ze graven hun eigen graf door nooit uit te keren.
Zodra de koers ineen dondert, zie Adyen, dan is het over en uit met deze bedrijven.
Ik hou er dan zelf ook niet veel aandelen in aan, en liefst via ETF
Groeten Bas.
je bent VEEEEL te laat op het feestje...
En je was toch tegen hernieuwbare energie?
Bovendien een aandeel dat geen dividend uitkeert, geen winst maakt (maar wel een positieve omzet heeft )
Niet erg consequent he...
Het is zorgwekkend dat zowel HLN en Bassie in uranium beginnen te stappen, misschien moet ik echt een volledige verkoop van Cameco overwegen...
Het is wel zo dat er duidelijk meer beleggers inzitten nu dat er letterlijk niks van kennen, dat merk je aan de koersbewegingen soms.
Maar ik denk dat er nog wat opwaarts potentieel is, maar niet zo extreem veel meer
Ben ik veel te laat? Weet het niet. Ik heb een 87 verschillende aandelen/ETF waar ik beleg.Aerolla schreef: ↑1 februari 2024, 19:10je bent VEEEEL te laat op het feestje...
En je was toch tegen hernieuwbare energie?
Bovendien een aandeel dat geen dividend uitkeert, geen winst maakt (maar wel een positieve omzet heeft )
Niet erg consequent he...
Het is zorgwekkend dat zowel HLN en Bassie in uranium beginnen te stappen, misschien moet ik echt een volledige verkoop van Cameco overwegen...
Het is wel zo dat er duidelijk meer beleggers inzitten nu dat er letterlijk niks van kennen, dat merk je aan de koersbewegingen soms.
Maar ik denk dat er nog wat opwaarts potentieel is, maar niet zo extreem veel meer
Ik zat al lang in Uranimum en Cameco ging hard de hoogte in, dus verkocht.
Op dit moment verkoop ik alles dat een 7% maakt en zoek dan nieuwe aandelen.
Ik ben niet tegen hernieuwbaar, maar wel hoe het gebracht wordt en koop het niet omdat ze eigenlijk nooit winst maken
UEC heeft net een bedrijf overgenomen....we gaan het zien, zit er maar voor 10000 euro in, niet echt iets om me druk over te maken
Als het doet wat ik denk, dan verdien ik goed op korte termijn, zo niet, dan laat ik die lopen voor lange termijn
Groeten Bas.
Ik ga geen moeite doen om nog op zoiets te antwoorden, zoals ik zei: geen kat die hier naar cijfers kijkt. Blijf maar aan de zijlijn staan.
In ander nieuws: Amazon klopt de verwachtingen gigantisch. After market +10%. Toch wel niet door hoger dan verwachte (en versnellende) groei in cloud zeker?
Meta ook over de lat. After hours +14%
Ja jongens...
In ander nieuws: Amazon klopt de verwachtingen gigantisch. After market +10%. Toch wel niet door hoger dan verwachte (en versnellende) groei in cloud zeker?
Meta ook over de lat. After hours +14%
Ja jongens...
https://www.google.com/finance/quote/ME ... window=MAX
Afterhours meta +14% na schitterende resultaten.
Mag ik eens wat vragen? Bent u nog beginneling op de beurs want u kan precies geen rendementen aflezen.laeka schreef: ↑2 februari 2024, 08:49https://www.google.com/finance/quote/ME ... window=MAX
Afterhours meta +14% na schitterende resultaten.
Uw italiaans bankje staat nog heel ver van zijn top verwijderd en presteert ondermaats!