Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Vaganzza, er was totaal niks mis met die discussie ( buiten dat het in een verkeerd topic stond, maar dat heb je netjes recht gezet).
Wat je in je laatste berichten allemaal schrijft, raakt echter kant noch wal ( dan druk ik me nog deftig uit). Nu komt het bij meerdere ( correct me if I'm wrong) Gidsers over dat je de discussie niet naar je hand kon zetten en dan maar begon te knippen.
Conclusie: als je als mod mee wil discussiëren, stel je dan niet boven de leden. Ik neem alvast een printscreen just in case of ...
Wat je in je laatste berichten allemaal schrijft, raakt echter kant noch wal ( dan druk ik me nog deftig uit). Nu komt het bij meerdere ( correct me if I'm wrong) Gidsers over dat je de discussie niet naar je hand kon zetten en dan maar begon te knippen.
Conclusie: als je als mod mee wil discussiëren, stel je dan niet boven de leden. Ik neem alvast een printscreen just in case of ...
Re: Rijden met EV vs ICE
+1pukkie007 schreef: ↑2 februari 2024, 19:06 Vaganzza, er was totaal niks mis met die discussie ( buiten dat het in een verkeerd topic stond, maar dat heb je netjes recht gezet).
Wat je in je laatste berichten allemaal schrijft, raakt echter kant noch wal ( dan druk ik me nog deftig uit). Nu komt het bij meerdere ( correct me if I'm wrong) Gidsers over dat je de discussie niet naar je hand kon zetten en dan maar begon te knippen.
Conclusie: als je als mod mee wil discussiëren, stel je dan niet boven de leden. Ik neem alvast een printscreen just in case of ...
-
- Hero Member
- Berichten: 757
- Lid geworden op: 16 jan 2010
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik heb voor een auto niet veel geld over. Ik heb altijd firmawagens gehad, maar heb er nu zelf eentje gekocht.
Mijn 2dehands Skoda heeft 14,5k gekost. BIV en taks was een 260 samen. Ethias was 265. Het onderhoud na 1 jaar was 270. Setje 2dehands winterbanden op alu velgen was 220.
Welke EV heb ik voor hetzelfde budget?
En dan moet ik nog op mijn bestemming geraken. Ik doe dikwijls afstanden van 200km enkel. En laden kan ik thuis ook niet. Ik ben al blij als ik geen 2 straten verder moet parkeren. Laat staan dat ik nog een laadpaal moet zoeken ook.
Mijn 2dehands Skoda heeft 14,5k gekost. BIV en taks was een 260 samen. Ethias was 265. Het onderhoud na 1 jaar was 270. Setje 2dehands winterbanden op alu velgen was 220.
Welke EV heb ik voor hetzelfde budget?
En dan moet ik nog op mijn bestemming geraken. Ik doe dikwijls afstanden van 200km enkel. En laden kan ik thuis ook niet. Ik ben al blij als ik geen 2 straten verder moet parkeren. Laat staan dat ik nog een laadpaal moet zoeken ook.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ieder doet met zijn eerlijk verdiend geld toch wat wettelijk mag, niet?
De ene koopt een EV van 70 mille, de andere gaat jaarlijks 3 keer 3 weken naar Thailand. Daar kan je moeilijk over discussiëren.
Dat je elke 4 jaar een andere auto koopt, is natuurlijk duurder dan een bijna nieuwe Skoda te kopen en die helemaal op te rijden. Ook hier weer weinig discussie over.
Welke oplossing dé goedkoopste is, en welke dé meest ecologische is, dat is een ander verhaal. Het eerste kan je perfect becijferen, maar liefst aan de hand van ervaringen ipv van voorspellingen. Het tweede is heel lastig te becijferen. Elke fan en lobby kleurt het plaatje naar eigen believen. Er wordt gegoocheld met testen en cijfers, elke uitkomst is helaas anders.
Ik heb altijd met zware benzinemotoren gereden, V6-V8-V12. Het was idd duurder, maar ik vond het steeds wel waard. Tot vadertje staat de BIV en verkeersbelasting voor dergelijke wagens belachelijk hoog begon te maken. Belasten voor bezit ipv gebruik is een no-go voor mij. Dus rij ik momenteel hybride, waarbij ik de laadkabel zelden uithaal. De middelvinger staat omhoog: nul euro taksen ipv van enkele tonnen. Eat this! Geen enkele herstelling moeten doen, merkbanden met ster koop ik occasie, jaarlijkse afschrijving zit momenteel rond de 2k. De wagen is bijna 4 jaar in mijn bezit en normaal is het nu tijd om iets anders in huis te halen, maar ...
De ene koopt een EV van 70 mille, de andere gaat jaarlijks 3 keer 3 weken naar Thailand. Daar kan je moeilijk over discussiëren.
Dat je elke 4 jaar een andere auto koopt, is natuurlijk duurder dan een bijna nieuwe Skoda te kopen en die helemaal op te rijden. Ook hier weer weinig discussie over.
Welke oplossing dé goedkoopste is, en welke dé meest ecologische is, dat is een ander verhaal. Het eerste kan je perfect becijferen, maar liefst aan de hand van ervaringen ipv van voorspellingen. Het tweede is heel lastig te becijferen. Elke fan en lobby kleurt het plaatje naar eigen believen. Er wordt gegoocheld met testen en cijfers, elke uitkomst is helaas anders.
Ik heb altijd met zware benzinemotoren gereden, V6-V8-V12. Het was idd duurder, maar ik vond het steeds wel waard. Tot vadertje staat de BIV en verkeersbelasting voor dergelijke wagens belachelijk hoog begon te maken. Belasten voor bezit ipv gebruik is een no-go voor mij. Dus rij ik momenteel hybride, waarbij ik de laadkabel zelden uithaal. De middelvinger staat omhoog: nul euro taksen ipv van enkele tonnen. Eat this! Geen enkele herstelling moeten doen, merkbanden met ster koop ik occasie, jaarlijkse afschrijving zit momenteel rond de 2k. De wagen is bijna 4 jaar in mijn bezit en normaal is het nu tijd om iets anders in huis te halen, maar ...
Re: Rijden met EV vs ICE
Grappig, je hoeft geen prinsscreens te nemen, want de berichten die verwijderd zijn, zijn allemaal nog beschikbaar voor mods en beheerders FYI. Daar was geen enkel bericht aan mij gericht, wel tegen brembos bv en de vraag waarom de topic titel bij nieuw geplaatste berichten "Klimaathysterie" zijn ipv de nieuwe naam na de afsplitsing.pukkie007 schreef: ↑2 februari 2024, 19:06 Wat je in je laatste berichten allemaal schrijft, raakt echter kant noch wal ( dan druk ik me nog deftig uit). Nu komt het bij meerdere ( correct me if I'm wrong) Gidsers over dat je de discussie niet naar je hand kon zetten en dan maar begon te knippen.
Conclusie: als je als mod mee wil discussiëren, stel je dan niet boven de leden. Ik neem alvast een printscreen just in case of ...
Het is eens goed dat ik mee in een topic kom discussiëren, dan merk ik een aantal interessante zaken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Rijden met EV vs ICE
Je zou dat meer moeten doen, dan merk je :
Onder andere dat je hier een heel dik vel moet hebben als je afwijkt van wat de doorsnee Spaargids Zwammer over de dingen denkt ?
Of dat het recht op vrije meningsuiting hier nogal ruim wordt toegepast ?
Dat de vaste pestkoppen een pest zijn en met rust gelaten worden ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Re: Rijden met EV vs ICE
Prinsscreens zijn idd grappig.
Tuurlijk mag een mod meediscussiëren. Ik doe dat ook waar ik mod ben. Zo weet je wat er lokaal leeft en steek je af en toe nog iets op. Interessante zaken bijhouden van leden is voor mij wel een no-go. Ik ben geen big brother.
Tuurlijk mag een mod meediscussiëren. Ik doe dat ook waar ik mod ben. Zo weet je wat er lokaal leeft en steek je af en toe nog iets op. Interessante zaken bijhouden van leden is voor mij wel een no-go. Ik ben geen big brother.
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... esla-autos
Terugroepactie op komst voor Tesla's ivm problemen van de stuurbekrachtiging.
Tesla probeerde eerst hard te maken dat het de fout van de gebruikers was.
Terugroepactie op komst voor Tesla's ivm problemen van de stuurbekrachtiging.
Tesla probeerde eerst hard te maken dat het de fout van de gebruikers was.
Re: Rijden met EV vs ICE
Hahaha. Hoe meer electronica in je wagen hoe meer er op hol kan slaan. Gewurgd worden door je veiligheidsgordel of niet meer uit je auto geraken bij een ongeval kan ook nog al eens voorvallen
Re: Rijden met EV vs ICE
Ja, stuurbekrachtiging en autogordels zijn echt wel iets helemaal nieuw. Opties die enkel beschikbaar zijn voor elektrische auto's...
Re: Rijden met EV vs ICE
Om die reden draag ik nooit een autogordel als ik zelf aan het stuur zit. Ik wil niemand overtuigen om dit ook niet te doen. Het niet-dragen heeft 32 jaar geleden mijn leven gered ( stuurkolom plakte tegen de rugleuning van mijn stoel) bij een frontale botsing ( waarbij ik niet diegene in fout was btw). Sinds die dag heb ik welgeteld 1 bekeuring voor het niet-dragen betaald. Als diezelfde gordel morgen mijn leven had kunnen redden, dan zijn het nog steeds 32 bonusjaren geweest.
On topic: welke EV heeft er echt fatsoenlijke en perfect instelbare stoelen? Verlengbaar zitvlak, opblaasbare rugleuning, instelbare lendensteun, ... Ik zie vaak simpele stoeltjes, maar ik heb ze niet allemaal bekeken en getest.
On topic: welke EV heeft er echt fatsoenlijke en perfect instelbare stoelen? Verlengbaar zitvlak, opblaasbare rugleuning, instelbare lendensteun, ... Ik zie vaak simpele stoeltjes, maar ik heb ze niet allemaal bekeken en getest.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik ben er van overtuigd dat het niet dragen van de autogordel in sommige ongevallen (bv van opzij, kant bestuurder), beter kan zijn dan wel dragen.
Daarentegen is een botsing (vooral frontaal) waar je met hoge snelheid ineens stilstaat beter te overleven met gordel en airbag dan zonder.
Een stuur dat tegen de bestuurderszetel zit zie je niet meer zo vaak als vroeger. Verwondingen door pedalen aan de benen komen minder voor dan vroeger.
Als de snelheid te hoog is, is het totaal niet meer te overleven. Dan zijn de vertragingskrachten van die aard dat je organen tegen je ribbenkast worden gegooid en er daardoor dodelijke verwondingen ontstaan. Vaak is een overlijden in een botsing aan hoge snelheid te wijten aan 'vertragingskrachten'.
Je hebt ondertussen ook wel de kreugelzones en de airbag die je daartegen beschermen maar komplete bescherming ertegen bestaat niet.
Misschien de remmen, maar om te remmen is het vaak te laat bij een ongeval.
Daarentegen is een botsing (vooral frontaal) waar je met hoge snelheid ineens stilstaat beter te overleven met gordel en airbag dan zonder.
Een stuur dat tegen de bestuurderszetel zit zie je niet meer zo vaak als vroeger. Verwondingen door pedalen aan de benen komen minder voor dan vroeger.
Als de snelheid te hoog is, is het totaal niet meer te overleven. Dan zijn de vertragingskrachten van die aard dat je organen tegen je ribbenkast worden gegooid en er daardoor dodelijke verwondingen ontstaan. Vaak is een overlijden in een botsing aan hoge snelheid te wijten aan 'vertragingskrachten'.
Je hebt ondertussen ook wel de kreugelzones en de airbag die je daartegen beschermen maar komplete bescherming ertegen bestaat niet.
Misschien de remmen, maar om te remmen is het vaak te laat bij een ongeval.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Re: Rijden met EV vs ICE
Door de maximum snelheid op onze wegen te beperken tot 80 km/u kunnen vele verkeersdoden vermeden worden.
-
- Full Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 17 jan 2023
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Juist Brembos, en als we de snelheid verlagen naar 10 per uur zullen er nog minder zijn.
Als we treinen verbieden dan zullen er ook geen mensen kunnen onder lopen.
Als we fietsen verbieden dan zullen ze er ook niet meer van vallen of ergens tegen rijden.
Als we nu ook nog eens vliegtuigen verbieden dan zullen die alvast niet uit de lucht vallen.
Misschien is het ook een idee om voetgangers te verbieden te wandelen op voetpaden dan zullen ze niet omver gereden worden door die auto's die aan 10 km/h rijden ...
Je zal wel snappen waar ik naartoe wil ... uiteraard aan gematigde snelheid
Als we treinen verbieden dan zullen er ook geen mensen kunnen onder lopen.
Als we fietsen verbieden dan zullen ze er ook niet meer van vallen of ergens tegen rijden.
Als we nu ook nog eens vliegtuigen verbieden dan zullen die alvast niet uit de lucht vallen.
Misschien is het ook een idee om voetgangers te verbieden te wandelen op voetpaden dan zullen ze niet omver gereden worden door die auto's die aan 10 km/h rijden ...
Je zal wel snappen waar ik naartoe wil ... uiteraard aan gematigde snelheid