Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ja, ik had hem al gelezen. Lachen.
En niet eens bij -15 of -20 zoals in Skandinavië geregeld voor komt.
En niet eens bij -15 of -20 zoals in Skandinavië geregeld voor komt.
Re: Rijden met EV vs ICE
Nog altijd een ruim voldoende actieradius. In de winter rijd je trouwens best met de fiets.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik rij dan met de (sneeuw)scooter...
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat kan ook. Zo lang het maar electrisch of op menselijke kracht is.
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.hln.be/economie/donkere-wol ... ~aef9a72f/
Nog een autofabrikant die dreigt te verhuizen naar lage loonlanden.
Nog een autofabrikant die dreigt te verhuizen naar lage loonlanden.
Re: Rijden met EV vs ICE
En in Parijs betalen ze zich suv:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/04 ... rtarieven/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/04 ... rtarieven/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Het zou gaan tijd worden. SUVs zijn een uitvinding om je meer metaal te doen kopen. Het wordt tijd dat die krengen extra belast worden:
- ze verhinderen het zicht
- ze zijn minder veilig voor zwakke weggebruikers
- ze verbruiken meer energie
- ze nemen meer plaats in
- ze verhinderen het zicht
- ze zijn minder veilig voor zwakke weggebruikers
- ze verbruiken meer energie
- ze nemen meer plaats in
Re: Rijden met EV vs ICE
Klopt, maar hun aantallen blijft toenemen met alle slechte gevolgen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Als de auto's rondom jou steeds hoger en breder worden, dan wil je zelf ook met een hogere en bredere auto rijden, om terug op gelijke hoogte (letterlijk en figuurlijk) te zitten. Maw ons wagenpark verzwaart terwijl het eigenlijk lichter zou moeten worden. Iedereen begrijpt toch dat gewicht de vijand van beweging is?
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat probleem ligt vooral bij de fabrikanten, je moet maar eens het aanbod van nieuwe auto's bekijken, weinig kleinere middenklasse en stadsauto's te vinden, en bij de EV's is het nog erger, daar is het al groot, zwaar en duur tenzij je een Chinees koopt.
Re: Rijden met EV vs ICE
Goh... de fabrikanten volgen enkel de vraag. Het is logisch dat fabrikanten vooral nieuwe modellen willen aanbieden in het snelst groeiende segment. Anderzijds is die vraag door henzelf gecreeerd natuurlijk.
Je merkt de gevolgen zeker bij EVs: het zijn bijna allemaal SUV-achtige voertuigen.
Je merkt de gevolgen zeker bij EVs: het zijn bijna allemaal SUV-achtige voertuigen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Wie eerst was, de klant of fabrikant is minder belangrijk, de overheid moet optreden of we rijden straks allemaal met (ev) hummers.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Mee eens. Zo schieten we het doel van EV's helemaal voorbij.