Vraagje over getrouwheidspremie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Vraagje over getrouwheidspremie
@Finny
Je moet niet alles 2 maal zeggen hoor!
Je moet niet alles 2 maal zeggen hoor!
Ik zou niet weten waarom. Hij kan toch zijn spaargeld ergens anders stallen of gewoon weer een nieuwe rekening openen.
Dat per kwartaal achteraf betalen van de getrouwheidspremie vind ik absurd.
Stel je opent een spaarrekening op 2 jan. basisrente 1,2%, getrouwheidspremie 1,8%.
Die 1,8% betalen ze pas uit op 1 april.
Bovendien kan die basisrente theoretisch ook nog zakken naar 0,1%.
Wees blij dat ze ze per kwartaal uitbetalen. Vroeger was het maar één keer per jaar. Getrouwheidspremie verworven op 2 januari kreeg je pas op 31 december uitbetaald.
Inderdaad, indien de persoon zoals in mijn geval die 3 maanden getrouwheid niet wil verliezen. Natuurlijk indien er betere alternatieven zijn voor dat geld.
Spaarrekening met hoge basisrente heel mooi, maar al vaker gemerkt bij MeDirect dat ze deze snel kunnen laten zakken.
Ik ben inactieve klant bij de broker Trading212, en die bieden tegenwoordig 4,20% aan op tegoeden in euro (let op: geen echte spaarrekening met depositogarantie). Het speciale: de rente wordt dagelijks uitbetaald. Zelf heb ik er geen geld staan, maar ik vond het wel mooi.
Het klinkt inderdaad mooi, maar ik krijg toch altijd wat kriebels bij zoiets. 4,20% is netto 2,94%pmu schreef: ↑4 februari 2024, 17:39 Ik ben inactieve klant bij de broker Trading212, en die bieden tegenwoordig 4,20% aan op tegoeden in euro (let op: geen echte spaarrekening met depositogarantie). Het speciale: de rente wordt dagelijks uitbetaald. Zelf heb ik er geen geld staan, maar ik vond het wel mooi.
Dan heb ik toch liever een staatsobligatie met een paar mooi A's er achter en even boven de 3% netto.