Holdings
TIP
Re: Holdings
I.d.d.,thanks,ik heb toen ook bijgekocht en ondertussen helft van positie gecasht, volgens mij kan Eurazeo nog hoger,met superdividend op komst...Gunter123 schreef: ↑3 februari 2024, 15:36Bedankt voor je advies van destijds!laeka schreef: ↑3 februari 2024, 09:45 Nog dit... eind oktober hebben mij een zestal forumleden gemaild ( ik weet niet meer juist wie het allemaal was daarom deze posting) wat ik dacht van Eurazeo of het koopwaardig was.
Dat was het toen inderdaad. Diegene die instapte staan nu op een winst van om en bij de 50% (wat heel veel is voor en gediversifieerde holding).
Vergeet niet uw winsten te pakken he want hoge bomen blijven nu 1 maal niet tot in de hemel groeien.
Ik incasseerde ondertussen reeds de winst.
-
- Full Member
- Contacteer:
Uiteraard weet ik dat prestaties uit het verleden niet per definitie iets zeggen over de toekomst, maar die van Eurazeo zijn toch wel heel belabberd. Waarom zou je zo’n aandeel voor de lange termijn in huis nemen? Is daar zo veel veranderd in dat bedrijf?
Laatst gewijzigd door Maneblusser op 4 februari 2024, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sofina ondertussen opnieuw koopwaardig ?
@ laeka, ik ben zeker ook benieuwd naar jouw mening.
Alvast bedankt!
@ laeka, ik ben zeker ook benieuwd naar jouw mening.
Alvast bedankt!
Ik vind van niet. Korting is te klein (ongeveer 20%). Net asset value van 272 euro die nota bene achteruitging in een jaar dat de Nasdaq (groeitechnologie) met meer dan 40% steeg.
Analisten vinden het wel in koor koopwaardig maar dat vonden ze ook toen het tussen de 300 en 350 euro stond. Er zijn holdings bij de vleet te vinden die met meer dan 40% korting noteren en veel meer.
https://www.google.com/finance/quote/RF ... EBR%3AACKBManeblusser schreef: ↑4 februari 2024, 11:04Uiteraard weet ik dat prestaties uit het verleden niet per definitie iets zeggen over de toekomst, maar die van Eurazeo zijn toch wel heel belabberd. Waarom zou je zo’n aandeel voor de lange termijn in huis nemen? Is daar zo veel veranderd in dat bedrijf?
Eurazeo doet het beter hoor dan de populaire holdings in België en bovendien keerden ze in het verleden riante dividenden uit. Bovenop het normale dividend kreeg je in het verleden 1 gratis aandeel per 20 in bezit.
Maar zoals je zegt er is niet veel veranderd in het bedrijf. Hebben zowat 600 aandelen in portefeuille. Een beetje van het goede teveel en om op 2 maanden en een klets om en bij de 50% te stijgen was alleen mogelijk door de peptalk van het management op de investeerdersdag eind vorig jaar.
Bedankt voor je gewaardeerde mening laeka, welke (liefst Belgische) holding geniet je voorkeur?laeka schreef: ↑4 februari 2024, 17:03Ik vind van niet. Korting is te klein (ongeveer 20%). Net asset value van 272 euro die nota bene achteruitging in een jaar dat de Nasdaq (groeitechnologie) met meer dan 40% steeg.
Analisten vinden het wel in koor koopwaardig maar dat vonden ze ook toen het tussen de 300 en 350 euro stond. Er zijn holdings bij de vleet te vinden die met meer dan 40% korting noteren en veel meer.
Idemdelaby schreef: ↑4 februari 2024, 17:17Bedankt voor je gewaardeerde mening laeka, welke (liefst Belgische) holding geniet je voorkeur?laeka schreef: ↑4 februari 2024, 17:03
Ik vind van niet. Korting is te klein (ongeveer 20%). Net asset value van 272 euro die nota bene achteruitging in een jaar dat de Nasdaq (groeitechnologie) met meer dan 40% steeg.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Holding
Klopt. Ik had het aandeel op Yahoo Finance opgezocht maar daar is blijkbaar iets fout met de historische koersen van Eurazeo waardoor het er maar belabberd uitzaglaeka schreef: ↑4 februari 2024, 17:14 https://www.google.com/finance/quote/RF ... EBR%3AACKB
Eurazeo doet het beter hoor dan de populaire holdings in België en bovendien keerden ze in het verleden riante dividenden uit.
Re: Holding
Begrijp ik het goed dat uit die grafiek wordt geconcludeerd dat Eurazeo het beter heeft gedaan dan de gekozen Belgische holdings (+- dubbel rendement van Sofina) ?Maneblusser schreef: ↑4 februari 2024, 19:37Klopt. Ik had het aandeel op Yahoo Finance opgezocht maar daar is blijkbaar iets fout met de historische koersen van Eurazeo waardoor het er maar belabberd uitzaglaeka schreef: ↑4 februari 2024, 17:14 https://www.google.com/finance/quote/RF ... EBR%3AACKB
Eurazeo doet het beter hoor dan de populaire holdings in België en bovendien keerden ze in het verleden riante dividenden uit.
Nee, de grafiek geeft een vertekend beeld want Eurazeo begint met een voorsprong van 200% rond het jaar 2000.
Bij morningstar kan je zien dat het rendement over de afgelopen 20 jaar voor:
Brederode: 400 a 500%
Sofina: 400 a 500%
Ackermans: >200%
Eurazeo: rond de 60%
https://tools.morningstar.nl/nl/stockre ... encyId=EUR
(Klik op vergelijk en geef dan de gewenste holdings in. Klik dan onderaan voor de periode)
Ook over de afgelopen 10 jaar is Eurazeo de minst presterende van de 4. Sofina en Brederode hebben 2 tot 3 keer zo goed gepresteerd over die periode.
Ik heb Sofina en Brederode bijgekocht vorige maand. Het zijn mijn twee grootste posities qua holdings. Trend is positief, Byju’s is een afgesloten hoofdstuk, rente lijkt wat te stabiliseren.
Bij morningstar kan je zien dat het rendement over de afgelopen 20 jaar voor:
Brederode: 400 a 500%
Sofina: 400 a 500%
Ackermans: >200%
Eurazeo: rond de 60%
https://tools.morningstar.nl/nl/stockre ... encyId=EUR
(Klik op vergelijk en geef dan de gewenste holdings in. Klik dan onderaan voor de periode)
Ook over de afgelopen 10 jaar is Eurazeo de minst presterende van de 4. Sofina en Brederode hebben 2 tot 3 keer zo goed gepresteerd over die periode.
Ik heb Sofina en Brederode bijgekocht vorige maand. Het zijn mijn twee grootste posities qua holdings. Trend is positief, Byju’s is een afgesloten hoofdstuk, rente lijkt wat te stabiliseren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn rekening wat toch tevreden met het ritje, maar je hoort me niet zeggen dat eurazeo ook de volgende maanden/jaren gaat outperformen. Vermoedelijk daarom het advies van Laeka om winst te nemen.
Wees gerust ... na het openen van de link naar die grafiek duurde het geen 5 seconden voor ik mezelf die bemerking maakte.
Mijn opmerking had enkel als doel te kijken welke reactie er van de plaatser van de post kwam en of hij/zij zijn/haar toch wel flagrante blunder inzag. Maar dat plan heb je vakkundig de nek omgewrongen ...