Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Ik ben momenteel klant bij KBC & Keytrade. Ik heb een prepaid mastercard van KBC die me 1 EUR per maand kost. Ik zou willen overschakelen naar een volwaardige kredietkaart. De basismodellen zijn bij beiden gratis (bij KT wel minstens 12 verrichtingen per jaar doen om dat zo te houden).
Kredietkaart dient enkel voor een eerder sporadische aankoop op internet, boeken hotelovernachting (max. 1x per jaar) en enkele betalingen in UK of Hongarije. Welke kaart raden jullie mij aan? Alvast bedankt.
Kredietkaart dient enkel voor een eerder sporadische aankoop op internet, boeken hotelovernachting (max. 1x per jaar) en enkele betalingen in UK of Hongarije. Welke kaart raden jullie mij aan? Alvast bedankt.
Eigenlijk zijn ze beide behoorlijk gelijkaardig qua kosten. Inderdaad gratis. Bij Keytrade 1,40% wisselkoersopslag, bij KBC 1,60% (kijk dit wel nog even na). Bij Keytrade zijn er allicht enkele gratis verzekeringen, terwijl KBC een betere klantendienst heeft. Kwestie van voorkeur...
Omdat je spreekt van Hongarije en uk doe je voordeel met Revolut of een andere fintech.
Je kan je geld uiterst goedkoop voor je reis omzetten naar forint of pond. Geen kosten als je uitgaven doet edm.
Het is ook wel een prepaid systeem.. je moet er dus geld opzetten maar dat gaat ogenblikkelijk van BE naar Revolut in Litouwen met een flitsoverschrijving.
Mij heeft het al geld gespaard in die "buiten de euro landen". Ik heb ook een gewone creditcard maar in uk of buiten de eurozone gebruik ik enkel revolut. Je kan de kaart ook binnen de eurozone gebruiken en ze kost niks.
Als het niet is wat je zoekt of wil... het was uiteraard goed bedoeld.
Je kan je geld uiterst goedkoop voor je reis omzetten naar forint of pond. Geen kosten als je uitgaven doet edm.
Het is ook wel een prepaid systeem.. je moet er dus geld opzetten maar dat gaat ogenblikkelijk van BE naar Revolut in Litouwen met een flitsoverschrijving.
Mij heeft het al geld gespaard in die "buiten de euro landen". Ik heb ook een gewone creditcard maar in uk of buiten de eurozone gebruik ik enkel revolut. Je kan de kaart ook binnen de eurozone gebruiken en ze kost niks.
Zeker en vast bedankt voor de tip.haelewyn schreef: ↑4 februari 2024, 22:04 Omdat je spreekt van Hongarije en uk doe je voordeel met Revolut of een andere fintech.
Het gaat echter om kleine betalingen (restaurant/lunch, supermarkt) als ik op reis ben. Denk dat voor die jaarlijks 100-200 EUR het sop de kolen niet waard is, maar ik ga het toch eens bekijken.
Vanaf juni is de KBC kredietkaart niet meer gratis dacht ik.
De tarieven van bv. een KBC kredietkaart buiten Eurozone zijn hieronder afgebeeld. Die kosten vallen grotendeels weg met Revolut.
Ik neem uiteraard wel aan dat het sop de kool misschien niet waard is voor gering gebruik maar ook de kost van 1 euro per maand valt dan weg.
Dat is ook het geval als je de prepaid verandert naar een volwaardige kredietkaart uiteraard.
Vooral als je in een niet-euroland al eens geld afhaalt aan de automaat is er winst te boeken met Revolut (let op : er zijn beperkingen aan 'gratis').
Op enkele dagen verblijf in Polen heb ik bv. berekend dat ik 15 euro heb gespaard door constant de kaart van Revolut te gebruiken (die niets kost).
Ik maakte toen wel de vergelijking met mijn andere, dure (gratis) Beobank creditkaart die ik vooral nog binnen de eurozone gebruik.
De tarieven van KBC na 1 juli 2024 zijn al gepubliceerd. De kredietkaart zou bv in een basisrekening gratis blijven, als ik dat even goed (schuin) gelezen heb.
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 010724.pdf
Ik neem uiteraard wel aan dat het sop de kool misschien niet waard is voor gering gebruik maar ook de kost van 1 euro per maand valt dan weg.
Dat is ook het geval als je de prepaid verandert naar een volwaardige kredietkaart uiteraard.
Vooral als je in een niet-euroland al eens geld afhaalt aan de automaat is er winst te boeken met Revolut (let op : er zijn beperkingen aan 'gratis').
Op enkele dagen verblijf in Polen heb ik bv. berekend dat ik 15 euro heb gespaard door constant de kaart van Revolut te gebruiken (die niets kost).
Ik maakte toen wel de vergelijking met mijn andere, dure (gratis) Beobank creditkaart die ik vooral nog binnen de eurozone gebruik.
De tarieven van KBC na 1 juli 2024 zijn al gepubliceerd. De kredietkaart zou bv in een basisrekening gratis blijven, als ik dat even goed (schuin) gelezen heb.
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 010724.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bij Revolut betaal je overigens wel 1,50% tijdens het weekend. Voor zij die vooral in het weekend op reis zijn (of online-aankopen in vreemde valuta doen), is er eigenlijk geen verschil.
Zelf ben ik wel een tevreden klant van Revolut, maar ik ben dan ook een behoorlijk intensieve gebruiker.
Zelf ben ik wel een tevreden klant van Revolut, maar ik ben dan ook een behoorlijk intensieve gebruiker.
Dat is zeker een zaak die klopt, die extra kost in het weekend.Je kan dat voor bv. een reis naar Polen Of Hongarije opvangen door je geld in Zloty of Forint te wisselen op een weekdag waarna je het weer (ook in het weekend) zonder kost kan gebruiken... omdat de wissel al gedaan werd op een weekdag.
Je neemt dan een rekening in vreemde munt. Op een Revolut rekening kan je tegelijk verschillende 'rekeningen' in meerdere vreemde munten en euro aanhouden.
Idem : tevreden met revolut , ook met Beobank. Bij beiden heb ik al eens een bedrag betwist en dat werd bij beiden goed afgehandeld.
Je neemt dan een rekening in vreemde munt. Op een Revolut rekening kan je tegelijk verschillende 'rekeningen' in meerdere vreemde munten en euro aanhouden.
Idem : tevreden met revolut , ook met Beobank. Bij beiden heb ik al eens een bedrag betwist en dat werd bij beiden goed afgehandeld.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 februari 2024, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier ook een intensieve gebruiker van Revolut. Eigenlijk een no-brainer voor mensen die vaak reizen.
Ik gebruik momenteel de premium versie (was een aanbieding, weet niet of het de maandelijkse kost waard is, ga dit evalueren na een jaar), in het weekend is het dan 1% erbij als je niet oplet. Ik hou inderdaad verschillende valuta aan voor de landen waar ik vaak ben; Thai baht en Hongaarse Forint. Ik ben net terug van Oeganda en heb ook daar de kaart vaak gebruikt. Opname aan ATM (maandelijks max 200 euro, 400 met de premium), safari mee betaald en in de Carrefour winkels Ook voor lokale apps zoals Glovo (aan huis levering van restaurants e.d.), Safeboda, Uber,..
In het weekend gebruikte ik mijn Wise kaart.
Ook gebruikt om een lounge pas mee te kopen op de luchthaven, 24 euro ipv 35 dollar aan de desk daar.
Ik gebruik momenteel de premium versie (was een aanbieding, weet niet of het de maandelijkse kost waard is, ga dit evalueren na een jaar), in het weekend is het dan 1% erbij als je niet oplet. Ik hou inderdaad verschillende valuta aan voor de landen waar ik vaak ben; Thai baht en Hongaarse Forint. Ik ben net terug van Oeganda en heb ook daar de kaart vaak gebruikt. Opname aan ATM (maandelijks max 200 euro, 400 met de premium), safari mee betaald en in de Carrefour winkels Ook voor lokale apps zoals Glovo (aan huis levering van restaurants e.d.), Safeboda, Uber,..
In het weekend gebruikte ik mijn Wise kaart.
Ook gebruikt om een lounge pas mee te kopen op de luchthaven, 24 euro ipv 35 dollar aan de desk daar.
Wat die loungepassen betreft: een van de "unieke" functies van de gratis KBC-kredietkaart, is dat je voor €25 per maand (maandelijks opzegbaar) onbeperkt gebruik kunt maken van lounges Wat mij betreft zeker z'n geld waard, vooral voor lange reizen met lange overstaptijden.
Jaja ... Het luxepakket.
"""""De toegang voor jezelf alsook je eigen verbruik is gratis. Heb je gezelschap? Zij dienen wel te betalen.""""""
"""""De toegang voor jezelf alsook je eigen verbruik is gratis. Heb je gezelschap? Zij dienen wel te betalen.""""""
Ik heb pas een rekening geopend bij Keytrade bank en heb er ook een kredietkaart aangevraagd. Bij de platinum betaal je normaal 150 euro per jaar maar zoals hier al gezegd is het gratis bij 12 verrichtingen per jaar. Aangezien mijn spotify abonnement elke maand via kredietkaart betaald wordt heb ik vanaf nu dus gewoon een gratis kredietkaart met alles op en aan.
Je hebt hem aangevraagd. Maar heb je hem ook gekregen ?