Start met ETF: selectie en tips
TIP
Start met ETF: selectie en tips
Ik heb een aantal losse aandelen en ook wat minder risicovolle zaken (obligaties, termijnrekening, tak21, spaarrekening, ...).
Nu zou ik graag ook starten met een stukje te beleggen in ETF's (via Bolero). Maar ik ben volledig nieuw hierin.
Hoe doen jullie dit? Kopen jullie op vaste momenten telkens wat bij van de ETF's waarin jullie zitten?
Welke ETF raden jullie aan voor iemand die voor de eerste keer er 1 wil proberen, om zoveel mogelijk gespreid te zitten? En stel dat ik voor 3 ETF's ga, welke 3 zou je dan aanraden? En laten jullie dividenden uitbetalen of kapitaliseren? Wat met de kosten, wat is aanvaardbaar volgens jullie?
Zijn er andere zaken waarop je als beginner moet letten?
Nu zou ik graag ook starten met een stukje te beleggen in ETF's (via Bolero). Maar ik ben volledig nieuw hierin.
Hoe doen jullie dit? Kopen jullie op vaste momenten telkens wat bij van de ETF's waarin jullie zitten?
Welke ETF raden jullie aan voor iemand die voor de eerste keer er 1 wil proberen, om zoveel mogelijk gespreid te zitten? En stel dat ik voor 3 ETF's ga, welke 3 zou je dan aanraden? En laten jullie dividenden uitbetalen of kapitaliseren? Wat met de kosten, wat is aanvaardbaar volgens jullie?
Zijn er andere zaken waarop je als beginner moet letten?
Re: Start met ETF: selectie en tips
Dat zijn veel vragen. Wat heb je al geleerd uit de vele etf threads in dit forum?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Start met ETF: selectie en tips
Bekijk de ETF playlist van Bolero. Dat is een selectie van de meest verhandelde ETF's bij Bolero.
"Beleggen via de ETF playlist kan al vanaf €2,5.
Wil je met een kleiner bedrag beleggen? Bekijk dan zeker de ETF playlist. In deze lijst vind je meer dan 50 verschillende ETF’s. Voor alle ETF’s uit de playlist geldt er een speciaal tarief. Investeer je minder dan €250 dan betaal je slechts €2,5 makelaarsloon. Investeer je tussen €250 en €1.000 dan betaal je €5 makelaarsloon."
"Beleggen via de ETF playlist kan al vanaf €2,5.
Wil je met een kleiner bedrag beleggen? Bekijk dan zeker de ETF playlist. In deze lijst vind je meer dan 50 verschillende ETF’s. Voor alle ETF’s uit de playlist geldt er een speciaal tarief. Investeer je minder dan €250 dan betaal je slechts €2,5 makelaarsloon. Investeer je tussen €250 en €1.000 dan betaal je €5 makelaarsloon."