Volume turbo's
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Volume turbo's
Ik zou graag een turbo long kopen. Deze turbo heeft aan het einde van de handelsdag echter maar een volume van 100.
Betekent dit dat ik deze turbo nooit zal kunnen kopen als ik er 150 stuks van wil?
Betekent dit dat ik deze turbo nooit zal kunnen kopen als ik er 150 stuks van wil?
Re: Volume turbo's
Er is altijd een market maker bij turbo’s (behoudens bij uitzonderlijke volatiliteit, bvb banenrapport om 14.30u. Dan is hij soms even weg). Check orderboek en werk met limiet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor je antwoord!
In het orderboek stond mijn ingevoerde order en daarboven stond er aan beide kanten ook een volume van 20.000.
Is dit dan de market maker die je bedoelt?
En mag ik dan besluiten dat je deze turbo wel degelijk kan kopen en later ook relatief eenvoudig verkopen?
Dat is de market maker ja. Je kan een turbo normaal altijd vlot kopen of verkopen, met de market maker als tegenpartij.
Turbo's of sprinters koop je direct van de uitgever of eerder uitzonderlijk van iemand die verkoopt. De uitgever is namelijk de tegenpartij die instaat voor de financiering van het contract. Turbo's kennen ook een stoploss, wat wil zeggen dat ze waardeloos kunnen worden, een market maker gaat daarom geen turbo's op zijn conto nemen. Tevens zal de uitgever de verkoop van sommige turbo's stoppen, bv omwille van een te kleine hefboom. De uitgever zorgt met andere woorden zelf voor de liquiditeit, hij zet zijn bid en ask op basis van onderliggend aandeel of index, als particulier kun je uiteraard ook een limiet order ingeven of ingaan op een aanbod van een verkoper.
Of bij overschrijding van de maximale hefboom enkel biedkoersen tonen. In.België en Nederland is de maximale hefboom 5. Kijk daarom steeds naar de koers, hefboom, afstand tot SL, financieringsniveau en ratio op de website van de uitgever. Naast de koers van de onderliggende waarde.
Een turbo kan.je van 8u tot 19u30 verhandelen terwijl de europese beurzen tussen 9u en 17u30 open zijn.
Daarom zijn pre- en aftermarket spreads ook hoger dan deze tijdens de Europese beursuren
Een turbo kan.je van 8u tot 19u30 verhandelen terwijl de europese beurzen tussen 9u en 17u30 open zijn.
Daarom zijn pre- en aftermarket spreads ook hoger dan deze tijdens de Europese beursuren