Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Geloof het of niet, maar er zijn al regels die de maximum afmetingen van voertuigen bepalen...
Alle auto's op de weg voldoen daar aan.
Maar als je gaat modellen verbieden die je niet aan staan, bvb SUV's, dan gaat het nog wat worden.
Waarom dan ook geen sportwagens verbieden, of cabrio's...
Re: Rijden met EV vs ICE
Elk zijn mening over wat leuk is of niet.CarpeNoctem schreef: ↑5 februari 2024, 20:59I'm inOchottekes toch. Iemand anders doet wat hij leuk vindt en dat zou wel eens iemand kunnen storen.
Jouw brave new world is de mijne niet.
Bijvoorbeeld tractoren die aan 20km/h over de autosnelweg rijden is dan ook geen probleem.
Zebrapaden schaffen we ook af, idem fietspaden. Iedereen mag vrij de beschikbare ruimte gebruiken.
Verkeerslichten en verkeersborden hoeven ook niet meer.
Regels afschaffen is regels afschaffen. Ik vraag met toch af of autorijden dan nog zo leuk zal blijven.
Re: Rijden met EV vs ICE
Woz, zelfs jij weet dat er in de US of A ook regels zijn voor voertuigen. Bij jouw is het vaak alles tegenover niks. Over de plas worden ook boetes uitgeschreven. Daar duwen ze gevaarlijke automobilisten gewoon van de baan. Als hier een agent op een voertuig dat op een groep mensen inrijdt, schiet, dan wordt de agent geschorst.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik weet zelfs dat er heel wat verkeerswetgeving in de VS veel strenger is dan hier.
En je beseft toch ook wel dat je niet enkel regels kan schrappen die jij niet leuk vindt.
Als de automobilistenclub pleit voor het afschaffen van die of die regel dan kan je er vanop aan dat de fietsersbond ook zal afkomen met : dan willen wij...
En je beseft toch ook wel dat je niet enkel regels kan schrappen die jij niet leuk vindt.
Als de automobilistenclub pleit voor het afschaffen van die of die regel dan kan je er vanop aan dat de fietsersbond ook zal afkomen met : dan willen wij...
Re: Rijden met EV vs ICE
Woz schreef: ↑5 februari 2024, 21:53 Ik weet zelfs dat er heel wat verkeerswetgeving in de VS veel strenger is dan hier. affirmatief
En je beseft toch ook wel dat je niet enkel regels kan schrappen die jij niet leuk vindt. In theorie kan dat wel, praktijd ligt momenteel moeilijker.
Als de automobilistenclub pleit voor het afschaffen van die of die regel dan kan je er vanop aan dat de fietsersbond ook zal afkomen met : dan willen wij... Die fietsers hebben hun toezeggingen de laatste jaren al gehad. Hun bond zou voor hun leden beter ook rijlessen invoeren
Re: Rijden met EV vs ICE
Welke toezeggingen dan?
Re: Rijden met EV vs ICE
Leuk blijven? Het is helemaal niet leuk n.m.m.Woz schreef: ↑5 februari 2024, 21:39Elk zijn mening over wat leuk is of niet.CarpeNoctem schreef: ↑5 februari 2024, 20:59
I'm in
Ochottekes toch. Iemand anders doet wat hij leuk vindt en dat zou wel eens iemand kunnen storen.
Jouw brave new world is de mijne niet.
Bijvoorbeeld tractoren die aan 20km/h over de autosnelweg rijden is dan ook geen probleem.
Zebrapaden schaffen we ook af, idem fietspaden. Iedereen mag vrij de beschikbare ruimte gebruiken.
Verkeerslichten en verkeersborden hoeven ook niet meer.
Regels afschaffen is regels afschaffen. Ik vraag met toch af of autorijden dan nog zo leuk zal blijven.
OK 's zomers met de cabrio over kleine binnenweggetjes in de Ardennen, Dtsl of Fr. Maar verder is het nu ook niet leuk.
Re: Rijden met EV vs ICE
Brembos mag wel opschieten met zijn Tesla SUV,
Raad van State scherp voor Vlaamse premie voor aankoop elektrische wagens
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: Raad van State scherp voor Vlaamse premie voor aankoop elektrische wagens - https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d994&ei=99
Raad van State scherp voor Vlaamse premie voor aankoop elektrische wagens
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: Raad van State scherp voor Vlaamse premie voor aankoop elektrische wagens - https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d994&ei=99
Re: Rijden met EV vs ICE
De usa, of hoe het zeker niet moet met de auto.
https://m.youtube.com/watch?v=REni8Oi1QJQ
https://m.youtube.com/watch?v=REni8Oi1QJQ
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Bedoel je met een ideologische afgrond een overheid zoals de voormalige DDR waar de overheid alles reguleerde en middels de stasi daar volledige controle over had? Daar moest men bij de overheid een aanvraag indienen om een trabant te mogen kopen, je kwam pas in aanmerking wanneer je na onderzoek een goed burger bevonden werd.
Re: Rijden met EV vs ICE
Het slechte voorbeeld:
Welcome to America, where trucks are the size of tanks.
Welcome to America, where trucks are the size of tanks.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Of waarom geen bakfietsen verbieden of beter nog, ze belasten?R1150GS schreef: ↑5 februari 2024, 21:13Geloof het of niet, maar er zijn al regels die de maximum afmetingen van voertuigen bepalen...
Alle auto's op de weg voldoen daar aan.
Maar als je gaat modellen verbieden die je niet aan staan, bvb SUV's, dan gaat het nog wat worden.
Waarom dan ook geen sportwagens verbieden, of cabrio's...
Die dingen zijn levensgevaarlijk, nemen veel plaats in beslag (zowel op de weg als op het vlak van parkeergelegenheid) en bij een ongeval met voetgangers veroorzaakt zo'n bakfiets veel meer schade dan een gewone fiets.
Ik wil Vivaldi niet op ideeën brengen maar zo'n "bakfietsbelasting" zou ook goed zijn voor de schatkist
Re: Rijden met EV vs ICE
Het aantal ongevallen met dergelijke is juist bijzonder laag. Bovendien is de ernstgraad van een dergelijk ongeluk vele malen kleiner. Jij maakt wellicht de vergelijking met een gewone fiets, maar de correcte vergelijking is uiteraad een auto van bijna 2 ton. Met een bakfiets rijd je om de kinderen naar school te voeren, om inkopen te doen etc. Dat zijn dingen die je anders met de auto doet. Maw een subsidie is hier op zijn plaats, en die kan makkelijk gefinancierd worden met een belasting op SUVs.m-peeters schreef: ↑6 februari 2024, 14:55 Of waarom geen bakfietsen verbieden of beter nog, ze belasten?
Die dingen zijn levensgevaarlijk, nemen veel plaats in beslag (zowel op de weg als op het vlak van parkeergelegenheid) en bij een ongeval met voetgangers veroorzaakt zo'n bakfiets veel meer schade dan een gewone fiets.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Re: Rijden met EV vs ICE
Een fietsbelasting is niet ongebruikelijk, tot voor iets van een 40j geleden bestond dit in België.
Wat mij betreft mogen ze dit opnieuw invoeren. En dan gebruiken om de fietsinfra aan te leggen en te onderhouden.
Aan de andere kant: waar zijn de statistieken die aantonen dat (bak)fietsen levensgevaarlijk zijn? En voor wie zijn die dan levensgevaarlijk? En wat zijn auto's dan?
Wat mij betreft mogen ze dit opnieuw invoeren. En dan gebruiken om de fietsinfra aan te leggen en te onderhouden.
Aan de andere kant: waar zijn de statistieken die aantonen dat (bak)fietsen levensgevaarlijk zijn? En voor wie zijn die dan levensgevaarlijk? En wat zijn auto's dan?