Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander Consumer bank
Ik zou van "krommen haas" gebaren zoals 101% van de goede "Belgen". Ik herinner mij nog de "couponnetjestrein"
De beste "joke" die ik dit jaar heb gehoord; wat zeg ik? Deze eeuw!
Voorheen had ik bij het overzicht van de spaarrekeningen, onder de spaarrekening naam, de interest en getrouwheidspremie in % staan. Dat is nu precies weg. Is dat nog iemand opgevallen of beeld ik mij dat in
Toen jaren geleden de intresten ook hoog waren, heb ik dit nooit meegemaakt dat de banken RV inhielden. Reynders voerde de 15% taks op spaarrekeningen ergens in 2009 in en de lat voor de vrijstelling lag veel hoger, nog tot 1880 euro.Ik herinner mij dat toen iedereen, om die taks te vermijden, bij verschillende banken rekeningen opende want de controle was toch miniem. Vandaag is dat niet meer het geval.
Daarna kwam de uitbetaling van de getrouwheidspremie per kwartaal, waarvoor dat enkel in januari was. De banken speelden daar op in met frekwentere aanpassingen en hierdoor openden we meer spaarrekeningen in dezelfde bank om ook hier geen verlies te maken. Het blijft een spelletje. Nu komen er weer nieuwe regels voor het beperken van het aantal rekeningen maar of dit meer duidelijkheid gaat geven voor de consument, moeten we nog afwachten.
Persoonlijk vind ik dat de vrijstelling van RV, nu gespreid over intresten op spaartegoeden en dividenden, vrij naar keuze zou moeten verdeeld worden. Maar dat is weer een andere discussie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of de banken volledig laten inhouden en zelf de belastingvrije som aangeven om te recupereren, dat is nog eenvoudiger.
Ik ben bang dat dat recupereren dan een jaar duurt.EarthNvstr1 schreef: ↑12 januari 2024, 18:24Of de banken volledig laten inhouden en zelf de belastingvrije som aangeven om te recupereren, dat is nog eenvoudiger.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eergisteren een som van mjn Vision+ naar mijn tegenrekening gestort volgens de regels van de kunst. Dag nadien op de site van Santander en van de tegenrekening-bank gekeken: er was niets gebeurd.
Daarom vanmorgen zelfde storting nog eens geprobeerd: vannamiddag bij Santander nog geen spoor van de overschrijving.
Telefonisch contact met de helpdesk zegt: overschrijving moet na TWEE OF DRIE DAGEN zichtbaar zijn.
Is dit normaal , wie heeft ook dergelijke ervaring?
Daarom vanmorgen zelfde storting nog eens geprobeerd: vannamiddag bij Santander nog geen spoor van de overschrijving.
Telefonisch contact met de helpdesk zegt: overschrijving moet na TWEE OF DRIE DAGEN zichtbaar zijn.
Laatst gewijzigd door stranger op 6 februari 2024, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ook zoiets meegemaakt. Om van een iets hogere intrest te kunnen genieten en de getrouwheidspremie te kunnen behouden een overschrijving gedaan tussen 2 Max-rekeningen en heeft ook 3 dagen geduurd eer het bedrag overgeschreven was...stranger schreef: ↑6 februari 2024, 16:36 Eergisteren een som van mjn Vision+ naar mijn tegenrekening gestort volgens de regels van de kunst. Dag nadien op de site van Dantander en van de tegenrekening-bank gekeken: er was niets gebeurd.
Ook contact opgenomen met klantendienst en de reden voor de vertraging was dat alle overboekingen eerst moeten gecontroleerd worden.
Mijn overschrijving van eergisteren is nu vanavond toch gedebiteerd bij Santander. Ik hoop dat ze de tweede van deze morgen annuleren (zoals telefonisch beloofd).
Laatst gewijzigd door stranger op 7 februari 2024, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan na update niet meer inloggen via app wel nog online.
Onmogelijk om op IPhone ook maar iets in te vullen op de velden “gebruikersnaam “ en “wachtwoord “
Klantenservice reactie” verwijderd app en laad opnieuw en als het nog niet lukt dan is er ergens iets fout in uw instellingen van IPhone ?
Al 10 maal geprobeerd App af en op.
Geen resultaat
Nog iemand?
Onmogelijk om op IPhone ook maar iets in te vullen op de velden “gebruikersnaam “ en “wachtwoord “
Klantenservice reactie” verwijderd app en laad opnieuw en als het nog niet lukt dan is er ergens iets fout in uw instellingen van IPhone ?
Al 10 maal geprobeerd App af en op.
Geen resultaat
Nog iemand?
-
- Full Member
- Contacteer:
Weet er iemand of je in het kantoor in Merelbeke van Santander Consumer bank ook terecht kan om spaarrekening enzo te open, of is alles enkel online?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Neen, je kan daar in principe als klant niet fysiek terecht.
Maar dat geld recupereren gebeurt pas na een klein jaar. Op dat geld krijg je geen intrestvergoeding. Maw het huidig systeem is voordeliger voor de particulier dan het systeem dat je voorstelt.EarthNvstr1 schreef: ↑12 januari 2024, 18:24Of de banken volledig laten inhouden en zelf de belastingvrije som aangeven om te recupereren, dat is nog eenvoudiger.