Veranderingen op het forum
Re: Veranderingen op het forum
Uitleg geven ivm bans is ook de heilige graal niet. Mensen gaan dan zaken vergelijken die niet te vergelijken zijn en dan ontspint zich een oneindige discussie. En het is eigen aan een ban dat je op dat account niets meer kunt, dus ook geen feedback vragen.
2 keer een ban Abatoetnie? Miserie, miserie ...
2 keer een ban Abatoetnie? Miserie, miserie ...
Wanneer je een ban krijgt zouden ze op zijn minst mogen uitleggen waarom. Hoe weet je anders wat je fout gedaan hebt en kun je je gedrag in de toekomst aanpassen? Ik denk dat de moderator bans uitdeelt gewoon omdat hij over iemand een klacht gekregen heeft.
9/10 is het taalgebruik, Yaris. Dus de persoon die een ban krijgt moet het niet te ver gaan zoeken.
Bij 1 van de fora waar ik mod ben, heb ik 5 punten om de oorzaak van de ban te verduidelijken. Verder kan ik voor mezelf als mod ook nog eens notities toevoegen ( wat ik bij elke ban doe). Als ik dan 10 maanden later een pb krijg waarom een persoon geband is, kan ik dat perfect uitleggen.
ps. Dit is GEEN sollicitatie!
Bij 1 van de fora waar ik mod ben, heb ik 5 punten om de oorzaak van de ban te verduidelijken. Verder kan ik voor mezelf als mod ook nog eens notities toevoegen ( wat ik bij elke ban doe). Als ik dan 10 maanden later een pb krijg waarom een persoon geband is, kan ik dat perfect uitleggen.
Daar waar ik zelf modereer doe ik eerlijk gezegd mijn goesting. Die 5 punten, als het dezelfde zijn als bij mij, zijn een vlag die de lading altijd dekken.pukkie007 schreef: ↑7 februari 2024, 09:52
Iemand is altijd wel onrespectvol of onbeleefd geweest, heeft reclame gemaakt voor eender wat of heeft een van de andere regels overtreden. Anders ban je niet.
Ik doe daar geen tijdelijke bans. Rotte appels worden nooit meer vers. Ik ban ook nooit op voorspraak van iemand anders. Het is daar kleinschaliger dan hier en het valt redelijk goed te volgen.
Dit is ook geen sollicitatie. Dat zou pas tijdverspilling zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijns inziens is het eenvoudig om niet gebannen te worden. Ontstaat er een discussie, argumenteer dan één of maximaal twee keer (uiteraard op een respectvolle manier), en maar laat de discussie verder voor wat het is. Veel van de bans zijn namelijk veroorzaakt door uit de hand gelopen discussies.
-
- Full Member
- Contacteer:
Met geen van beiden ... in tegenstelling tot sommige anderen.
Door "omstandigheden" was ik een tijdje afwezig geweest op het forum met mijn eerste nick en ipv die te heropstarten toen ik weer kwam piepen dacht ik een "sociaal experiment" te doen door met een verse nick te starten en eens te zien hoe "anders" er gereageerd wordt als er geen "vooringenomenheid" is ... en wonderwel plots was ik (voor even dan toch ) de beste vriend van bepaalde nicks waarmee ik vooraf "vijandig" was en ook omgekeerd, sommige van mijn "vrienden" waren plots geen "vriend" meer.
Ik zou trouwens geen probleem hebben met een ban als die terecht is maar vanuit "mod"-standpunt zou die dan wel mogen/moeten uitgelegd worden, wat bij die twee keer dat ik (heel kort) geband werd kreeg ik die niet waardoor ik zelfs in de verste verten niet wist waarom.
Dan wel natuurlijk. Vaganzza zijn EV zal ook wel (deels) betaald worden door DPG. Dan kan ik mijn job als mod op al die andere fora opzeggen, mijn familie hun plan laten trekken met hun bank- en postzaken en hier de grote Jan komen uithangen. Wanneer begin ik ?Orakel van Brakel schreef: ↑7 februari 2024, 10:01Ook niet als Spaargids er een Siebener bijgeeft als firmawagen?
Brembos zou zelfs toehappen op zulk een voorstel.
Ik ben ook mod geweest. Het geld stroomde binnen. Na een jaar kon ik op mijn andere job halftijds beginnen werken.
Iemand die veel berichten post kan ook een stoker zijn. Mi niet altijd een meerwaarde.
In mijn jeugd kende ik een oudere man die vaak de uitdrukking gebruikte : "Je moet er tegen kunnen dat de zon ook op een ander zijn bolleke schijnt".Abatoetnie schreef: ↑7 februari 2024, 10:41
Met geen van beiden ... in tegenstelling tot sommige anderen.
Daar is iets van waar.
Als je zelf uithaalt naar anderen over meer dan een nick komt dat wel terug naar jou als een boemerang. Vooral als je zelf niet met de eerste nick bezig bent.
Geen idee waarom het zo moeilijk is om te leven en laten leven.
Het "ikke-ikke-ikke" probleem in de maatschappij.
We zijn allemaal geen haar beter dan de anderen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 februari 2024, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt. En sommige mensen denken precies dat ieder bericht door hen vakkundig geanalyseerd moet worden. Of ze er nu eigenlijk iets over te zeggen hebben of niet. Sommige mensen posten echt te veel. Als iedereen zo vol van zichzelf was, zou het compleet onleesbaar worden, vind ik.
Anderen combineren goede info dan weer met af en toe een beetje trollen en dan vind ik het jammer als ze geband worden. Maar soms herken je ze snel genoeg terug in een andere nick .
Zeer juist. Wel moeilijk om te doenpmu schreef: ↑7 februari 2024, 10:31 Mijns inziens is het eenvoudig om niet gebannen te worden. Ontstaat er een discussie, argumenteer dan één of maximaal twee keer (uiteraard op een respectvolle manier), en maar laat de discussie verder voor wat het is. Veel van de bans zijn namelijk veroorzaakt door uit de hand gelopen discussies.
De ene vindt dat de andere blijft doordrammen en de andere vindt dat ook van die ene.
Of nog vaker hier: de andere maakt er een sport van om alles te becommentariëren met nonsens en daar eindeloos mee door te gaan.
Jammer dat zo'n gasten niet gewoon van het forum gegooid worden.
Je moet kunnen leven en laten leven maar niet zomaar tov alle forumkrapuul.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Leven en laten leven ... zo hoort het ook
We hebben allemaal een eigen mening en die wijkt wel eens af van de andere zijn mening.
Gelukkig maar, anders zou de wereld er maar saai uitzien
We hebben allemaal een eigen mening en die wijkt wel eens af van de andere zijn mening.
Gelukkig maar, anders zou de wereld er maar saai uitzien