Bankrekening openen als niet Belg
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Bankrekening openen als niet Belg
Mijn schoonbroer heeft een dubbele nationaliteit, maar heeft zijn domicilie enkel in Zuid Amerika.
Omwille van de onrustige politieke situatie zou hij graag een bankrekening willen openen in België.
KBC heeft hem dat geweigerd zonder verdere uitleg (KBC Leuven is niet de meest klantvriendelijke).
Zijn er oplossingen voor mijn schoonbroer die ook de Belgische nationaliteit heeft?
Omwille van de onrustige politieke situatie zou hij graag een bankrekening willen openen in België.
KBC heeft hem dat geweigerd zonder verdere uitleg (KBC Leuven is niet de meest klantvriendelijke).
Zijn er oplossingen voor mijn schoonbroer die ook de Belgische nationaliteit heeft?
Re: Bankrekening openen als niet Belg
Het gaat niet zo zeer om de nationaliteit denk ik, maar om het woonland.Georg schreef: ↑7 februari 2024, 18:55 Mijn schoonbroer heeft een dubbele nationaliteit, maar heeft zijn domicilie enkel in Zuid Amerika.
Anders misschien eens in Nederland of Engeland proberen.
Daar waren ze altijd makkelijker met rekeningen voor niet ingezetenen.
Hij kan natuurlijk zeggen dat hij voorlopig in Z-Amerika zit voor zijn werk.
Er zijn toch weer meer mensen die voor hun werk een paar jaar in het buitenland zitten.
En die dubbele nationaliteit zou ik in eerste instantie gewoon niet noemen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De bank mag een klantenrelatie weigeren zonder opgave van redenen.
Ik vermoed dat men weigert omdat hij hier geen inkomsten uit werk heeft en hier niet woont.
Als hij zich hier ergens zou kunnen laten domicilieren (evtl bij familie) is zijn probleem waarschijnlijk opgelost.
Heeft hij een Belgische identiteitskaart ?
Laatst gewijzigd door Destereir op 7 februari 2024, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Bij een Spaanse bank zal hij makkelijk, eventueel zelf online, een rekening kunnen openen. Die houden van buitenlanders want die rekenen ze extra kosten aan.
Laat hem eens proberen bij Banco Sabadell, hebben ook een goede helpdesk en ook in het Engels al zal dat voor hem wel niet nodig zijn denk ik.
Een mogelijke oplossing moest er geen Belgische bank gevonden worden.
Laat hem eens proberen bij Banco Sabadell, hebben ook een goede helpdesk en ook in het Engels al zal dat voor hem wel niet nodig zijn denk ik.
Een mogelijke oplossing moest er geen Belgische bank gevonden worden.
Make Spaargids " Great Again ! "
Probeer eens bij ING. Zelf ervaring hiermee dat ze met buitenlanders, zelfs niet EU burgers, geen problemen hebben. Vooral nadat ze tijdelijk in België verbleven, hun rekening nadien verder konden aanhouden wanneer ze nadien nog eens voor korte tijd terugkwamen. In Leuven met een diverse populatie door de universiteit, is men doorgaans wel flexibel.
Ik vermoed dat het allemaal wel rond de omstandigheden draait waarin je dit aanvraagt. Geen enkele bank wil crimineel geld laten parkeren hier. Dit zal hier niet het geval zijn, maar vanuit Z. Amerika zal men zeker argwanend zijn. Ja, eenvoudig zal het niet zijn.
Ik vermoed dat het allemaal wel rond de omstandigheden draait waarin je dit aanvraagt. Geen enkele bank wil crimineel geld laten parkeren hier. Dit zal hier niet het geval zijn, maar vanuit Z. Amerika zal men zeker argwanend zijn. Ja, eenvoudig zal het niet zijn.
Hij heeft inderdaad een Belgische ID card.Destereir schreef: ↑7 februari 2024, 19:06De bank mag een klantenrelatie weigeren zonder opgave van redenen.
Ik vermoed dat men weigert omdat hij hier geen inkomsten uit werk heeft en hier niet woont.
Als hij zich hier ergens zou kunnen laten domicilieren (evtl bij familie) is zijn probleem waarschijnlijk opgelost.
Heeft hij een Belgische identiteitskaart ?
Als hij een adres in BE opgeeft en zijn Belgische identiteitskaart gebruikt is er normaal toch geen probleem .. geen idee waar het dan vastloopt.
Mijn idee zou zijn : zwijg in alle talen over Zuid Amerika.
Mijn idee zou zijn : zwijg in alle talen over Zuid Amerika.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, en hoe ga je dat doen? Bank leest zijn kaart uit, en daar staat 'afgeschreven naar het buitenland'. Hij kan ook niet meer terecht in zijn laatste gemeente van domicilie, behalve voor een SPOED ID aan te vragen of een reispas. Alles gebeurt via de ambassade.