e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: e-DEPO opgelicht ?
Kan je laten overschrijven naar een rekening bij NIBC? Dacht dat ik hier gelezen had dat er problemen waren. Of verwar ik nu met het feit dat NIBC geen geld van Mexem aanneemt
? Dat is in elk geval een feit.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt!!
@Karine Ik krijg mijn antwoord er niet door (iedere keer krijg ik : "onbereikbaar").
Maar ik denk dat je dat correct ziet. Je krijgt ook meer info als je inlogt bij E-depo. Dan staat (toch in het 2e scherm) de interest er ook bij. En dan is het wel safe denk ik.
Ik zou het hier zelf ook navragen, want ik ben ook niet zo'n expert
.
(Ik hoop dat het hier even mocht, sorry.)
Maar ik denk dat je dat correct ziet. Je krijgt ook meer info als je inlogt bij E-depo. Dan staat (toch in het 2e scherm) de interest er ook bij. En dan is het wel safe denk ik.
Ik zou het hier zelf ook navragen, want ik ben ook niet zo'n expert
(Ik hoop dat het hier even mocht, sorry.)
Nee hoor, je hebt gelijk.
Wanneer je op de "i" gaat staan zie je de interest waar je recht op hebt.
26/01/23 gestort mag het geld op 01/02/24 afgehaald worden.
Ik kom dan aan een netto rendement van 1,825%.
Wanneer je op de "i" gaat staan zie je de interest waar je recht op hebt.
26/01/23 gestort mag het geld op 01/02/24 afgehaald worden.
Ik kom dan aan een netto rendement van 1,825%.
Intussen mijn geld ook opgevraagd maar Saxo heeft dit geblokkeerd omdat ik niet expliciet de naam van mijn man heb opgegeven. De Saxo rekening staat echter op onze beide namen. Nu vragen ze extra bewijs van mijn storting maar die is er niet en kunnen ze mij niet geven.
Beste,
Er worden geen attesten of afschriften vanuit de Deposito- en Consignatiekas overgemaakt.
Voor alle duidelijkheid laat ik u weten dat depositorekeningen bij onze instelling geen zicht- of spaarrekeningen zijn bij een financiële instelling. Bij de deposito- en consignatiekas opent u een dossier in de categorie ‘depositorekening’ welke valt onder de wet van 11 juli 2018 op de Deposito- en Consignatiekas.
Benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Beste,
Er worden geen attesten of afschriften vanuit de Deposito- en Consignatiekas overgemaakt.
Voor alle duidelijkheid laat ik u weten dat depositorekeningen bij onze instelling geen zicht- of spaarrekeningen zijn bij een financiële instelling. Bij de deposito- en consignatiekas opent u een dossier in de categorie ‘depositorekening’ welke valt onder de wet van 11 juli 2018 op de Deposito- en Consignatiekas.
Benieuwd hoe dit gaat aflopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook Trade Republic Bank aanvaardt de sommen niet. Min of meer vergelijkbaar met NIBC dus.
Gelukkig retouren ze het aan DEPO...
Zou Saxo ook moeten doen, vind ik![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Zou Saxo ook moeten doen, vind ik
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Zullen ze ook gaan doen indien ik ze geen bewijs bezorg.spaarfreakje schreef: ↑8 februari 2024, 15:12 Ook Trade Republic Bank aanvaardt de sommen niet. Min of meer vergelijkbaar met NIBC dus.
Zou Saxo ook moeten doen, vind ik![]()
Heb vandaag een bewijs van de storting van de e-depo aan het bezorgt en hoop dat dit voldoende is.
Heeft iemand een idee hoe ik best contact opneem met e-depo indien Saxo blijft weigeren ?
Als ik het goed begrijp is het dus een probleem van rekeninghouders die niet gelijk zijn. Heb je geen bankrekening of kun je er niet een openen waarvan jij alleen de houder bent en kun je daar dan het geld niet op laten storten?
Heb ik zeker alleen is de overschrijving van e-depo hangende en weten ze nog niet of ze dit gaan doorlaten of niet.
Mijn vader wil trouwens hetzelfde doen maar al hun rekeningen staan op zowel zijn naam als die van mijn moeder, ik hoop dat dit ook geen problemen gaat geven.
Maandag 5/2: 4 dossiers volledig beëindigd, 2 op naam van partner, 2 op mijn naam, alles over laten schrijven naar rekening van partner bij Argenta.
Donderdag 8/2: kapitaal en volledige en correctie intrest van 4 dossiers staat op rekening Argenta.
Vrijdag 9/2: nog 4 mails ontvangen, partner 2, ikzelf 2: "Het dossier depositorekening met het nummer xxxxxxxx is volledig terugbetaald. De Deposito- en Consignatiekas (DCK) heeft het dossier automatisch afgesloten."
Donderdag 8/2: kapitaal en volledige en correctie intrest van 4 dossiers staat op rekening Argenta.
Vrijdag 9/2: nog 4 mails ontvangen, partner 2, ikzelf 2: "Het dossier depositorekening met het nummer xxxxxxxx is volledig terugbetaald. De Deposito- en Consignatiekas (DCK) heeft het dossier automatisch afgesloten."
De rekeninghouder speelt geen rol. Het is omdat het geld dat van e-depo komt, naamloos wordt overgeschreven naar uw rekening en er zijn banken die dat niet aanvaarden zonder naam. Er staat enkel op de overschrijving dat het geld van e-depo komt, maar zonder uw naam.
Misschien dat ze nu gelukkig worden met het ontvangstbewijs dat ik heb van de e-depo's met onze naam en de bedragen erop.Torro schreef: ↑9 februari 2024, 10:56De rekeninghouder speelt geen rol. Het is omdat het geld dat van e-depo komt, naamloos wordt overgeschreven naar uw rekening en er zijn banken die dat niet aanvaarden zonder naam. Er staat enkel op de overschrijving dat het geld van e-depo komt, maar zonder uw naam.
Intussen hebben ze de overschrijving wel goedgekeurd.
Opvallend dat mijn vader direct zijn interesten gestort heeft gekregen en wij nog niet.
Opvallend dat mijn vader direct zijn interesten gestort heeft gekregen en wij nog niet.