Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ook dit mag wat mij betreft onder "eco maffia" verstaan worden.
En voeg gerust Wouter Mouton en andere lijm/soep/... kunstwerkliefhebbers aan dat lijstje toe!CarpeNoctem schreef: ↑8 februari 2024, 09:41 Klimaathysterici slaan opnieuw toe.
't Zal duren tot er eens een eigenaar zo'n vandaal op heterdaad betrapt.
Inderdaad, niemand is 100% Ok maar sommigen hier zijn wel 100% moedwillig om het milieu te verkloten en zijn daar daarna nog fier op ook.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Het valt me op dat in dergelijke discussies - ook op dit forum - vaak zwart/wit wordt gedacht. Terwijl het grootste deel van de bevolking ongetwijfeld "grijs" is (een beetje bekommerd om het milieu maar ook een beetje bezig met hun eigen persoonlijke al dan niet vervuilende hobby's, gewoonten, gedragingen ...
Om terug meer on topic te gaan: met kunstwerken te bekladden of de banden van SUV's plat te zetten, win je niet de sympathie van de bevolking en bekom je nog minder een gedragsverandering bij "de grijze massa".
Om terug meer on topic te gaan: met kunstwerken te bekladden of de banden van SUV's plat te zetten, win je niet de sympathie van de bevolking en bekom je nog minder een gedragsverandering bij "de grijze massa".
Een gemiddelde ev heeft 8 zonnepanelen nodig. Als je handig bent (en prijsbewust) hoeft een installatie niet veel te kosten. Zonnepanelen kosten momenteel rond de 100 euro per stuk en een omvormer kost ook geen fortuin.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Dat is zowat het verstandigste wat hier de afgelopen 20 pagina's geschreven is.m-peeters schreef: ↑8 februari 2024, 14:27 Het valt me op dat in dergelijke discussies - ook op dit forum - vaak zwart/wit wordt gedacht. Terwijl het grootste deel van de bevolking ongetwijfeld "grijs" is (een beetje bekommerd om het milieu maar ook een beetje bezig met hun eigen persoonlijke al dan niet vervuilende hobby's, gewoonten, gedragingen ...
Inderdaad, verstandig gesproken.
Je kan wel de vraag stellen waar het verschil zit tussen een klimaatactivist die een kunstwerk beklad(eigenlijk enkel de glaswand voor het kunstwerk) om iets aan te klagen dat ie belangrijk vindt. En een landbouwer die de autosnelweg blokkeert en vuur stookt op het asfalt?
Of wat met een staking in het algemeen van de spoorwegen, arbeiders van private bedrijven, de vuilnismannen,...?
Je kan wel de vraag stellen waar het verschil zit tussen een klimaatactivist die een kunstwerk beklad(eigenlijk enkel de glaswand voor het kunstwerk) om iets aan te klagen dat ie belangrijk vindt. En een landbouwer die de autosnelweg blokkeert en vuur stookt op het asfalt?
Of wat met een staking in het algemeen van de spoorwegen, arbeiders van private bedrijven, de vuilnismannen,...?
Zie je echt zelf het verschil niet?Woz schreef: ↑8 februari 2024, 16:09 Inderdaad, verstandig gesproken.
De ene doet het louter en alleen voor de aandacht, de andere komt op voor zijn broodwinning. Al moet ik daar meteen aan toevoegen dat zelf al is de motivatie voor een staking terecht, ik ook wel vind dat er grenzen zijn aan de manier waarop je opkomt voor je broodwinning (zoals brand stichten of vernielingen aanbrengen).
Jij vindt het blijkbaar OK dat activisten kunstwerken bekladden (of de glaswand ervoor) of banden plat zetten. Mag ik dan ook jouw banden komen plat zetten (eventueel van je bakfiets) om iets aan te klagen wat ik belangrijk vind. Of soep op jouw ramen komen gooien? Want ik vind dat de arbitrage in het voetbal de laatste tijd ondermaats is en dat wil ik graag aanklagen. Je mag je adres in PB aan mij bezorgen ...
Wat een belachelijk filmpje is dat....Woz schreef: ↑7 februari 2024, 21:04 Schoonmaker van de restanten van de fossiele industrie, een job voor het leven:
https://youtu.be/PicwnxJgd_k?feature=shared
Banden platzetten (niet plat steken) is een reactie op de aanwezigheid van SUV's in de stad. Je weet wel: die omgeving waar er ook kinderen, voetgangers en fietsers voorkomen.m-peeters schreef: ↑8 februari 2024, 16:36Zie je echt zelf het verschil niet?Woz schreef: ↑8 februari 2024, 16:09 Inderdaad, verstandig gesproken.
De ene doet het louter en alleen voor de aandacht, de andere komt op voor zijn broodwinning. Al moet ik daar meteen aan toevoegen dat zelf al is de motivatie voor een staking terecht, ik ook wel vind dat er grenzen zijn aan de manier waarop je opkomt voor je broodwinning (zoals brand stichten of vernielingen aanbrengen).
Jij vindt het blijkbaar OK dat activisten kunstwerken bekladden (of de glaswand ervoor) of banden plat zetten. Mag ik dan ook jouw banden komen plat zetten (eventueel van je bakfiets) om iets aan te klagen wat ik belangrijk vind. Of soep op jouw ramen komen gooien? Want ik vind dat de arbitrage in het voetbal de laatste tijd ondermaats is en dat wil ik graag aanklagen. Je mag je adres in PB aan mij bezorgen ...
@R1150GS, wat is er belachelijk aan het filmpje? De muziek mocht wat minder bombastisch dat is waar.
Maar voor de rest?
Dat is mooi maar wanneer je fossiel wil vervangen zul je toch naar de netto opgewekte energie (kWh) moeten kijken en niet naar het geïnstalleerd vermogen. Een kerncentrale of kolencentrale van 1GW kun je nu eenmaal niet met 1GW zonnepanelen vervangenSpaarplan schreef: ↑8 februari 2024, 03:32Ben helemaal niet boos maar eerder teleurgesteld als mensen zaken door elkaar halen. Ik heb dus 2400Wp zp op mijn dak liggen en geen 2000kWh.vortex schreef: ↑7 februari 2024, 14:27
Waarom wordt je boos?
Het verschil tussen het geïnstalleerd vermogen van een kerncentrale en zonnepanelen is dat de ene zowat 95% van de tijd produceert en de andere iets van een 10%.
1GW zonnepanelen leveren maar 880GWh per jaar
1GW kerncentrale levert 8322GWh per jaar
1GW windmolens op zee leveren 4300GWh per jaar
Om die reden lijkt het mij niet zo slim om geïnstalleerd vermogen als vergelijk te nemen, het zijn immers de kWh die we verbruiken
Iemand zijn banden plat zetten omdat hij met een SUV rijdt in de stad is dus OKWoz schreef: ↑8 februari 2024, 17:22Banden platzetten (niet plat steken) is een reactie op de aanwezigheid van SUV's in de stad. Je weet wel: die omgeving waar er ook kinderen, voetgangers en fietsers voorkomen.m-peeters schreef: ↑8 februari 2024, 16:36
Zie je echt zelf het verschil niet?
Rare gasten, die eco terroristen
Met een beetje basiskennis fysica kom je niet op het idee om met een halve tank in de buurt van voetgangers of fietsers te rijden.
In bedrijven wordt er enorm veel tijd, geld en energie gestoken in het beveiligen en afschermen van de bewegende delen van machines en productielijnen.
Als er dan toch een arbeidsongeval gebeurd dan worden de verantwoordelijken (managers, machinebouwers,...) op het matje geroepen tot voor de rechtbank toe.
En op de openbare weg is het dan plots geen enkel probleem om met een enorme hoeveelheid potentiële kinetische energie (gewicht auto x snelheid auto) in de buurt van mensen te komen zonder enige vorm van afscherming of verwijdering.
In bedrijven wordt er enorm veel tijd, geld en energie gestoken in het beveiligen en afschermen van de bewegende delen van machines en productielijnen.
Als er dan toch een arbeidsongeval gebeurd dan worden de verantwoordelijken (managers, machinebouwers,...) op het matje geroepen tot voor de rechtbank toe.
En op de openbare weg is het dan plots geen enkel probleem om met een enorme hoeveelheid potentiële kinetische energie (gewicht auto x snelheid auto) in de buurt van mensen te komen zonder enige vorm van afscherming of verwijdering.
Laten we dan ook beginnen met de banden van bestelbussen te laten leeglopen. Al die pakjes thuis bezorgen met een vervuilende en zware bus is immers ook niet nodig.Woz schreef: ↑8 februari 2024, 18:47 Met een beetje basiskennis fysica kom je niet op het idee om met een halve tank in de buurt van voetgangers of fietsers te rijden.
Inderdaad, om dezelfde reden horen die dubbele taks van de Lijn (bussen) al helemaal niet thuis op de openbare wegWoz schreef: ↑8 februari 2024, 18:47 Met een beetje basiskennis fysica kom je niet op het idee om met een halve tank in de buurt van voetgangers of fietsers te rijden.
...
Om nog maar te zwijgen van al die vrachtwagens die ons eten naar de winkels brengen. Gewoon afschaffen die zooi.