De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Nu hopen dat er geen correctie komt
Voorlopig toch nog niet: nog maar eens hoger.
Kan iemand uitleggen waar de markten de laatste weken en maanden zo euforisch over zijn? Er is bij mijn weten weinig tot niets veranderd ten opzichte van daarvoor, noch is er spectaculair nieuws over rentes/oorlogen/recessies/....
Als indexbelegger volg ik t allemaal niet zo van nabij.
Kan iemand uitleggen waar de markten de laatste weken en maanden zo euforisch over zijn? Er is bij mijn weten weinig tot niets veranderd ten opzichte van daarvoor, noch is er spectaculair nieuws over rentes/oorlogen/recessies/....
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
AI & leger van RedditRGiskard schreef: ↑12 februari 2024, 17:50 Voorlopig toch nog niet: nog maar eens hoger.
Ik heb al mijn tech-aandelen verkocht vandaag aan dat leger. ASML en Sofina heb ik nog van tech
De AI hype is er zeker, maar gaan we de gigantische omzet- en winststijging van Amazon, Microsoft en Nvidia gewoon negeren?
Het zou me niet verbazen indien pakweg de S&P500 P/E-gewijs vandaag goedkoper moest zijn, dan een paar maand geleden. Mij maakt het hoe dan ook niet veel uit, gewoon maandelijks bijkopen en afblijven.
Het zou me niet verbazen indien pakweg de S&P500 P/E-gewijs vandaag goedkoper moest zijn, dan een paar maand geleden. Mij maakt het hoe dan ook niet veel uit, gewoon maandelijks bijkopen en afblijven.
Daar lijkt het niet op : https://yardeni.com/charts/stock-market-p-e-ratios/
De P/E blijkbaar inderdaad niet.
De forward P/E en PEG dan weer duidelijk wel
De forward P/E en PEG dan weer duidelijk wel
Da’s waar. Goed punt. Maar de waarderingen blijven stevig. Ik kijk liever naar huidige pe dan fwd.
Ik zie een aantal dingen gebeuren op de markt die niet normaal zijn (ARM-NVIDIA-Super Micro Computer- bitcoingerelateerde aandelen). En bij een terugval gaat de hele sector mee.
Het is al aan het gebeuren precies… Klanten van Bolero zijn al de hiervoor genoemde aandelen aan het kopen trouwens. Normaal kopen ze bij Bolero alleen maar een aandeel dat zakt.
Laatst gewijzigd door Barryke op 13 februari 2024, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Op grafiek 5 & 6 precies toch, of zie ik nu zo verkeerd
Dat hoeft ook niet. De waarderingen kunnen gedurende jaren totaal losgekoppeld zijn van de realiteitzin. Een aangezien de waanzin nog veel groter kan, heeft het geen enkel nut om uit strategische overwegingen te gaan anticiperen op een terugkeer naar de realiteit. De beste strategie in dit soort markt is om niets te doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is ook relatief, voor een midcap belegger voelt dit niet zo aan.sintorama schreef: ↑13 februari 2024, 08:58Dat hoeft ook niet. De waarderingen kunnen gedurende jaren totaal losgekoppeld zijn van de realiteitzin. Een aangezien de waanzin nog veel groter kan, heeft het geen enkel nut om uit strategische overwegingen te gaan anticiperen op een terugkeer naar de realiteit. De beste strategie in dit soort markt is om niets te doen.
Bijvoorbeeld markten Nederland:
AEX : Y +12% , YTD +9%
AM(idcap)X : Y -12% YTD - 3%
As(mall)CX: Y -9% YTD -2%
-
- Verbannen Gebruiker
Vandaag zijn de waarderingen niet overdreven hoog.sintorama schreef: ↑13 februari 2024, 08:58Dat hoeft ook niet. De waarderingen kunnen gedurende jaren totaal losgekoppeld zijn van de realiteitzin. Een aangezien de waanzin nog veel groter kan, heeft het geen enkel nut om uit strategische overwegingen te gaan anticiperen op een terugkeer naar de realiteit. De beste strategie in dit soort markt is om niets te doen.
Bijvoorbeeld de S&P 500:
https://www.gurufocus.com/economic_indi ... d-estimate
S&P 500 PE Ratio with Forward Estimate was 23.07 as of 2024-12-31, according to GuruFocus. Historically, S&P 500 PE Ratio with Forward Estimate reached a record high of 131.39 and a record low of 6.48, the median value is 18.07. Typical value range is from 20.27 to 28.35.
131.39 en 6.48, dat was waanzin.
Mijn strategie blijft dus: de dag dat er geld vrijkomt, wordt het weer belegd
**** toevoeging **** IWDA heeft een P/E van 21.4
Opm De stijging van de dollar van 2,57% YTD beïnvloedt de IWDA voor Europese beleggers in gunstige zin.
Benieuwd of de mensen die gisteren bij Bolero Arm gekocht hebben vandaag al spijt gaan hebben.
Eindelijk nog eens een slechte beursdag.
-
- Verbannen Gebruiker
IWDA was 6,3% gestegen in 6 weken. Aan dezelfde samengestelde stijging zou IWDA 63% stijgen dit jaar.
Ik denk niet dat er iemand is die daarop hoopte.
Zelfs na de daling van vandaag zou dat nog 50% stijging dit jaar zijn.
De beurzen zullen dus nog dalen, en op en neer gaan.
Van mij mogen de beurzen 20% zakken op een dag. Ik zal nog niet praten van een slechte beursdag.
Dat is namelijk wat beurzen doen: op lange termijn 10% per jaar stijgen, zelfs al dalen ze nu en dan met 50%.